el smurfo
Huge Freak
- Waardering
- 481
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 71kg
- Vetpercentage
- 11%
Ik train nog tot 12 december in fitland lochristi en ik moet zeggen dat ze daar toch wel vooruit gegaan zijn sinds ik er begonnen ben. Ze hebben meer 2de handsschijven bijgekocht (of gekregen van hun fitnessketen), er is eindelijk een squatrek waar ik heel gemakkelijk bent over rows kan doen en deadlifts zonder eerst de barbell kilometers te verslepen naar een plekje voor de spiegel want ze hebben het squatrek voor een spiegel gezet, ze hebben nu ook een paar extra olympische barbells en een extra ez stang Kortom. Het is eindelijk een placeje to be voor te trainen en de personal trainer die er nu werkt is echt GOED, nix op aan te merken en het is dan nog een vrouw. Ze leert nieuwe leden al meteen een soort losse squatvariant tot parallel met de grond en ze weet het allemaal prachtig uit te leggen en te verwoorden + ze traint ook zelf soms wat! Dat zie ik die vorige personal trainers nog niet direct doen. Gewichten lopen lekker ver op tot 50 kg ofzo. Niet dat ik die ooit ga nodig hebben maar het is er toch wel allemaal. Helaas kost het daar 35 euro/maand als ik daar nog verder wil trainen dus dat is best duur voor een alleszelfbetalende student. Ik dacht dat ik trouweklantheidskorting ging krijgen ofzo en blijkbaar is dit al met studentenkorting ook. Volgens mij zit daar absoluut geen studentenkorting in want 420/jaar... no way. Het is goed dat ik vroeger geen andere keus had om ergens anders te gaan trainen maar nu dus wel en het is zelfs veel dichter gelegen
Namelijk family fitness. De naam weerklinkt tot in je wildste fantasie en dus bracht ik vorige week vrijdag een bezoekje. Het is gelegen boven een autozaal dus volledig op het eerste verdiep. De cariotoestellen hebben uitzicht op een grote baan waar iets meer dan een half jaar geleden nog een dodelijk ongeluk is gebeurd (wat ik trouwens half gezien heb) Met wat goed geluk herhaalt het spectacel zich tijdens je cardioworkout wat meteen voor de nodige extra adrenaline zorgt om nog harder op de crosstrainer te crosstrainen. Nu ging ik naar boven met de redelijk lange roltrap. Ik had nix minder verwacht want je wilt immers geen energie verspillen voor je aan je training begint. Voor sommige fattyboys zou het naar boven gaan met de trap al meteen het einde van hun workout betekenen en dat willen we nu ook weer niet, toch?
Anyway, het was vorige week aan het hagelen dus ik was blij dat ik wat kon drogen door de neerwaartse luchtverplaatsing die de roltrap veroorzaakte. Als je heel goed stil stond kon je de wind toch een beetje voelen. Toen ik boven kwam zag het er wel een stuk kleiner uit dan fitland maar ik besloot geen vooroordelen te hebben en wachtte aan de receptie op een hopelijk knappe receptioniste. Ik had mijn broek al wat omlaag getrokken om meer gangsta te lijken en mijn linkerarm relaxed over de toog gegooid met mijn halfkapotte gsm in de hand die toch wel stiekem mijn blingbling vertegenwoordigde. Ik wachtte en wachtte, maar er kwam niemand opdagen. Ik zocht naar een belletje op de toog maar ook dat was er helaas niet, ik keek ook even achter de toog of er geen gratis likstokken lagen maar ook die waren er niet. Kortom een gigantische teleurstelling.
Na 10 minuten ging ik dan maar weer via de automatische roltrap naar beneden. Het is trouwens zo 1 als bij treinstations dat als je op de mat ervoor stapt dat dan pas de roltrap in beweging komt. Als je samenwerkt met iemand anders kan je dus over die mat springen en langs de verkeerde trap naar beneden gaan en wachten tot er iemand binnenkomt. die pakt dan automatisch de andere trap en stapt naar boven waarop je vriend plots op die mat gaat staan en hij weer naar beneden gaat. Zeker het proberen eens waard lijkt mij.
Vandaag ging ik dus weer naar family fitness en deze keer kwam er na 2 minuten wel iemand. Het was een iets oudere vrouw, niet sportief, geen coïtusappeal, maarjah.. Ik trok mijn broek dus weer wat omhoog en voelde mijn boxershort al weer wat losser worden. Na wat dingen gevraagd te hebben blijkt het maar 250/jaar te kosten voor een student en ze zijn zondag ook open
Ideaal, dus vroeg ik of ik even mocht rondwandelen en dat mocht uiteraard. Na een grondige inspectie van 6.69 minuten kwam ik tot de conclusie dat er nergens een squatrek of hacksquattoestel was. Ook de schijven waren allemaal zwart wat het wat moeilijker maakt om blindelings schijven op je barbell te schuiven maar dat is nog niet zo erg. Ook gaan de dumbbells maar tot 30 kg maar dat valt ook goed mee want voorlopig heb ik nog maar maximum die van 24 kg nodig gehad.
