MuscleMeat

om 21:00 rijst eten?

Goed dat je er zelf alvast aanhalingstekens omheen zet. Volgens jouw redenatie vind ik ook al jouw posts kinderachtig. Wat is er kinderachtig aan jouw posts vraag je je af?
Al jouw posts vind ik [vul hier vetgedrukt woord in]
Al jouw posts vind ik bekrompen
Al jouw posts vind ik flauw
Al jouw posts vind ik infantiel
Al jouw posts vind ik zoetelijk
etc.
Oke, wat is er bijv. zoetelijk aan vraag je je af?
Zie bovenstaand. :)

Je 'redenatie' is altijd geldig, ongeacht waar je hem op toepast, want hij volg de vorm:
'vul hier iets in' vind ik [vul hier vetgedrukt woord in]

Als dat volgens jou de definitie van een 'redenatie' is... :)

PS Postscriptum schrijf je aan elkaar en wordt niet gevolgd door een komma.

Kinderachtige reactie.

Besef je trouwens wel dat je jezelf nu vragen begint te stellen en die ook zelf beantwoord? Ik stelde ze in elk geval niet, zet je toch aan het denken of niet?

Je vroeg naar mijn mening en dan kijk je ervan op dat je te horen krijgt wat ik ervan vindt? lolbroek

Je weet niet eens wat een redenatie is als ie voor je staat. Dan hoor je dat zeker niet aan anderen uit te leggen.

Post scriptum, in het latijns mag je post scriptum gewoon los schrijven hoor. Vermoedelijk heb je even snel wikipedia geraadpleegd en dacht je het licht te hebben gezien.

Kinderachtige reactie.

Besef je trouwens wel dat je jezelf nu vragen begint te stellen en die ook zelf beantwoord? Ik stelde ze in elk geval niet, zet je toch aan het denken of niet?

Je weet niet eens wat een redenatie is als ie voor je staat. Dan hoor je dat zeker niet aan anderen uit te leggen.

Post scriptum, in het latijns mag je post scriptum gewoon los schrijven hoor. Vermoedelijk heb je even snel wikipedia geraadpleegd en dacht je het licht te hebben gezien.
Volgens mij schrijven we gewoon Nederlands op dit forum, en ik heb geen idee hoe je het in het Latijns zou schrijven. Wikipedia pleeg ik zelden raad, en al zou ik hem raadplegen, het lijkt me nu niet de beste bron om spelling te controleren :roflol:

En ik stel die vragen, omdat dat exact dezelfde vragen waren die ik jou stelde, en waarop jij zo reageerde. Dit om je in te laten zien hoe krom je 'redenatie' is. De enige die niet lijkt in te zien wat een redenatie is hier, ben jij.

Maar fijn, als jij vindt dat "<x> vind ik <y>" altijd een geldige redenatie voor iets is, ongeacht wat je voor x of y invult, moet jij weten.

Edit: Latijns woordenboek zegt overigens 'postscriptum', maar dan met een soort dikkere punt/horizontale streep boven de i i.p.v. de reguliere punt.

Laatst bewerkt:
Volgens mij schrijven we gewoon Nederlands op dit forum, en ik heb geen idee hoe je het in het Latijns zou schrijven. Wikipedia pleeg ik zelden raad, en al zou ik hem raadplegen, het lijkt me nu niet de beste bron om spelling te controleren :roflol:
LOL

En ik stel die vragen, omdat dat exact dezelfde vragen waren die ik jou stelde, en waarop jij zo reageerde. Dit om je in te laten zien hoe krom je 'redenatie' is. De enige die niet lijkt in te zien wat een redenatie is hier, ben jij.

Maar fijn, als jij vindt dat "<x> vind ik <y>" altijd een geldige redenatie voor iets is, ongeacht wat je voor x of y invult, moet jij weten.
Wel in dit geval, aangezien je naar mijn mening vroeg.

Edit: Latijns woordenboek zegt overigens 'postscriptum', maar dan met een soort dikkere punt/horizontale streep boven de i i.p.v. de reguliere punt.

