XXL Nutrition

Contest Log Nootmuskaatje gaat voor een wasbordje

Bezoekers in dit topic

Beetje laat gesport vandaag, nog weer wat klusjes afgerond. Maar weekend dus kan wel wat later slapen. Aardig geslapen vandaag, maar had wel bijna al m'n energie voor het sporten al opgemaakt. :D

Vandaag weer tijd voor push, kon wel weer wat gewichten extra verplaatsen.

Db benchpress
1x12x4
1x12x14
3x12x29 (+1,5kg) :fire: Volgende week 30 moet lukken!

Db standing oh press
3x12x11,5 (+1,5kg)

Single-arm low-cable crossovers
3x12x1,25 (+0,25kg)

Side raises
3x12x0,5 (betere ROM)

Lying overhead triceps extensions
3x12x11,5 (+1,5kg,-3reps)

Onze stofvanger tot juli:
PXL_20240517_204849290.jpg

Morgen ramvolle dag, een pull tussendoor proppen en dan 2 daagjes relaxen. Zondag de dag breken met een 1 jaar oud stuk bruidstaart en dan met vrouwtje naar Volendam met een overnachting. We zochten een willekeurige plek in NL voor een overnachting, nog nooit in Volendam geweest dus ben benieuwd. :D

En nog een pull! De eerste echt slechte training na 2 maanden rammen. Pullups waren zwaar, 12x bw deed ik al met moeite. Daarna de rest maar op hetzelfde gewicht gehouden.

Shrugs niet gedaan en facepulls + concentration curls als supersets. Moest het in 30min redden.

Weighted pullups
1x12xbw
3x8x7,5kg (-2reps)

Db rows
3x12x31

Face pulls
3x12x11

Concentration curls
3x12x14

En push! Vandaag niet al te spannend gemaakt. De vorige keer veel op een RPE van 10 geramd. Probeer een beetje terug te zakken naar 1-3 reps van falen af (RPE 7-9), wel een beetje lief zijn tegen mijn gewrichten. Die zijn flink uitgedaagd de afgelopen tijd en dat begin ik wel te merken. Nog geen pijntjes oid, maar na zo vaak dom doorbeuken begin ik de signalen wel wat eerder in de gaten te hebben. :roflol:

Benchpress
1x15x15
1x15x45
1x12x65
3x8x87,5

Incline db benchpress (30°)
3x12x25

Single-arm high-cable crossovers
3x12x1,75

Single-arm overhead extensions
3x12x0,5

Tricep pushdowns
3x12x16,25 (+0,25kg) microloadennn

Vandaag een shirt aan gehad op werk, veel commentaar gekregen van leerlingen. :D Leukste was van mijn twee Arabieren. Vroeg de ene Arabier of ik mijn biceps wilde aanspannen, zei de andere Arabier nee dat gaat die niet doen anders scheurt z'n shirt nog. :roflol: M'n ego kon die grap wel waarderen. Heb al lang geen reacties meer gekregen over mijn fysiek, dus we gaan zeer de goede kant op.

De shirt:
PXL_20240521_213506809.jpg

PXL_20240521_213054050~2.jpg

Krijg zelfs weer striae bij m'n oksels. Moeilijk op de foto te krijgen, maar hier zijn wat nieuwe rode lijnen zichtbaar tussen al m'n oude die al ff wit zijn.
PXL_20240521_212113956~2.jpg

Grote blij met de afgelopen 2 maanden. Heb echt weer een degelijke hoeveelheid aan spieren terug weten te pakken. Wel zin om weer laag in vet te gaan en daarna een slow en steady bulk te doen.

Over 2 weken wordt de airco in de slaapkamer geplaatst, tijd om slaapgains maken als nooit tevoren! Laatste dagen weer goed geslapen, ik vermoed dat het slaapprobleem toch wel in de temperaturen lag met de zonnige dagen icm de dikke isolatie die we sinds dit jaar hebben.

Pull wat ingekort vandaag. Weer laat geworden, slaap nooit zo goed als ik redelijk kort na intensief sporten probeer te slapen. Druk bezig geweest met examens nakijken gisteravond en vanavond. Morgenavond hopelijk het laatste deel afronden voor de legday, en anders daarna nog maar strijden. Vrijdag op de post naar de 2e corrector.

Wel retehard geramd met 0 reps in reserve!

