AndroidHealthClinic

Contest Log Nootmuskaatje gaat voor een wasbordje

Bezoekers in dit topic

• Ik pleit altijd voor ‘voetentraining’. Kost even tijd maar leverde mij veel op. En barefoot-schoenen (rustig opbouwen). Draag nu ook niks anders meer. Klinkt tegenstrijdig van op maat gemaakte zolen en stevige schoenen naar bijna niks. Maar we zijn imo juist verziekt door schoeisel. Mijn klachten zijn bijna weg.

Ik pleit altijd voor ‘voetentraining’. Kost even tijd maar leverde mij veel op. En barefoot-schoenen (rustig opbouwen). Draag nu ook niks anders meer. Klinkt tegenstrijdig van op maat gemaakte zolen en stevige schoenen naar bijna niks. Maar we zijn imo juist verziekt door schoeisel. Mijn klachten zijn bijna weg.
    Ik loop in de zomer ook op blote voeten. 1e paar keer ff wennen, maar dan gaat het wel.

Misschien je rondjes beperken tot 12km, dat je in ~2u klaar bent.
    Ja ik loop sowieso al wel veel. Maar ik wil juist lange stukken lopen, ik loop altijd al regelmatig.
    Ik pleit altijd voor ‘voetentraining’. Kost even tijd maar leverde mij veel op. En barefoot-schoenen (rustig opbouwen). Draag nu ook niks anders meer. Klinkt tegenstrijdig van op maat gemaakte zolen en stevige schoenen naar bijna niks. Maar we zijn imo juist verziekt door schoeisel. Mijn klachten zijn bijna weg.
    Maar werkt dat ook met de gedrochtelijk brede platvoeten die ik heb? Rechts is bijna geheel vlak. Scheelt maar een klein stukje. Ik ben ook haast immobiel rechts, kan niet eens mijn knie over mijn teen heen krijgen bij het zakken.

Ja ik loop sowieso al wel veel. Maar ik wil juist lange stukken lopen, ik loop altijd al regelmatig.

Maar werkt dat ook met de gedrochtelijk brede platvoeten die ik heb? Rechts is bijna geheel vlak. Scheelt maar een klein stukje. Ik ben ook haast immobiel rechts, kan niet eens mijn knie over mijn teen heen krijgen bij het zakken.
    Ik denk dat er ook nog hoop is voor jou inderdaad ; )

We lopen op belachelijk nauw en stug schoeisel joh. En qua scheefheid; ik had Livit uitgespeeld. Wel veel oefenen en beetje met gezond verstand opbouwen met lopen. Wel cool op zich. Spierpijn in je voeten. Ik heb op z’n ergst amper kunnen lopen. Rennen altijd met steken. Nu gaat dat allemaal weer 90%.

Ik denk dat er ook nog hoop is voor jou inderdaad ; )

We lopen op belachelijk nauw en stug schoeisel joh. En qua scheefheid; ik had Livit uitgespeeld. Wel veel oefenen en beetje met gezond verstand opbouwen met lopen. Wel cool op zich. Spierpijn in je voeten. Ik heb op z’n ergst amper kunnen lopen. Rennen altijd met steken. Nu gaat dat allemaal weer 90%.
    Ik heb juist altijd veel te soepele schoenen gehad. :o Heb nu voor de verandering iig voor het wandelen in het bos wel hele stugge schoenen. Dus zal eerst eens aankijken hoe dat bevalt, als het niet helpt weer wat anders proberen.

Ik heb juist altijd veel te soepele schoenen gehad. :o Heb nu voor de verandering iig voor het wandelen in het bos wel hele stugge schoenen. Dus zal eerst eens aankijken hoe dat bevalt, als het niet helpt weer wat anders proberen.
    Inderdaad. Voelen wat dit met je doet. Neem de tip mee voor als dit niks is. Vibram five fingers ben ik toen mee gestart. Je ziet eruit als een kikker maar dat hielp bij mij veel. Nu loop ik voor de ‘normale’ looks op groundies.