Dan zou ik toch nog even verder googlen als ik jou was.

Post scriptum, volgens mij is inmiddels duidelijk waarom ik je zin kinderachtig vond. Dan stel ik voor dit gesprek af te kappen. Verder zijn we het eens dat we het oneens zijn. Morgenochtend benen dag en later deze week een wedstrijd. Alhoewel harstikke vermakelijk, ik heb ik dus, en jij ook waarschijnlijk betere dingen te doen.

LOL

Post scriptum, volgens mij is inmiddels duidelijk waarom ik je zin kinderachtig vond. Dan stel ik voor dit gesprek af te kappen. Verder zijn we het eens dat we het oneens zijn. Morgenochtend benen dag en later deze week een wedstrijd. Alhoewel harstikke vermakelijk, ik heb ik dus, en jij ook waarschijnlijk betere dingen te doen.

Getxxl heeft jou gedist ;)

;)

LOL

Ah, oke, wist niet dat je een mening hoort te onderbouwen met een altijd geldige constructie. Raar dat ik dat nog nooit ben tegengekomen.

Heb inderdaad even Google erbij gepakt, ik kom uit op: postscribo -scribere -scripsi -scriptum [to write after]. Zo te zien schrijven ze gewoon alles aan elkaar.

http://www.archives.nd.edu/cgi-bin/lookup.pl?stem=post&ending=

Stelletje mierenneukers het is Latijn zonder s.

Ah, oke, wist niet dat je een mening hoort te onderbouwen met een altijd geldige constructie. Raar dat ik dat nog nooit ben tegengekomen.

Zucht... jij stelt onterecht dat er sprake is van een altijd geldige contructie door een onhandig voorbeeld te kiezen en vindt het dan vreemd dat je dat nooit bent tegen gekomen? Hieruit blijkt weer eens je onkunde in redeneren.

Je doet dit kinderachtig truukje constant, voorbeeldje: zo stel je ineens dat de door mij gebruikte woorden enkel synoniemen zijn, maar dat is onvolledig. Zoals iedereen weet met kennis van de nederlandse taal, kent een woord vaak meerdere betekenissen. Je opmerking heb ik als kinderachtig gedefinieerd omdat deze naar mijn mening voldoet aan meerdere betekenissen van het woord kinderachtig. Meerdere betekenissen toekennen aan een zin en daaruit iets concluderen... wat is dat vraag je je vast af? Nou schrik niet dat is logisch redeneren! (pas je wel op als je dit straks googled? snel te verwarren met andere zaken, wil dit niet nog eens aan je moeten uitleggen. Google anders even op logica en redeneren, dit voorkomt meer gedoe).

In Jip en Janneke taal: Ik heb je mijn mening gegeven en daarbij aangegeven waarom ik je kinderachtig noem. Zo heb ik aangegeven dat je opmerking o.a. flauw is, ergo kinderachtig. Daarnaast gaat het ook nog eens om 'mijn' mening en je hebt me niet kunnen overtuigen dat ik een inschattingsfout heb gemaakt. Sterker nog je hebt mij (en vermoedelijk vele anderen) er inmiddels van overtuigd dat je zelfs kinderachtiger bent dan gedacht.

Opvallend trouwens hoe je steeds de delen in onze discussie negeert waaruit blijkt dat je op een specifiek punt ongelijk hebt en hoe je irrelevante zaken erbij betrekt om daarop alsnog je gelijk te halen. Zoals je opmerking over de spelling van Post scriptum. Irrelevant en erg kinderachtig. Werkte vast uitstekend op het schoolplein voor je.

Heb inderdaad even Google erbij gepakt, ik kom uit op: postscribo -scribere -scripsi -scriptum [to write after]. Zo te zien schrijven ze gewoon alles aan elkaar.

http://www.archives.nd.edu/cgi-bin/lookup.pl?stem=post&ending=

Alweer het bewijs dat je niets weet van logisch redeneren. Volgens je redenering stel je:
Als het regent, wordt de straat nat. Waaruit volgt: als de straat nat is, moet het wel door regen komen (dit kan volgens jou dus niet gebeurt zijn met een tuinslang o.i.d.).

