MuscleMeat

Contest Log Nootmuskaatje gaat voor een wasbordje

Bezoekers in dit topic

Degelijke push training. Ben met sommige oefeningen weer op pre-longontsteking niveau. Conditie is er nog niet helemaal, maar ook bijna. Maandag foto's maken om het officieel te starten. :)

Db benchpress
1x12x4
1x12x14
4x12x26,5
(+2reps)

Db standing oh press
4x12x10
(+1kg)

Single-arm low-cable crossovers
3x15x0,5 (
+0,5kg)

Side raises
3x12x0
(+2reps)

Lying overhead triceps extensions
3x15x9
(+5reps)

Prima pull tren. Wel iets minder, niet zo goed geslapen vannacht. Gelukkig zit ik nog op het punt dat ik zelfs gain door alleen te denken aan sporten.

Barbell rows
1x15x15
1x15x25
4x12x57,5
(+2,5kg)

Lat pulldowns
4x12x48
(+0,5kg,+1set)

Face pulls
3x12x10

Concentration curls
3x12x12,5
(+1kg)

Hanging knee raises
4x12xbw
(benen hoger en minder cheaten op het einde)

Morgen en overmorgen een rustdag. Overmorgen met 3 vrienden ala Sokka op reis op de heilige cactussen, al vermoed ik dat de woensdag daarna ook wel een rustdag zal worden na die reis. :D Details zullen na de dag volgen in de privé sectie. :p

Helaas ging de reis niet door, wordt misschien overmorgen. Een vriend ziek geworden. Dus dan maar geen rustdag!

Vandaag BSS gedaan ipv lunges, twijfel welke van de 2 ik er in houd. BSS voelt toch wel meer als een compound, dus neig naar die. Vind het wel een schijtoefening omdat mijn balans ruk is, maar wellicht laat dat juist zien dat ik die beter kan doen.. :p

RDL
1x12x25

(5)
4x12x55 (+5kg)

Bulgarian split squats (dumbbells)
4x10x4

Cable crunches
4x15x27,5
(+1,25kg)

High-to-low woodchoppers
4x15x2,5

En de startfoto's. Moet nog wel wat aan de belichting doen, kon niet echt goed licht voor elkaar krijgen. Moet uiteindelijk toch wel weer een flitser hebben, dus zal voor de eindfoto's wel een flitser en trigger kopen voor wat meer dramatische belichting vanuit boven.
2.png

3.png

4.png

1.png
Benen hebben goed massa ingeleverd, maar vind ze wel meer in verhouding ondertussen. Al heeft alles ondertussen wel goed ingeleverd. Wel jammer dat ik de afgelopen maanden niet volop heb kunnen gainen, maar wil wel eerst degelijke definitie voordat ik wat langer aan het bulken ga. Denk dat ik met m'n muscle memory gains nog wel wat zal pakken de komende maand en wellicht de eerste maand van m'n cut ook nog wel.

M'n tattoo wel weggeshopt. :D Tips voor de poses zijn ook welkom.

Misschien zit 90kg benchen voor het cutten er nog wel in. Vandaag weer gepushed. Ik schommel nu zo'n 2 weken rond 84,2kg, denk dat ik er nog 200 kcal er bij op plak voor 2 weken. Dan weer 2 weken terug naar onderhoud en vanaf dan de kcals omlaag schroeven.

Benchpress
1x20x15
1x15x45
1x12x65
4x8x86 (+1kg)

Incline db benchpress
(30°)
3x12x25 (+1kg)

Single-arm high-cable crossovers
3x15x1 (+3reps)

Single-arm overhead extensions
3x12x0,5
(alle sets op x12)

Tricep pushdowns
3x12x16
(+0,5kg)

Pallof press
4x12x5

AGC_20240502_164743215.jpg

Laatst bewerkt:
Helaas ging de reis niet door, wordt misschien overmorgen. Een vriend ziek geworden. Dus dan maar geen rustdag!

Vandaag BSS gedaan ipv lunges, twijfel welke van de 2 ik er in houd. BSS voelt toch wel meer als een compound, dus neig naar die. Vind het wel een schijtoefening omdat mijn balans ruk is, maar wellicht laat dat juist zien dat ik die beter kan doen.. :p

RDL
1x12x25

(5)
4x12x55 (+5kg)

4x10x4

Cable crunches
4x15x27,5
(+1,25kg)

High-to-low woodchoppers
4x15x2,5

En de startfoto's. Moet nog wel wat aan de belichting doen, kon niet echt goed licht voor elkaar krijgen. Moet uiteindelijk toch wel weer een flitser hebben, dus zal voor de eindfoto's wel een flitser en trigger kopen voor wat meer dramatische belichting vanuit boven.
Benen hebben goed massa ingeleverd, maar vind ze wel meer in verhouding ondertussen. Al heeft alles ondertussen wel goed ingeleverd. Wel jammer dat ik de afgelopen maanden niet volop heb kunnen gainen, maar wil wel eerst degelijke definitie voordat ik wat langer aan het bulken ga. Denk dat ik met m'n muscle memory gains nog wel wat zal pakken de komende maand en wellicht de eerste maand van m'n cut ook nog wel.