Push tijd! Morgen pull en dan zit de vakantie er al weer op. :( En over vakanties gesproken, de eerste 2 weken van augustus gaan we met de schoonouders mee naar Oostenrijk. We zouden eigenlijk niet weg gaan met de zomer, met de herfst gaan we naar IJsland en de rest van het geld gaat in het huis. Maar die lieverds gunnen ons ook nog een vakantie in de zomer. :heart: Komt wel een beetje onhandig uit met de contest, maar een vakantie zeg ik geen nee tegen als het zo aangeboden wordt. :p

Benchpress
    1x15x15
    1x15x45
    1x12x65
    4x8x87,5 (+1,5kg) :fire:

Incline db benchpress (30°)
    3x12x25

Single-arm high-cable crossovers
    3x12x1,75 (+0,75kg,-3reps)

Single-arm overhead extensions
    3x12x0,5

Tricep pushdowns
    3x12x16,25 (+0,25kg)

Gewogen op 85,3kg, zal nog wel een paar 100g van af gaan als al het zout er uit gepist is van dit weekend. 2x wakker geworden om de pot te moeten bezoeken. :o Uiteindelijk wel m'n doel bereikt om eerst de 85 aan te tikken voor het cutten. M'n middelomtrek is net 80,5cm, die zal vast ook nog wel een cm verliezen met wat vocht. Armen eindelijk weer 40cm, links dan, rechts is standaard een cm smaller.

In 2 maanden tijd zo'n 5kg gepakt, 2cm op de armen en 2cm op m'n waist. Niet verkeerd. Benchen van 75 terug naar 87,5kg. Ik gok dat ik de 90 nog wel aan zal gaan tikken. Vanaf nu wat meer naar onderhoud kcals zakken en ook met m'n voedingsschema werken. Denk dat ik de komende weken en de eerste deel van de cut nog wel rustig kracht zal gaan winnen. 90kg bench aantikken en vasthouden zou mooi zijn.

Zal als m'n gewicht een paar dagen stabiel is eens van al m'n spieren de omtrek meten en de beginpost aanpassen.

Gewogen op 84,4kg, das meer vocht verloren dan verwacht. Gisteren niet aan sporten toegekomen. Had wat klusjes thuis, die duren altijd veel langer dan je inschat. :o 2 van de 5 taken niet eens aan toegekomen. Wel voldoende beweging gehad!

Het meeste tijd kwijt geweest om alle klote verdikte verfranden af te tikken met een glasschraper. Zaten baggere aluminiumprofielen bij het oude dubbelglas, ipv dat ze het gewoon af gingen kitten. Omdat er veel oude verflagen op zaten, zat er een verdikte rand tegen de oude profielen. Dit weekend de tijd nemen om alle gaten te plamuren en al het obehandelde hout te gronden. Wel weer fijn dat er geen haast op zit. Al kan ik het ook wel waarderen als het huis eindelijk eens klaar is.
    2024-05-14-20-27-34-382.jpg

Gisteren tussendoor ook m'n 2e hpv prik moeten nemen, hielp ook niet mee. Wat een pip geeft die weer. Veel wakker geworden 's nachts wanneer ik om ging draaien. Al met al vandaag geen zin gehad om te sporten, maar wel tijd, dus weer eens aan het pullen geslagen. Gewichten niet verhoogd dit keer, leek me niet verstandig in mijn huidige toestand. :p

Barbell rows
    1x15x15
    1x15x25
    4x12x57,5

Lat pulldowns
    3x12x48

Rear delt rows
    3x15x14

Ez bar cable curls
    3x12x12,5

Hammer curls
    3x10x14

Tijd voor een extra rustdag. Voel me echt ruk vandaag, amper geslapen voor een 2e keer achter elkaar. Hoge hartslag ook. Rustig aan doen vandaag en dan morgen weer aanzien.
    Screenshot_20240515-065801_Connect.png

Kap eens een aantal weken met stims, als je die gebruikt.
    Gebruik ik niet. Ik drink niet eens koffie na 10 uur of thee na 12 uur omdat ik anders slecht slaap. Stims ben ik heel gevoelig voor.