In Jip en Janneke taal: Je hebt een alternatieve vorm gepakt. Je "woordenboek" geeft aan hoe je het kunt schrijven, niet de verdere gramatica regels die je kunt toepassen, waardoor je post scriptum dus los kunt schrijven.

Ik hoop dat je niet te veel hebt betaald voor de opleiding waarin je hebt leren redeneren, dit is ronduit lachwekkend. Dit zeg ik trouwens alleen om je een voorbeeld te geven van een kinderachtige opmerking die jij hier zou plaatsen ;). Beetje flauw of niet?

Post scriptum,
Volgende keer ook even je bron verifieren: "Lynn Nelson produced this wordlist to help students read Medieval Latin. He warns that it is not an exhaustive list, and it is only a list, not a dictionary.". Hoop niet dat je ooit van plan bent een wetenschappelijke studie te gaan doen, literatuur onderzoek is ook al niet je sterkste kant. Auch! Hint: dergelijk informatie vind je meestal terug op de homepagina. Linkje nodig?

Post post scriptum,
Ik zou mijn eigen reactie nu ook als kinderachtig omschrijven.

---------- Toegevoegd om 14:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:34 ----------

Helaas voor Getxxl dus niet, hij wilde zo nodig doorgaan.

---------- Toegevoegd om 14:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:36 ----------

PS Postscriptum schrijf je aan elkaar en wordt niet gevolgd door een komma.

*snip* ik heb geen idee hoe je het in het Latijns zou schrijven. Wikipedia pleeg ik zelden raad, en al zou ik hem raadplegen, het lijkt me nu niet de beste bron om spelling te controleren :roflol:

Moet ik dit nog toelichten voor je GetXXL? :D

---------- Toegevoegd om 14:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:38 ----------

Potver, daar trapte ik tijdens mijn studie ook al in. De taal Latijn en een latijns woord.

---------- Toegevoegd om 14:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:47 ----------

2green, dus je bent ermee eens dat wat je zei, onzin was?

Verder met GetXXL eens, ik weet nu nog steeds niet waarom je de zin kinderachtig vond..

Hell93, ik heb in deze thread al meerder malen aangegeven dat ik inmiddels overtuigd ben van het tegendeel, bij deze mijn zoveelste bevestiging. (Ik begin te vermoeden dat dit op deze forum iets bijzonders is).
*knip*

Dat je overtuigd bent, daar heb ik het verder niet meer over..blijf dit dan ook niet herhalen, het is duidelijk.

*knip*

Als je dit op chronologische volgorde leest, krijg je dan ook niet het gevoel dat ik gewoon je vraag heb beantwoord?

Verder heb je mijn vraag nog niet beantwoord.

Laatst bewerkt:
Zucht... jij stelt onterecht dat er sprake is van een altijd geldige contructie door een onhandig voorbeeld te kiezen en vindt het dan vreemd dat je dat nooit bent tegen gekomen? Hieruit blijkt weer eens je onkunde in redeneren.

Je doet dit kinderachtig truukje constant, voorbeeldje: zo stel je ineens dat de door mij gebruikte woorden enkel synoniemen zijn, maar dat is onvolledig. Zoals iedereen weet met kennis van de nederlandse taal, kent een woord vaak meerdere betekenissen.
Natuurlijke talen zijn niet contextvrij, maar dat betekent niet dat woorden geen synoniemen van elkaar kunnen zijn afhankelijk van de context. In dit geval heb je een lijstje van internet geplukt (je kon het blijkbaar zelf niet verzinnen :rolleyes:) en die hier geplaatst. http://www.encyclo.nl/begrip/kinderachtig

Je opmerking heb ik als kinderachtig gedefinieerd omdat deze naar mijn mening voldoet aan meerdere betekenissen van het woord kinderachtig. Meerdere betekenissen toekennen aan een zin en daaruit iets concluderen... wat is dat vraag je je vast af? Nou schrik niet dat is logisch redeneren! (pas je wel op als je dit straks googled? snel te verwarren met andere zaken, wil dit niet nog eens aan je moeten uitleggen. Google anders even op logica en redeneren, dit voorkomt meer gedoe).
Ik vroeg dan ook wat er kinderachtig aan was. Dat jij vervolgens een lijstje van encyclo.nl plukt, waaraan jij vindt dat het voldoet, verduidelijkt natuurlijk niets. Dat je dat zelf niet door hebt :roflol: I.t.t. jou heb ik zowel logica als redeneren gehad.