M'n tattoo wel weggeshopt. :D Tips voor de poses zijn ook welkom.
Ben jij die gast met Pinokkio van lang leven de liefde 🤣🤣

• Haha
Waarderingen: GruX
Tijd voor pull!

Weighted pullups
1x12xbw
3x10x7,5kg (+2,5kg,-2reps)

^ vond het al wat aan de zware kant. Kwam er pas bij het af doen van de gewichten achter dat ik per ongeluk 2.5 ipv 1.25 had gepakt. :p

Db rows
4x12x30 (+1kg)

^ Eindelijk weer 30kg, nog ff en we gaan weer naar de 40kg. Is ondertussen al wat jaren terug dat 30kg een opbouwsetje was naar werksets in de 40.

Barbell shrugs
3x12x35 (+5kg)

Face pulls
3x12x11 (+1kg)

Concentration curls
3x12x14 (+1,5kg)

Toch weer netjes wat gewicht extra verplaatst!

Laatst bewerkt:
En de beentjes + core zijn weer aan de beurt. Merk dat ik wel een beetje de grens begin te raken van elke training elke oefening meer gewicht pakken. :p De cable crunches heb ik een beetje op moeten cheaten bij de laatste paar reps op set 3 en 4.

BSS doe ik langzaam omhoog, had qua kracht wel meer gekund maar balans is daar de beperkende factor.

RDL
1x12x25

(5)
4x12x57,5 (+2,5kg)

4x12x4 (+2reps)

Cable crunches
4x15x28,75 (
+1,25kg)

High-to-low woodchoppers
4x15x3 (+0,5kg)

Single-leg calf raises (smiths)
4x12x
30

Ook weer calf raises gedaan. Zonder stepper tot ik er eentje heb, gewoon voet vlak op de grond. Zag toevallig de calf challenge hier voorbij komen, zo werkt het ook. :p Minder ROM, maar iets is beter dan niets.

Laatst bewerkt:
M'n gewicht schommelt nu een paar dagen rond 84,5kg. Wat kcal extra heeft geholpen.

Mijn lichaam was gewoon even toe aan vakantie. :p Ik lig nog steeds rond 10 uur in bed en 7 uur op, maar m'n kwaliteit van slapen is sinds de vakantie weer tussen de 90-100% aan het schommelen. M'n rust hartslag gaat ook steady omlaag, vandaag weer de 46 aangetikt en de afgelopen week 47-48 ipv 50-53.
Screenshot_20240507-081056_Connect.png

En we gaan weer door! Was eigenlijk gisteren de bedoeling, maar ik had niet veel energie meer over na de laatste werkzaamheden in de voortuin. Die kan nu ook afgevinkt worden. :D Beter vandaag intensiever trainen dan gisteren minder intensief. :hedbang:

Db benchpress
1x12x4
1x12x14
4x12x27,5 (+1kg) nog even en deze is ook weer terug in de 30kg! :D

Db overhead press overgeslagen. Werd wakker met een gevoel alsof er een spiertje in mijn nek/bovenrug niet al te best heeft gelegen. Een OHP voelt nu niet zo heel chill.

Single-arm low-cable crossovers
3x12x1 (+0,5kg,-3reps)
Links stelde het weinig voor, had daar nog wel wat reps mee door kunnen gaan.

Side raises
3x12x0,5 (+0,5kg)

Lying overhead triceps extensions
3x12x10 (+1kg,-3reps)

Hoop snel een nieuw bankje via fitness seller te kunnen scoren, ik merk dat m'n decathlon bankje het limiet wel heeft bereikt. De dumbbells in de lucht gooien om te benchen zorgt er voor dat het bankje flink wiebelt. Vergeleken met zo'n mbx660 is die 3x zo licht. :o

Morgen een preworkout gebakje voor m'n verjaardag en tijd voor pull! :marvin:

Ow jullie zijn al bezig

Hoe ziet je abs routine er uit?

Succes, ik ga je volgen!
Welkom! :)
Ow jullie zijn al bezig

Hoe ziet je abs routine er uit?
Heb niet echt een ab routine, ik behandel het zoals elk andere spier. Wekelijks leg raises om de onderkant te benadrukken en cable crunches om de bovenkant te benadrukken. En woodchoppers en pallof presses voor de obliques. Alles met gewichten. Verdeeld over 2x pw, 1x met leg day en nog een keer extra op 1 van de push en pull trainingen omdat ik legs maar om de 5-7 dagen doe.

