MuscleMeat

Om je ZIEK te lachen: Poster-campagne Groen Links

• Topic Starter Topic Starter
boogie zei:

Boogie is er alleen op uit om persoonlijk aan te vallen, threads en onderwerpen deren hem niks. ;)

Ik sta niet in een R&B tent, wij hebben bijna nooit problemen, maar áls we ze hebben zij het die schamele keren dat we een allochtoon binnenlaten.
Mensen wordne in hun woonongeving, op straat, school en werk al zoveel met allochtonen en intimidatie geconfronteerd dat ze graag uitgaan om plezier te maken zonder allochtonen. GroenLinks ziet het van 1 kant: De portier wil niet dat ze binnenkomen. Laten we het eens werkelijk bekijken: De klanten willen ook niet dat ze binnenkomen.

Allochtonen erin? Klanten eruit!

klopt! mijn ideaal is om al dat rechtse uitschot op dit board uit te roeien! :mad: :D
maar ff serieus; deze posters worden dan weer aangegrepen om grappen te maken over links etc. Terwijl ik niet echt inzie wat er nou mis is met dit soort posters. Niet dat het me nou iets doet, maar het lijkt me ook geen kwaad kunnen.

en verder dacht ik vroeger altijd dat dbc ook links was, wat een deceptie zeg :D

Het gaat er nietom dat het kwaad kan want dat kan het ook niet. Het gaat erom dat het zo vreselijk ver van de realiteit staat. Wat GL wil is mensen laten nadenken en tot andere gedachten brengen met deze posters. Zonde van het geld. Want mensen met een overtuiging of mening met deze beladen onderwerpen stappen niet ineens van hun geloofsovertuiging af die voorschrijft dat homofilie verboden is. En GL laat de lezer van de 'portierposter' denken dat het de a-relaxte portiers zijn die die arme kleurlingetjes in de weg zit op een avond stappen. Allemaal dus NIET realistisch.

gewoonweg belachelijk

DBC01 zei:
GroenLinks ziet het van 1 kant: De portier wil niet dat ze binnenkomen. Laten we het eens werkelijk bekijken: De klanten willen ook niet dat ze binnenkomen.

Precies. Gemakkelijk om de portier ff zwart te maken. Die mensen hebben ook hun redenen als ze iemand weigeren. En als het echt om discriminatie gaat dan moet dat natuurlijk ook aangepakt worden.

ja daar gaat het hier toch om? discriminatie aanpakken, en niet de portier aanvallen. Als je dat al niet ziet...
Een van mn beste vrienden is iraniër en die heeft al meerdere malen meegemaakt dat ie niet binnen kwam. Alles goed en wel, maar dat vind ik dus niet goed te praten.

DBC01 zei:
Allochtonen in hun waarde laten en gewoon binnenlaten meneer de portier? Het zou alleszins redelijk zijn als Groen Links eens langs de deuren ging en wat avondjes meedraaide. De realiteit onder ogen zien. Dat allochtonen er niet inkomen omdat ze het zélf verziekt hebben en nog dagelijks hun naam eer aan doen. Dat ondernemers duizenden euro's op een zaterdagavond verliezen als er weer een knokpartij losbarst in de tent of een meisje aangerand wordt.

Mohammed houdt van Jan? Misschien eens handig als Groen Links eens langs gaat bij moslimgroeperingen. Zónder ze iets door de strot te drukken dat ze al duizenden jaren afwijzen: Moslims zijn tegen homo's en geen postercampagne gaat omgooien wat men al sinds menenheugenis predikt. Laat die mensen dus lekker met rust want een andere mening opdringen lukt je niet.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH
s.... censuur!

Laatst bewerkt:
Houden we het wel netjes, SageFrancis normaal doen of je kan een dag de koelkast in.