In Jip en Janneke taal: Ik heb je mijn mening gegeven en daarbij aangegeven waarom ik je kinderachtig noem. Zo heb ik aangegeven dat je opmerking o.a. flauw is, ergo kinderachtig. Daarnaast gaat het ook nog eens om 'mijn' mening en je hebt me niet kunnen overtuigen dat ik een inschattingsfout heb gemaakt. Sterker nog je hebt mij (en vermoedelijk vele anderen) er inmiddels van overtuigd dat je zelfs kinderachtiger bent dan gedacht.
Dat was het voorgaande ook al, je hoeft jezelf niet te herhalen. Ik vroeg om verklaring, en het enige waar jij mee kwam was een lijstje van encyclo.nl. Hoe dom ben jij nu werkelijk?

Opvallend trouwens hoe je steeds de delen in onze discussie negeert waaruit blijkt dat je op een specifiek punt ongelijk hebt en hoe je irrelevante zaken erbij betrekt om daarop alsnog je gelijk te halen. Zoals je opmerking over de spelling van Post scriptum. Irrelevant en erg kinderachtig. Werkte vast uitstekend op het schoolplein voor je.
Ik negeer inderdaad vaak onzin, als ik het consequent zou toepassen zou ik dan ook al jouw posts negeren.

Alweer het bewijs dat je niets weet van logisch redeneren. Volgens je redenering stel je:
Als het regent, wordt de straat nat. Waaruit volgt: als de straat nat is, moet het wel door regen komen (dit kan volgens jou dus niet gebeurt zijn met een tuinslang o.i.d.).
Ik heb nergens een fallacy of the converse gemaakt. Je hoeft die fallacy niet te illustreren met een dergelijk slap voorbeeld, zoals ik hierboven aangaf, ik heb o.a. logica gehad op m'n universiteit.

In Jip en Janneke taal: Je hebt een alternatieve vorm gepakt. Je "woordenboek" geeft aan hoe je het kunt schrijven, niet de verdere gramatica regels die je kunt toepassen, waardoor je post scriptum dus los kunt schrijven.
En waar maak jij uit op dat ik een alternatieve vorm heb gepakt? Wanneer kom jij eens met een bron dat het met een spatie is?

Ik hoop dat je niet te veel hebt betaald voor de opleiding waarin je hebt leren redeneren, dit is ronduit lachwekkend. Dit zeg ik trouwens alleen om je een voorbeeld te geven van een kinderachtige opmerking die jij hier zou plaatsen ;). Beetje flauw of niet?
Het reguliere collegegeld, of je dat te veel vindt of niet laat ik aan jou.

Post scriptum,
Volgende keer ook even je bron verifieren: "Lynn Nelson produced this wordlist to help students read Medieval Latin. He warns that it is not an exhaustive list, and it is only a list, not a dictionary.". Hoop niet dat je ooit van plan bent een wetenschappelijke studie te gaan doen, literatuur onderzoek is ook al niet je sterkste kant. Auch! Hint: dergelijk informatie vind je meestal terug op de homepagina. Linkje nodig?
Ik geef een bron aan die ondersteunt wat ik ook vind in een woordenboek. Ik suggereer nergens dat het een woordenboek is, dus geen idee waarom je dit uitlicht. Lezen is niet je sterkste punt he? En jij hebt vast een goede bron voor je post scriptum met een spatie.

Moet ik dit nog toelichten voor je GetXXL? :D
Wat wil je precies toelichten?