Moest een beetje haasten, maar is goed gekomen! Wat meer visite die er ineens tussen kwam proppen. Tussen twee bezoeken in snel de tijd genomen om de training te rammen. Na het volgende bezoek weer eens AYCE sushi er in rammen, al lang niet meer gedaan. :D Dan vanavond met vrouwtje songfestival kijken. De kwaliteit is niet meer wat het was, wat een woke gedoe is dat de laatste jaren geworden. Maar zitten nog wel een paar prima liedjes tussen.

Mossel memory gains gaan nog steeds door. Bijna zonde om binnenkort te cutten.

Weighted pullups
1x12xbw
4x10x7,5kg

Db rows
4x12x31 (+1kg)

Barbell shrugs
3x12x37,5 (+2,5kg)

Face pulls
3x12x11

Concentration curls
3x12x14

Laatste 2 oefeningen supersets gedaan omdat de visite er was. :p

M'n kleding begint ook weer lekker strak te zitten. :D Goeie pomp.
2024-05-09-14-39-10-769.jpg

Laatst bewerkt:
Weer tijd voor de beentjes. BSS gingen best lekker, verloor maar 1x per set mijn balans. :p Links heb ik nergens een probleem mee, rechts is m'n grootste probleemvoet. Kost me een fortuin ondertussen. M'n 250 euro zolen na iets meer dan 1 jaar versleten en een nieuwe laten aanmeten vorige week. Heb nu ook overdreven cat B bergschoenen gekocht om hier in het bos te kunnen wandelen. Heb nog steeds last van dat ik weken geleden 4 uur in het bos had gewandeld. :( ik moest nu naast de nieuwe zolen voor de wandeltochten ook schoenen kopen met een zool zo stug dat ik zelf niet hoef af te rollen. Kom je gelijk bij een schoen uit waarmee je bij een inbreker de schedel in kunt slaan.

Hopelijk kan ik binnenkort zonder problemen langer dan een uur aan één stuk door wandelen. Wil met het cutten wat meer lopen om niet al te laag in kcal te hoeven zakken.

En de tren:

RDL
1x12x25
4x12x60 (+2,5kg)

4x12x5 (+1kg,+2reps)

Hanging knee raises
4x12xbw (diepere reps)

High-to-low woodchoppers
4x15x3 (+0,5kg)

Single-leg calf raises (smiths)
1x8x60 (+30kg,-4reps)Tering zwaar. Was vergeten m'n oude gewicht van 55kg aan te passen, dacht dat ik +5kg deed. :roflol: Beetje halve rom gedaan, dus deze telt niet.
3x10x50 (+20kg,-2reps)
Dit ging iets soepeler. :D De vorige keer met 30kg was vooral ff inkomen, had al een paar maanden geen kuiten meer gedaan.

Laatst bewerkt:
Waar heb je last van met wandelen ?
M'n voorvoet rechts. Zit een hoge puntbelasting op omdat ik niet goed kan afwikkelen. Mijn knie krijg ik niet eens over mijn tenen heen als ik zak met mijn voet plat op de grond, links wel. Was in de zolen ook duidelijk te zien aan de slijtage. Loop ook veel op mijn tenen.

Heb daardoor wel altijd goede kuiten gehad. :D Ten kosten van mijn voet, enkel, knie en rug.

En nu inlegzooltjes en merk je verbetering ?
Ik heb tijdje last gehad van hielspoor, maar de orthopedische zooltjes hebben me niets geholpen. Later online inlegzooltjes gekocht en dat ging beter. MYSOLE.
Qua schoenen had ik toen Meindl Balancing(zomerschoen)

En nu inlegzooltjes en merk je verbetering ?
Ik heb tijdje last gehad van hielspoor, maar de orthopedische zooltjes hebben me niets geholpen. Later online inlegzooltjes gekocht en dat ging beter. MYSOLE.
Qua schoenen had ik toen Meindl Balancing(zomerschoen)
Hielp wel idd. Had eerst zolen van een podoloog, daar bleef ik last van houden. Daarna naar een orthopeed geweest, m'n voeten waren nog goed genoeg om iig geen orthopedische schoenen te moeten hebben. Die verwees me door naar een orthopedisch technicus, die heeft wel goed geholpen tot ik het bos in ging. M'n schoenen waren ook niet stevig genoeg, dus moet eigenlijk ook een steviger setje schoenen hebben voor algemeen gebruik.

Back
Naar boven