XXL Nutrition

Nog maar eens deadlift ;-). Graag kritiek!

bjaytee

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
68kg
Vetpercentage
15%
Hi,

Ik heb wat twijfels over mijn deadlift techniek. De dag na het deadliften heb ik meestal last van mijn knie-ontsteking (kleine, maar vervelende pijn). Normaal gezien mag een deadlift toch geen knieën belasten?

In het tweede gedeelte (tweede set) van het filmpje zie je mijn rug en benen beter...

Anyway, hierbij het filmpje en een link ernaar: http://www.youtube.com/watch?v=4nh-KyWTDys

Hopelijk is er genoeg te zien?

Laat gerust weten wat goed is of wat beter kan! Thanks!

Laatst bewerkt:
Hey,

Als ik naar de film kijk dan zie ik jou toch heel mooi omhoog komen hoor. Ik zie heel duidelijk dat je omhoog komt door tegelijkertijd je heupen en je schouders omhoog te bewegen. Daarbij houd je je rug mooi recht over het algemeen. Ik denk dat er weinig op aan te merken is.

Wat je knieën betreft: door het gelijktijdig opheffen van je heupen en je schouders, denk ik dat je knieën alleen maar mee volgen. Ik heb niet het idee dat je deze oefening nu ontzettend met je benen uitvoert. Snap je wat ik bedoel?

Ben benieuwd wat anderen ervan vinden.

ik vind het geen goeie lift.
Ten eerste loopt hij niet soepel, het lijkt erop dat halverwege de lift (wanneer je benen al recht staan, je de barbell wel door omhoog trekt maar dat gaat een beetje met een ruk eraan ipv soepel omhoog te komen.
Komt doordat je te vroeg de benen strekt. Ook je startpositie is niet goed, dieper door de benen.

wanneeer is dit opgenomen 1964 ofzo?
of met een sagem?
ot: over de lift heb ik niet veel te zeggen,heb er geen verstand van :$
u mad?

moet soepeler en tegelijkertijd rug en benen strekken.
je startpositie moet je kont hoger zitten

je schouders wat meer achteruit en je borst wat meer voorruit zou ik zeggen...

• Topic Starter Topic Starter
Dus als ik het goed snap: benen meer naar beneden, en eerst mijn romp naar boven, pas dàn mijn benen laten volgen?

By the way: filmpje is opgenomen met een aftandse gsm, vandaar de kwaliteit :cool:

nee, het moet een soepele vloeiende beweging zijn vanuit benen en rug

De lift is niet echt vloeiend. Eerst kom je omhoog met je benen, en daarna gaat je rug achteruit. En daarna buig je eerst naar voren, om vervolgens door je benen te zakken. Het moet vloeiender. De bar lijkt ook niet dicht genoeg langs je benen te gaan.

De lift is niet echt vloeiend. Eerst kom je omhoog met je benen, en daarna gaat je rug achteruit. En daarna buig je eerst naar voren, om vervolgens door je benen te zakken. Het moet vloeiender. De bar lijkt ook niet dicht genoeg langs je benen te gaan.

Eens. Je duwt nu eerst vanuit je benen en daarna strek je je rug, dat is prima, maar je voert 'm nu uit in 2 delen. De aandachtspunten blijven hetzelfde maar probeer het nu vloeiender in één beweging.

Wat jij vaak lijkt te doen is eerst je kont omhoog brengen om dan pas de bar te liften.
Hierdoor gaat je form er een beetje af (lichtjes bolle rug voor heel even)

Het zou een vloeiende beweging moeten zijn waarbij de bar en de heupregio simultaan omhoog komen geloof ik.

Je kan je borst ook nog meer naar voorsteken en. lichtjes naar boven kijken om je houding te verbeteren.

Bekijk voor op youtube de tips van rippetoe maar die zal je wss al gezien hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Onthoud gewoon de set-up in stappen zoals verteld in het filmpje. En leer jezelf aan om heup en knie in een gelijke beweging te strekken.
Truc hiervoor is je heupen naar voren proberen te duwen ipv je rug te strekken. Probeer t es, kijk of t werkt:)

Onthoud gewoon de set-up in stappen zoals verteld in het filmpje. En leer jezelf aan om heup en knie in een gelijke beweging te strekken.
Truc hiervoor is je heupen naar voren proberen te duwen ipv je rug te strekken. Probeer t es, kijk of t werkt:)

Goeie tip maar zie dat je ook niet overdrijft in die beweging. Het moet voelen alsof je de heupen naar voor probeer te duwen.

Wat mij hielp was mij schuin voor de spiegel zetten zo kon ik ten alle tijden mijn form checken door simpelweg even lichtjes opzij te kijken (desnoods vanuit je ooghoeken)

Laatst bewerkt:
opzij kijken tijdens deadlift is not done!

opzij kijken tijdens deadlift is not done!

Weet ik maar hoe moet hij zelf zijn beweging beoordelen en hoe weet op het moment zelf dat hij goed bezig is of niet.
Dat noemt met intrinsieke feedback tijdens de beweging.
Nu krijgt hij extrensieke feedback zoveel uren/dag na de beweging.
Kan voor sommige personen het verschil maken.

Liever kijk je even opzij dan dat je met een bolle rug het gewicht van de grond heft met alle eventuele gevolgen vandien.

Nog beter natuurlijk is iemand die je tijdens de beweging je beoordeelt zodat jij het niet moet doen.

en ook eens tijdens je oef trager en meer gecontroleerder te werk gaan .
er zijn er soms die zo rap doen en ze gewoon niets gewaar zijn tijdens de oefening.

Laatst bewerkt:
Weet ik maar hoe moet hij zelf zijn beweging beoordelen en hoe weet op het moment zelf dat hij goed bezig is of niet.
Dat noemt met intrinsieke feedback tijdens de beweging.
Nu krijgt hij extrensieke feedback zoveel uren/dag na de beweging.
Kan voor sommige personen het verschil maken.

Liever kijk je even opzij dan dat je met een bolle rug het gewicht van de grond heft met alle eventuele gevolgen vandien.

Nog beter natuurlijk is iemand die je tijdens de beweging je beoordeelt zodat jij het niet moet doen.

Wij trainen samen, ik zal nog eens goed op zijn vorm letten. Dat hij diep genoeg door zijn benen gaat. Tegelijk zal ik er zelf ook op letten als ik de deadlift doe.

Terug
Naar boven