AndroidHealthClinic

oefeningen voor lats die je zittend met halters of baar kan doen

franckylanssens

Advanced Bodybuilder
Waardering
22
Lengte
1m80
Massa
80kg
Door letsel aan de onderrug mag ik niet staande gewichtheffen, dus zoveel mogelijk oefeningen zittend en liggend op een bank.
Ben nu maand bezig met trainen, nog licht als beginner, ik zie al eerste effect, maar vrees dat mijn lats niet snel gaan ontwikkelen, en doe het eigenlijk vooral om breder figuur te krijgen.
Wie dus oefeningen weet die je zittend met halters of baar kan doen, want ik train thuis, koop dus geen toestellen.
heb wel zo'n "butterfly-press" die ik liggend kan doen aan mijn bank, dat wel.
en met zo'n rekstok zou ik ook wel trainen, schijnt ook voor de alts te zijn, welke lengte koop je dan best als beginner?
grtz, francky

Ik weet niet of het mogelijk is voor je om te chinnen?

Anders zou je een soort van dumbbell-row plat liggend op een flat of incline bankje kunnen doen. Op je buik liggend dus, met twee dumbbells tegelijk.

Op een incline vbankje heb ik het al iemand zien doen in de sportschool. Een platte bank zal in de meeste gevallen niet hoog genoeg zijn denk ik.

Ik weet niet of het mogelijk is voor je om te chinnen?

Anders zou je een soort van dumbbell-row plat liggend op een flat of incline bankje kunnen doen. Op je buik liggend dus, met twee dumbbells tegelijk.

Op een incline vbankje heb ik het al iemand zien doen in de sportschool. Een platte bank zal in de meeste gevallen niet hoog genoeg zijn denk ik.

Of je hangt aan je bench bar en zet je voeten op de bench.

• Topic Starter Topic Starter
thnx, ja , mijn bank is wel hoog genoeg, zal dat es proberen, ik doe dumbbell-rowing, voorovergebogen staand, is ook voor de lats zeker? ik voiel ze ook werken bij de scholderpress die ik met halters zittend doe.
en daarbij samen met bankdrukken en ander oefeningen voor boven lichaam zullen ze wel mee-evolueren, kan nu als graatmager ventje enkel maar werken en geduld hebben he, bij erg magere mannen zijn de lats er van nature niet he

thnx ultraX,
nog een vraagje, hoe doe je dan die oefening dat je zegt, hangend aan je benchbar, is dat dan je optrekken eraan of zo, of voorover erover hangen en die oefenin met halters doen?
en wat is "chinnen", ben wel nog een echte beginner he

4qixocl.jpg

Dit is mijn idee, effe op paint uitgetekent. Brital synthol biceps:P

Kan je je niet gewoon optrekken aan een stang? Of wordt dit gezien als staande?

thnx mannen voor die leuke tips!
ja, optrekken kan natuurlijk!, is eigenlijk meer dat ik oefeningen zoek voor de lats die je zonder toestellen kan doen
heb nu idd al goeie alternatieven

Chinnen = optrekken

Ook wel chin ups/pull ups/

ik weet ook nog eentje

START: Place an incline bench so that the higher end is near the low
pulley. Set the angle at about 30–45 degrees. Grasp the rope attachment
with both hands facing in and sit facing the weight stack, leaning forward
against the angled bench. Keep your chest up with a slight arch in your
back, and let the rope pull your shoulder blades forward into stretch.
Move: Pull on the rope, moving your elbows straight back. Pinch your
shoulder blades together as your hands move out to your sides,
contract your lats briefly at the end of the move, and return to the start.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

gewoon lat pulldowns lijkt me

Chest supported rows.

rack chins

Terug
Naar boven