Dat is al één van de twee producten besteld! Net thuis van werk en deze mail mogen ontvangen. Kan er alleen nog niet zo heel veel mee zonder mbx-660 bankje... :D Maar ook gelijk een tweede kabel besteld, face pulls werken toch net wat lekkerder met meer kabel.

Kan ik in ieder geval alvast een creatieve DIY oplossing bedenken hoe ik het aan de muur ga monteren in de kleine sportruimte.
    1715784083691.png

Weer slecht geslapen helaas. Gewichten niet verhoogd bij de beentjes.

RDL
    1x12x25
    4x12x60

Bulgarian split squats (dumbbells)
    4x12x5

Hanging knee raises
    4x12xbw

High-to-low woodchoppers
    4x15x3

Single-leg calf raises (smiths)
    3x12x50 (+2reps)

Leg lift optie voor de leg curls en extensions is verzonden. Helaas duurt de levertijd van de mbx-660 nog wel zeker tot juli. Had gemaild omdat veel atx producten op voorraad kwamen, dacht dat deze ook bij de levering zou komen. Maar die moet nog wel ff wachten. :(

Misschien eens zonder watch gaan slapen, evt watjes in je oren zodat je jezelf hoort ademen. Zorg voor ademhaling vanuit je buik ipv borst. Ga slapen als je vermoeid bent
    en houd ook echt je ogen dicht. Relax en denk aan wat leuks waar je rustig van wordt.
    Kan ook helpen om op je rechterzij te gaan liggen, en zorg voor goed geluchte slk, ook tijdens je slaap, en geen dik dekbed(ik slaap al weken onder alleen het overtrek, met slk raam wagenwijd open)

Misschien eens zonder watch gaan slapen, evt watjes in je oren zodat je jezelf hoort ademen. Zorg voor ademhaling vanuit je buik ipv borst. Ga slapen als je vermoeid bent
    en houd ook echt je ogen dicht. Relax en denk aan wat leuks waar je rustig van wordt.
    Kan ook helpen om op je rechterzij te gaan liggen, en zorg voor goed geluchte slk, ook tijdens je slaap, en geen dik dekbed(ik slaap al weken onder alleen het overtrek, met slk raam wagenwijd open)
    Denk dat de temperaturen niet meehelpen. Ik ben sowieso moe rond 10 uur gezien ik consistent om 10 er in lig en half 7/7u uit. Heb wel oordoppen op maat, maar dat gevoel zit ook niet lekker. Was wel fijn toen ik tijdelijk naast een kerk woonde, dat was pas echt slaapgebrek tot die krengen geleverd werden.

Nu het huis goed geïsoleerd is verliezen we zo goed als geen warmte meer. Normaal gesproken koelde het 's avonds snel af met her en der wat open. Nu is alles wijd open 's nachts, maar dat zorgt voor veel geluid en koelt alsnog amper af. Vannacht bijvoorbeeld wakker geworden van de pauw in het stukje tuin achter ons huis. :p Met 4-6 weken hangt er een airco en kunnen de ramen op een kier blijven, scheelt enorm in geluid.

Ik slaap nooit dik, kan niet tegen warmte. :D Zonde van de 4 seizoensdekbed die we hebben gekocht, gezien ik in de winter de dunne gebruik.

Moet zeggen dat ik mentaal ook wel wat onrustiger ben. Het huis is zo'n onafgemaakt zooitje ondertussen, alles wat al af is is een verzamelplaats geworden van troep door dat wat nog niet af is. Ik heb nu ook weer wat klusjes en deadlines waar ik af en toe in de avonden mee bezig moet. En nu zijn we ook nog eens afhankelijk van 4 andere mensen voor een paar klussen, daar kan ik niet zo goed tegen. Vooral gezien ik bij 3 van die 4 continu achteraan moet gaan. Geeft toch wat onrust. Maar van deze kerels weet ik dat ze erg nauwkeurig werken en kwaliteit leveren, dus dat moet ik maar voor lief nemen. Ik merk wel dat aan leuke dingen niet zo makkelijk gaat. :p

• Like
    Waarderingen: GruX
    Back
    Naar boven