---------- Post added at 16:24 ---------- Previous post was at 15:05 ----------

weet je wat ik grappig vind

dat ''kinderachtig'' het perfecte woord is om de discussie tussen GetXXL en 2green te beschrijven
Nu nog Angelus erbij :roflol: Zou me niks verbazen als 2green ook zo'n autistische informatica nerd is als Angelus en ik :roflol:

Je kunt best om 21:00 nog rijst eten, het ligt aan je ritme. Als je om 21:30 moet slapen is het niet aan te raden nee. Als je elke dag er pas om 2 uur 's nachts in ligt wegens werk, school etc., dan kan het geen kwaad. Persoonsgebonden, probeer het uit en kijk hoe je er op reageert.

Je kunt best om 21:00 nog rijst eten, het ligt aan je ritme. Als je om 21:30 moet slapen is het niet aan te raden nee. Als je elke dag er pas om 2 uur 's nachts in ligt wegens werk, school etc., dan kan het geen kwaad. Persoonsgebonden, probeer het uit en kijk hoe je er op reageert.
Zelfs al vorm je het om naar 'binnen een uur voor het slapen rijst eten', kan het nog geen kwaad en is er ook niet inherent iets mis mee.

Zelfs al vorm je het om naar 'binnen een uur voor het slapen rijst eten', kan het nog geen kwaad en is er ook niet inherent iets mis mee.

Klopt, maar de één kan het wat makkelijker verwerken dan de ander. Hoeveelheden zijn natuurlijk ook van belang.

Klopt, maar de één kan het wat makkelijker verwerken dan de ander. Hoeveelheden zijn natuurlijk ook van belang.
Wel, verwerken is natuurlijk 1 ding, kan me natuurlijk inbeelden dat iemand het niet prettig vindt nog wat 'zwaars' voor het slapen te eten (al zal het praktisch gezien, buiten het psychologische om, niet uitmaken). Hoeveelheden zijn uiteraard ook van belang. Is afhankelijk van het totaal plaatje van je schema. Maar dat geldt in principe net zo hard voor welk ander tijdstip dan ook, voorgaande punt ook, al is het wat waarschijnlijker dat mensen daar meer problemen mee hebben.

Dat nou weer niet :o

---------- Toegevoegd om 17:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:17 ----------

2green, ik vroeg of je het met me eens was dat het onzin was?
Dat is een vraag waarop je een ''ja'' of ''nee'' op kan antwoorden.

Geen ''ik heb blablabla''

Zucht, dit gaat nergens meer over. Zie dat we nu over zijn gestapt op inhoudloze korte reacties... pas me er bij aan.

Natuurlijke talen zijn niet contextvrij, maar dat betekent niet dat woorden geen synoniemen van elkaar kunnen zijn afhankelijk van de context. In dit geval heb je een lijstje van internet geplukt (je kon het blijkbaar zelf niet verzinnen :rolleyes:) en die hier geplaatst. http://www.encyclo.nl/begrip/kinderachtig

Waar zeg ik dat het geen synoniemen van elkaar kunnen zijn? Ik bevestigde zelfs dat het synoniemen zijn door te stellen dat het 'onvolledig' is om ze enkel als synoniemen te zien. Wel goed lezen hoor (dat is trouwens een lagere school vaardigheid). In bovenstaand allinea bevestig je trouwens ook nog mijn uitspraak door de context erbij te betrekken, alhoewel de context niet voor alle gebruikte woorden noodzakelijk is.

Helemaal kinderachtig en lachwekkend is dat jij mij aanspreek op het gebruik van een internetbron, terwijl je mij er praktisch mee dood hebt gegooid in deze thread. :roflol:

Daarnaast heb ik liever een stukje van internet dan die onzin die jij steeds bedenkt.

Ik vroeg dan ook wat er kinderachtig aan was. Dat jij vervolgens een lijstje van encyclo.nl plukt, waaraan jij vindt dat het voldoet, verduidelijkt natuurlijk niets. Dat je dat zelf niet door hebt :roflol: I.t.t. jou heb ik zowel logica als redeneren gehad.
Zucht... om te voorkomen dat ik net als jij in herhaling val verwijs ik je naar bovenstaand stukje.