Barbell rows
1x15x15
1x15x25
4x12x60 (+2,5kg)

Lat pulldowns
3x12x50 (+2kg)

Ez bar cable curls
1x14x13,75 (+1,25kg,+2reps)
1x10x13,75
1x9x13,75

Volgens mij heb ik het meeste vet op m'n rug zitten.
PXL_20240522_212113507~3.jpg

Wat een schijt weer. Luchtvochtigheid van 72%. :(

Vandaag de beentjes aan de beurt. Mijn nieuwe spuuglelijke gedrochten aan het uittesten! :D Mijn leerlingen flexen hun 600 euro nikies, ik kan met dit gezwel + zolen voor hetzelfde bedrag flexen. Hopelijk kan ik binnenkort uren wandelen zonder gezeik aan mijn poten. Voor mijn gevoel zitten ze wel echt goed en loopt het beter. Beetje bij beetje dragen en dan binnenkort het bos mee betreden en kijken hoe ver ik kom. Wil op korte termijn eens van Nunspeet naar Arnhem wandelen en ook ooit het Pieterpad in één zomervakantie lopen. Ik ben benieuwd of het met mijn brede platte retard voeten mogelijk zal zijn.
PXL_20240524_192057048.jpg

Zal uiteindelijk wel eens wat degelijke sportschoenen kopen die steun bieden. Deed het nu gewoon op sokken, maar met mijn zolen kan ik mij voorstellen dat het slimmer is om de leg days ook op de zolen te doen.

En 🧅teraard de training:

RDL
1x12x25
4x12x62,5 (+2,5kg)

Bulgarian split squats (dumbbells)
4x10x6,5 (+1,5kg,-2reps) wat een nare verzuring ook bij BSS, blijf het de meest kutte oefening vinden. :p Maar het is wel 1 van de betere.

Cable crunches
4x14x30 (+2,5kg,-1rep)

High-to-low woodchoppers
4x15x3

Single-leg calf raises (smiths)
4x12x60

Wel lekker gegaan.

Vandaag ub gedaan. Gisteren tot 5 uur Bob de Bouwer uitgehangen en daarna helaas een typische kringverjaardag. Nu ook weer goed volgepland, net een deel nakijkwerk afgerond en 45min de tijd gehad om te sporten. Zo met vrienden glowgolven met onbeperkt grillen. :D

Weighted pullups
1x12xbw
3x10x7,5kg (terug op 10 reps)

Db benchpress
1x12x4
1x12x14
3x12x30 (+1kg) terug op 30 :D

Tweede rug/chest oefening als supersets gedaan, net als armen. Anders had ik het niet gered.

Db rows
3x12x30 (bewust een kg lager gepakt gezien ik minder rust tussendoor)
3x12x1,25

Concentration curls
3x12x14
3x12x11,5

Gruwelijke pomp van deze training met die supersets en weinig rust tussendoor, helemaal gesloopt ook. Lijkt net alsof ik m'n pecs volgespoten heb. :o Telefoonarm is altijd lastig symmetrisch te krijgen. :p
PXL_20240526_151442519.jpg

Hectische dagen de laatste 2 weken. Rete strakke planning en vol afspraken en taken. Morgen alleen nog maar 2 platen voor een 2e laag gronden en dan heb ik even een week of 2 meer rust, gezien ik dan op anderen moet wachten voordat ik zelf verder kan. Morgen alleen nog 6-8 uur strijden om al mijn nakijkwerk en voorbereidwerk af te ronden en er is meer ademruimte. :D

Vandaag ub gedaan. Gisteren tot 5 uur Bob de Bouwer uitgehangen en daarna helaas een typische kringverjaardag. Nu ook weer goed volgepland, net een deel nakijkwerk afgerond en 45min de tijd gehad om te sporten. Zo met vrienden glowgolven met onbeperkt grillen. :D

Weighted pullups
1x12xbw
3x10x7,5kg (terug op 10 reps)

Db benchpress
1x12x4
1x12x14
3x12x30 (+1kg) terug op 30 :D

Tweede rug/chest oefening als supersets gedaan, net als armen. Anders had ik het niet gered.