Dat van het squatten vond ik echt wel een grote misser dus vroeg ik of er mogelijkheid was om te squatten. Ze vroeg welke oefening dat was dus toonde ik 1/10de van een squat voor. Ze deed alsof ze het begreep maar later bleek dat ze het dan toch niet goed wist toen ze zei dat ik wel pulldowns kon doen dus legde ik het ietsje uitgebreider uit en zei erbij dat het voor de benen was. Toen begreep ze het wel en ze ging het eens vragen of er in de toekomst nog een squattoestel of squatrek kwam. Dit is toch echt wel 1 van de basisdingen die je daar verwacht. En ZEKER als je er 3 identieke kuittoestellen ziet. Wat een nutteloze investering. Idem met nog meer identieke buikspiertoestellen
Vrij nutteloos als je het mij vraagt dus hoop ik dat ze ook geld hebben voor een squatrek of squattoestel. Hoop met me mee want vrijdag ga ik terug en anders wordt het no more squatting en dat wil ik niet want ik vind het een leuke oefening omdat ik er duizelig van wordt en het achteraf dan aanvoelt alsof ik in een roes verkeer 
Zouden jullie trainen in een fitnesscentrum waar er fundamenteel belangrijke zaken ontbreken en waar dan weer een overschot is aan fundamenteel overbodige en nutteloze investeringen zoals 3 identieke kuitspiertoestellen terwijl de mogelijkheid tot squatten ontbreekt?
Namelijk family fitness. De naam weerklinkt tot in je wildste fantasie en dus bracht ik vorige week vrijdag een bezoekje. Het is gelegen boven een autozaal dus volledig op het eerste verdiep. De cariotoestellen hebben uitzicht op een grote baan waar iets meer dan een half jaar geleden nog een dodelijk ongeluk is gebeurd (wat ik trouwens half gezien heb) Met wat goed geluk herhaalt het spectacel zich tijdens je cardioworkout wat meteen voor de nodige extra adrenaline zorgt om nog harder op de crosstrainer te crosstrainen. Nu ging ik naar boven met de redelijk lange roltrap. Ik had nix minder verwacht want je wilt immers geen energie verspillen voor je aan je training begint. Voor sommige fattyboys zou het naar boven gaan met de trap al meteen het einde van hun workout betekenen en dat willen we nu ook weer niet, toch?
Anyway, het was vorige week aan het hagelen dus ik was blij dat ik wat kon drogen door de neerwaartse luchtverplaatsing die de roltrap veroorzaakte. Als je heel goed stil stond kon je de wind toch een beetje voelen. Toen ik boven kwam zag het er wel een stuk kleiner uit dan fitland maar ik besloot geen vooroordelen te hebben en wachtte aan de receptie op een hopelijk knappe receptioniste. Ik had mijn broek al wat omlaag getrokken om meer gangsta te lijken en mijn linkerarm relaxed over de toog gegooid met mijn halfkapotte gsm in de hand die toch wel stiekem mijn blingbling vertegenwoordigde. Ik wachtte en wachtte, maar er kwam niemand opdagen. Ik zocht naar een belletje op de toog maar ook dat was er helaas niet, ik keek ook even achter de toog of er geen gratis likstokken lagen maar ook die waren er niet. Kortom een gigantische teleurstelling.
Na 10 minuten ging ik dan maar weer via de automatische roltrap naar beneden. Het is trouwens zo 1 als bij treinstations dat als je op de mat ervoor stapt dat dan pas de roltrap in beweging komt. Als je samenwerkt met iemand anders kan je dus over die mat springen en langs de verkeerde trap naar beneden gaan en wachten tot er iemand binnenkomt. die pakt dan automatisch de andere trap en stapt naar boven waarop je vriend plots op die mat gaat staan en hij weer naar beneden gaat. Zeker het proberen eens waard lijkt mij.
Vandaag ging ik dus weer naar family fitness en deze keer kwam er na 2 minuten wel iemand. Het was een iets oudere vrouw, niet sportief, geen coïtusappeal, maarjah.. Ik trok mijn broek dus weer wat omhoog en voelde mijn boxershort al weer wat losser worden. Na wat dingen gevraagd te hebben blijkt het maar 250/jaar te kosten voor een student en ze zijn zondag ook open
Ideaal, dus vroeg ik of ik even mocht rondwandelen en dat mocht uiteraard. Na een grondige inspectie van 6.69 minuten kwam ik tot de conclusie dat er nergens een squatrek of hacksquattoestel was. Ook de schijven waren allemaal zwart wat het wat moeilijker maakt om blindelings schijven op je barbell te schuiven maar dat is nog niet zo erg. Ook gaan de dumbbells maar tot 30 kg maar dat valt ook goed mee want voorlopig heb ik nog maar maximum die van 24 kg nodig gehad. Dat van het squatten vond ik echt wel een grote misser dus vroeg ik of er mogelijkheid was om te squatten. Ze vroeg welke oefening dat was dus toonde ik 1/10de van een squat voor. Ze deed alsof ze het begreep maar later bleek dat ze het dan toch niet goed wist toen ze zei dat ik wel pulldowns kon doen dus legde ik het ietsje uitgebreider uit en zei erbij dat het voor de benen was. Toen begreep ze het wel en ze ging het eens vragen of er in de toekomst nog een squattoestel of squatrek kwam. Dit is toch echt wel 1 van de basisdingen die je daar verwacht. En ZEKER als je er 3 identieke kuittoestellen ziet. Wat een nutteloze investering. Idem met nog meer identieke buikspiertoestellen
Vrij nutteloos als je het mij vraagt dus hoop ik dat ze ook geld hebben voor een squatrek of squattoestel. Hoop met me mee want vrijdag ga ik terug en anders wordt het no more squatting en dat wil ik niet want ik vind het een leuke oefening omdat ik er duizelig van wordt en het achteraf dan aanvoelt alsof ik in een roes verkeer 
Zouden jullie trainen in een fitnesscentrum waar er fundamenteel belangrijke zaken ontbreken en waar dan weer een overschot is aan fundamenteel overbodige en nutteloze investeringen zoals 3 identieke kuitspiertoestellen terwijl de mogelijkheid tot squatten ontbreekt?