Dat was het voorgaande ook al, je hoeft jezelf niet te herhalen. Ik vroeg om verklaring, en het enige waar jij mee kwam was een lijstje van encyclo.nl. Hoe dom ben jij nu werkelijk?
Didactisch gezien blijkt herhaling erg goed bij kinderen te werken, moest het gewoon even uitproberen.

Anderen dom noemen deden wij vroeger ook altijd op het schoolplein... leuk he? Wel een beetje kinderachtig trouwens.

Ik negeer inderdaad vaak onzin, als ik het consequent zou toepassen zou ik dan ook al jouw posts negeren.

Jammer zeg, nou zit ik met al jouw kinderachtige opmerkingen opgescheept.

Ik heb nergens een fallacy of the converse gemaakt. Je hoeft die fallacy niet te illustreren met een dergelijk slap voorbeeld, zoals ik hierboven aangaf, ik heb o.a. logica gehad op m'n universiteit.
Volgens mij schrijven we gewoon Nederlands op dit forum

Ik dacht dat we hadden afgesproken dat je gewoon de nederlandstalige google zou gebruiken? Als je niet weet hoe je het moet vertalen, zou ik ook niet proberen deze woorden in zin te gebruiken.

Op bijna iedere HBO en Universiteit wordt logica en redeneren gegeven, waarom is dit nu weer relevant? Relevant is of je het begrepen hebt, niet dat je enigzins warm aanvoelde aan het einde van de les.

En waar maak jij uit op dat ik een alternatieve vorm heb gepakt? Wanneer kom jij eens met een bron dat het met een spatie is?
Sinds wanneer moet ik al jouw uitspraken weerleggen? met het tempo waarin jij zaken verzint is dat een dagtaak. Heb nog geen sluitend bewijs van je gezien. Hint: zoek eens beide woorden in een woordenboek op, bestaan ze? ja, probeer dan eens te verzinnen of je ze los in een zin mag gebruiken.

Het reguliere collegegeld, of je dat te veel vindt of niet laat ik aan jou.
Als je daar ter compensatie voor je aanwezigheid nog studie financiering bij kreeg zal het wel eerlijk zijn.

Ik geef een bron aan die ondersteunt wat ik ook vind in een woordenboek. Ik suggereer nergens dat het een woordenboek is, dus geen idee waarom je dit uitlicht. Lezen is niet je sterkste punt he? En jij hebt vast een goede bron voor je post scriptum met een spatie.

In het stukje dat ik uitlicht staat dat de auteur aangeeft dat de door jou gebruikte lijst onvolledig is. Een onvolledig lijst geeft onvolledig bewijs. En dan stellen dat ie logisch kan redeneren en dat ik niet lees, lolbroek.

Je houdt niet van herhaling, dus ik verwijs nogmaals naar het feit dat de bewijslast bij jou ligt als je stelt dat iemand het fout heeft. Google anders even of post scriptum in een boek wordt gebruikt ofzo als het je zo hoog zit.

Wat wil je precies toelichten?

Ik vroeg mij af of je wel door had dat hij het tegen ons beiden had, aangezien je niet vroeg waarom hij je een mierenneuker noemt.

---------- Toegevoegd om 18:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:13 ----------

Hell93;84221592green zei:
Ik kan niet ruiken dat je perse een gesloten antwoord wil.

De blabla kreeg je omdat ik inmiddels zat ervan was steeds dezelfde vraag opnieuw te beantwoorden.

---------- Toegevoegd om 18:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:17 ----------

Nu nog Angelus erbij :roflol: Zou me niks verbazen als 2green ook zo'n autistische informatica nerd is als Angelus en ik :roflol:

Technische informatica.

Ik dacht dat je je zou aanpassen aan korte antwoorden?

Nu heb ik nog geen antwoord.
Ben je het met me eens dat het onzin was?

Oh god, waar begin ik :roflol:. Denk dat ik er maar niet aan begin.

Jullie beginnen op mij te lijken joh :eek:

Terug
Naar boven