Db rows
3x12x30 (bewust een kg lager gepakt gezien ik minder rust tussendoor)
3x12x1,25

Concentration curls
3x12x14
3x12x11,5

Gruwelijke pomp van deze training met die supersets en weinig rust tussendoor, helemaal gesloopt ook. Lijkt net alsof ik m'n pecs volgespoten heb. :o Telefoonarm is altijd lastig symmetrisch te krijgen. :p
Bekijk bijlage 626808

Hectische dagen de laatste 2 weken. Rete strakke planning en vol afspraken en taken. Morgen alleen nog maar 2 platen voor een 2e laag gronden en dan heb ik even een week of 2 meer rust, gezien ik dan op anderen moet wachten voordat ik zelf verder kan. Morgen alleen nog 6-8 uur strijden om al mijn nakijkwerk en voorbereidwerk af te ronden en er is meer ademruimte. :D
:roflol:

Chaos chaos chaos. Wilde gisteren leg day doen, was ik helemaal vergeten dat ik een informatieavond had voor ouders en leerlingen voor het kamp. :( Wilde net gaan sporten vandaag, komt de schilder morgen eindelijk eens beginnen. Maar ik moest nog een kozijn wat afbreken, twee stuks enkelglas er uit, tussenstuk er uit, dus dat heb ik net gelijk gedaan. Kan ik morgen de gegronde plaat vastmaken zodat de schilder deze mee kan nemen.

Laatste twee enkelglas ruiten nu ook het huis uit. :D Wilde legs/push/pull doen, maar doe morgen wel UB en overmorgen LB.

PXL_20240529_214245810.jpg

Uiteindelijk had ik gewoon kunnen sporten, nu komt de schilder er ineens mee dat het toch niet handig is gezien het weer. Ik heb echt zo'n haat aan afhankelijk zijn van andere mensen. Vooral mensen in de bouwwereld. De enige reden dat ik het niet zelf doe is omdat het oude schilderwerk zo bagger is, dat ik mijn vingers daar niet letterlijk en figuurlijk aan wil branden. Moet zeker wel wat gebrand worden, rotte plekken gefixt worden. En van deze schilder weet ik dat die kwaliteit levert, dus ff een ander durf ik ook niet te kiezen. Er zitten zoveel randdebielen tussen die bagger werk leveren.

Altijd herres met zulke mensen. Leven een beetje hun eigen leven en zijn er niet vies van om afspraken een paar maanden uit te stellen.

Uiteindelijk had ik gewoon kunnen sporten, nu komt de schilder er ineens mee dat het toch niet handig is gezien het weer. Ik heb echt zo'n haat aan afhankelijk zijn van andere mensen. Vooral mensen in de bouwwereld. De enige reden dat ik het niet zelf doe is omdat het oude schilderwerk zo bagger is, dat ik mijn vingers daar niet letterlijk en figuurlijk aan wil branden. Moet zeker wel wat gebrand worden, rotte plekken gefixt worden. En van deze schilder weet ik dat die kwaliteit levert, dus ff een ander durf ik ook niet te kiezen. Er zitten zoveel randdebielen tussen die bagger werk leveren.

Altijd herres met zulke mensen. Leven een beetje hun eigen leven en zijn er niet vies van om afspraken een paar maanden uit te stellen.
Als ze zzp zijn dan zijn ze drukker dan je denkt, ze hebben dan vaak ook grotere projecten waar een hogere prio aan zou kunnen zitten dan bij een particulier een stukje schilderen.

Met alle respect.

Als ze zzp zijn dan zijn ze drukker dan je denkt, ze hebben dan vaak ook grotere projecten waar een hogere prio aan zou kunnen zitten dan bij een particulier een stukje schilderen.

Met alle respect.
Ik weet dat ze druk zijn gezien de tekorten, maar ga niet zeggen maart, dan april, dan mei, dan juni.

De schilder hoeft nu sowieso alleen maar de voorkant van het huis op de BG te doen. We moeten een screen laten plaatsen, de oude zonwering is er al af. En die wacht nu al 2 maanden bij het andere bedrijf. De rest wordt sowieso pas veel later.

Met alle respect.

Afspraak = afspraak !

Had weinig zin vandaag. Merk dat ik mentaal een inkakperiode heb. Was helemaal blij dat ik 15.10 klaar was vandaag, was ik de afscheid van een collega vergeten.. :roflol: :(. Dus dat werd weer laat. Daarna de kozijn dicht getimmerd, nu push gedaan. Kon het ff niet trekken om UB te doen, had niet zo heel veel energie. Zou ook zaterdag eigenlijk naar een festival gaan na 10 jaar terug de laatste gehad te hebben, maar dat gaat ook niet meer door. Dus nu doe ik maar gewoon push pull legs gezien ik zaterdag geen plannen meer heb. Zit me allemaal even niet mee de afgelopen 2 weken.

