XXL Nutrition

oefeningen voor op vakantie...

uji-tiger

Novice
Waardering
0
tja tis weer s zomervakantie....dus gaan vele van ons weer op reis, maar we moete natuurlijk door blijven trainen....das iets waar ik een beetje problemen mee heb...iemand suggesties voor dingen te toen om fit te blijven, in het buitenland?

Hoelang blijf je weg, 2 of 3 weekjes niks doen komt je alleen ten goede. Wel eiwitten eten uiteraard.

1 week rusten op vakantie gaat nog wel, maar twee weken wordt al een probleem. Als ik bijvoorbeeld in Spanje ben gebruik ik van 5 tot 10 liter watercontainers om oefeningen mee te doen.

Waarschuwing: Ik had dan wel een appartement met een hele goede airco. Heb je slechts een bloedhete hotelkamer ter beschikking rust dan maar uit.

Mijn ervaring leert dat lokale sportscholen heel duur zijn. Voor dat soort prijzen kan ik in Nederland een half jaar trainen.

Wat is dat toch voor een bs dat mensen helemaal in paniek raken omdat ze een week of twee niet kunnen dieten en/of trainen. Get a life en geniet van je vakantie.
Ik durf te zeggen dat als je zo krampachtig met je sport omgaat je er over een jaar helemaal klaar mee bent.

Dani zei:
Wat is dat toch voor een bs dat mensen helemaal in paniek raken omdat ze een week of twee niet kunnen dieten en/of trainen. Get a life en geniet van je vakantie.
Ik durf te zeggen dat als je zo krampachtig met je sport omgaat je er over een jaar helemaal klaar mee bent.

idd. Geniet van je vakantie mensen. 2 of 3 weken zonder trainen overleef je heus wel. Ik ga 3 weken lekker met vakantie . Dat heb ik ook verdiend na een jaar hard werken. Daarna weer hard trainen. Begrijp niet dat mensen zo in paniek kunnen raken :)

toch snap ik het wel hoor! hij is gewoon bang dat hij grotendeels kwijtraakt waar hij zo hard voor getraind heeft, niks mis mee als je het mij vraagt..
Push-ups pull-ups en sit ups zullen miss een BEETJE helpen, maar zo trainen als thuis kan natuurlijk niet!

Maxwell zei:
toch snap ik het wel hoor! hij is gewoon bang dat hij grotendeels kwijtraakt waar hij zo hard voor getraind heeft, niks mis mee als je het mij vraagt..
Push-ups pull-ups en sit ups zullen miss een BEETJE helpen, maar zo trainen als thuis kan natuurlijk niet!

dat zal zeker niet gebeuren hoor...en als je al een klein beetje massa zou kwijtraken heb je het binnen 2a3 weken weer terug. Ik ga ook 2 en een halve week op vakantie en ga gewoon ff helemaal niks doen. Hooguit een litertje of 2 melk en een bak kwark of iets dergelijks maar verder ff helemaal niets van mn dieet.

NEE, je moet helemaal niks doen, alleen goed eten. Waarom denk je dat in periodisatie training altijd een keer in het jaar 3 of 4 weken rust inzit. In die rust periode herstel je helemaal. Je verliest misschien wel 2 kilo spiermassa maar dat krijg je erna weer dubbel en dwars bij.

Volgens mij verlies je ook niet eens 2 kilo spiermassa hoor. Tenzij je jezelf elke dag van de wereld drinkt en snuift natuurlijk ;)

goed eten tijdens je vakantie, that's it.

uji-tiger zei:
tja tis weer s zomervakantie....dus gaan vele van ons weer op reis, maar we moete natuurlijk door blijven trainen....das iets waar ik een beetje problemen mee heb...iemand suggesties voor dingen te toen om fit te blijven, in het buitenland?

geef uw spieren ook eens vakantie.

Hi Dani:

Toen ik ( dertig jaar geleden ) in een (echte) bodybuilding club trainde, werd altijd gezegd dat één week niet trainen, zo eens voor een keertje mocht ( of mag?), maar langer dan één week uit den boze was (is?). Nou ja, men doet [ alle in deze sport betrokkenen :) ] altijd nieuwe ervaringen op en komt regelmatig tot nieuwe conclusies.
Toch kan men NIET ontkennen, dat als men langer dan één week inactief is geweest, het lastig of naargelang het niveau,zwaar is, om opnieuw de training aan te vangen.
Dit is NIET mijn persoonlijke ervaring, wèl van heavy hardcore bodybuilders, die toen in die club mega hard, meestal till failure trainden.
Ik wou dit toch maar eens zeggen,...men weet nooit... ;)
Beste groeten en goed week-end,
Chris.

Laatst bewerkt:
Hi Chris,

Uiteraard heb je gelijk als je zegt dat het wel eens lastig kan wezen na een stop weer in te stappen. Als ik net een paar weken op het strand van Mallorca heb gelegen zie ik het ook niet zitten op maandag weer naar mijn werk te gaan. Life's a b*ch, wat kan ik zeggen :)

Toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat in sommige gevallen mensen op een heel krampachtige manier met hun sport omgaan. Vaak zie je als mensen zich voor 1000% ergens op storten en al het andere buitensluiten dit op den duur niet vol te houden is en ze afhaken.

Toewijding en focus zijn absoluut nodig om te bereiken wat je wilt bereiken. Obsessie en dwangmatigheid daarentegen zijn contraproduktief.

Mijn 2 centen.

Gr. D.

Ik zou gewoon zeggen.....geniet enkele weken van je vakantie......en dan back to the iron. :lifter:

ik ga niet eens op vakantie :D

Hi Dani:

>> Toewijding en focus zijn absoluut nodig om te bereiken wat je wilt bereiken. Obsessie en dwangmatigheid daarentegen zijn contraproduktief. <<

Ja, hierin heb je volkomen gelijk :) Het kan tot frustraties leiden. Is ook een kwestie van karakter denk ik, en van zelfdiscipline...,denk je ook niet ?

Nog een toffe zondag,

Chris.

dat je reeds na 3 wkn vakantie zorgen moet gaan maken over behoud van je zuur verdiende spiermassa zegt toch wel veel over de praktische inzetbaarheid van die massa ...die hebben we tegenwoordig simpelweg niet nodig (om te overleven). geen verbijsterend nieuw inzicht dit maar wel iets wat je in achterhoofd moet houden als je gezegend bent met bb fysiek op een lange vakantie /periode zonder extreme belasting. zou ik dus voorzichtig mogen stellen dat we in principe voor niets trainen ?? :D tenminste als we ons weer verplaatsen in de jager-verzamelaar rol van duizenden jaren geleden . Dit feit weerhoud me vooralsnog niet te blijven streven naar zoveel mogelijk beef ... ;) damnn you Pumping Iron :mad:

onderzoek heeft aangetoond dat je pas na 4 weken niet trainen, spiermassa gaat verliezen.

Terug
Naar boven