Maar na regen komt zonneschijn, dus heb wel 90kg gebenched. :D Voelde hem wel iets te veel in mijn polsen, dus was wellicht niet een hele slimme zet.

Benchpress
1x15x15
1x15x45
1x12x65
2x8x90 (+2,5kg):fire::fire::fire:
Tweede set bijna gefaald. Geen 3e gedaan, genoeg m'n polsen belast.

Incline db benchpress (30°)
3x12x25

Single-arm high-cable crossovers
3x12x1,75

Tricep pushdowns
3x12x16,25

En als troost is het mij gelukt om een mbx-660 bankje te bestellen. Af en toe kijk ik op de site van Fitness seller, want geen geduld adhd'er, en ineens zag ik een groene tekst. Geen mail gehad dat er voorraad is gekomen. Heb hem wel kunnen bestellen en was ook de laatste/enige, dus hopelijk zie ik het snel verschijnen :D
Screenshot_20240530-205505_Outlook.png

Het bankje is onderweg! :D Vandaag aan de pull! Had er wel zin in, ondanks kapot van het werken en daarna weer wat klussen. Het klussen is wel goede cardio. Ook pas om 9 uur begonnen met sporten.

Ben ondertussen sinds ik rond onderhoud eet van 84,5 naar 84kg gezakt en daar nu al een week stabiel op. Maandag het echte shredden beginnen en onder onderhoud varen.

Barbell rows
1x15x15
1x15x25
3x12x62,5 (+2,5kg)

Lat pulldowns
3x12x51 (+1kg)

Rear delt rows
3x15x14

Ez bar cable curls
1x12x13,75 (-2reps)
1x10x13,75
1x9x13,75

M'n biceps kon weinig hebben, hammer curls laten staan.

Voor het trainen een uurtje of 2,5 boven m'n hoofd staan kloten in de wc beneden. M'n deerne wilde in de wc geen kabelgoot van 20cm op het plafond en een bewegingssensor. Dus plafond er uit moeten slopen en een nul kabel moeten trekken om een ventilator met nalooptimer aan te kunnen sluiten. Ik had in een fractie van de tijd klaar kunnen zijn met m'n eigen idee... :roflol:
PXL_20240531_193824794.jpg

Ben aardig aan het zakken in gewicht terwijl de kcals nog niet omlaag waren gegaan, maar ben ook retedruk geweest en veel bewogen. Dit weekend niet aan leg day toegekomen, wel eindelijk de ventilatie in de wc gefixt en dichtgetimmerd en bijna 3 weken ademtijd voordat het volgende klusje gedaan moet worden. Merk dat ik mentaal wel uitgeput ben van al dat renoveren en nadenken over dingen die ik voor het eerst doe en vervolgens 10 tot 50 jaar lang nooit meer ga doen. Eergisteren 2x heen en weer moeten gaan langs de bouwmarkt, o.a. een plaat kapot gemaakt wat nergens voor nodig was. Veel domme fouten gemaakt waarvan ik eigenlijk wel beter wist en weer moeten fixen. Uiteindelijk uren langer bezig geweest dan nodig was. Gelukkig kan ik een leg day wel missen. Vandaag weer tijd en verder met push, dan pull, plak legs er wel achteraan. Geen zin om UB te verschuiven voor benen. :D

2 weken geleden kcal naar onderhoud geschroefd en snel een halve kg verloren, daarna stabiel gebleven, nu gaat het echt omlaag!
1717419334683.png

Ik merk trouwens dat ik veel minder suiker cravings heb en minder heftig reageer op tegenslagen. Normaal gesproken zou ik in situaties als deze waar ik echt retedruk ben fysiek en mentaal, veel moeite hebben met mijn eetpatroon en gemoedstoestand. Maar het valt mij nu pas op dat dat niet meer zo is. We zijn hier nu enkele maanden bezig met een pro- en prebiotisch dieet, en nu pas merk ik de effecten daarvan. Vorige week was er ook weer troep te vreten op werk waar ik gewoon geen zin in kon krijgen. Ondertussen zo'n succes bij mij en m'n vrouw dat we nu ook onze eigen kefir en kombucha gaan maken. :D Ook suiker en zoetstoffen neem ik nog amper. Natty skyr voeg ik geen honing meer aan toe, langzaam afgebouwd en nu is het niet eens zo zuur meer als dat ik dat eerst ervaarde. Drink ook nergens meer fris met zoetstoffen, overal bruiswater als ik ergens ben.

Back
Naar boven