DBC01 zei:

Of te wel 'Slegs vir blanke' ? Lijkt de Apartheid wel dan. Natuurlijk moet je relschoppers buitensluiten, maar niet iedere allochtoon is toch gelijk een relschopper ? Lekkere tenten dan waar de klanten naar buiten gaan als er een allochtoon binnen komt. Of ben ik nou selectief bezig om alleen dat zinnetje er uit te halen ?

EricR zei:
Houden we het wel netjes, SageFrancis normaal doen of je kan een dag de koelkast in.
capice,

alleen, kom nou zeg het is makkelijk om het zo te zeggen dat het de schuld van de allochtonen is dat ze niet binnen komen bij een discotheek. Hij heeft geen flauw benul waar die het over heeft echt waar. Ga je een keertje stappen, moet je "lekker denigrerend" je id laten zien. Als ik ga stappen met mijn vrienden, ja altijd 3 turken en 1 kroaat, dan moet altijd 1 persoon zijn id laten zien en zijn naam is cengiz, hij is half koerd en hij heeft een donkere huid van zijn vaderskant en ik zweer het op mijn moeder dat hij ALTIJD de enige is van ons groepje die zijn id moet laten zien, en hij is een eerste klas botje dus nu wil ik wel even weten waarom het dan zijn schuld is? je kan toch wel wat betere dingen uit de kast trekken dbc01? Het is echt verrot als je eerst 60 km rijdt om te gaan stappen en dat je dan vervolgens niet binnenkomt. Goed als die nou elke week ruzie zou schoppen, ok dan geef ik je voor de volle 100% gelijk, alleen... hij?

@ sannieejjj
Ik kan wel normaal discussieren maar op welk niveau? Ik paste me alleen aan. Maar goed, dan neem ik mijn woord : sukkel, terug.

Maar kom aub met iets sterkers dan zo'n verhaaltje dbc, ik weet dat je iets beters hebt.

Ondernemers van discotheken verdienen goudgeld, dat er een knokpartij is scheelt hun geen fl**ker, valt me weer op dat het dan weer over geld moet gaan. alleen aan entreegeld worden ze al rijk. En daarnaast nog nederlanders die uitstekend kunnen drinken, en allochtonen die alleen maar geld aan dure drankjes uitgeven. die 4 allochtonen uit die disco stelt geen fl**ker voor en het is dan ook niet zo dat er alleen maar ruzie is de hele avond door.

Misschien dat iemand van jullie disco: Empire Newyork wel kent in hengelo, daar maken ze gebruik van een pasjes systeem, altijd handig, kan je de relschoppers ook buiten houden. Ik geloof dat iedereen een beetje slachtoffertje probeert te spelen, de allochtoon zegt:"ik word niet geaccepteerd in de maatschappij,werk krijg ik niet en schoolheb ik niet afgemaakt dus ga ik maar stelen en jullie hollanders eten varkensvlees" dan zegt de autochtoon:"die allochtonen maken ons land kapot, d'r uut! Ze zijn allemaal het zelfde, een pot zwart. Ze stelen en ze stinken en fatima heeft een hoofddoek en is uitgehuwelijkt tegen haar wil"

Waar is de gulden middenweg?

Maar maar maar... Ik hou ook van Jan! ???
Opbokken met die Mohammed :mad:

DBC01 zei:
Mohammed houdt van Jan? Misschien eens handig als Groen Links eens langs gaat bij moslimgroeperingen. Zónder ze iets door de strot te drukken dat ze al duizenden jaren afwijzen: Moslims zijn tegen homo's en geen postercampagne gaat omgooien wat men al sinds menenheugenis predikt. Laat die mensen dus lekker met rust want een andere mening opdringen lukt je niet.
zo erg zijn Moslims anders niet tegen homo's hoor, in bepaalde landen hebben ze een uitgebreide homo-scene. daar is nederland niks bij, dus vergis je niet

latifa kiest zelf haar man, yeah sure, niet bij strengelovigen dus he, dat kan je wel vergeten, daar mag ze kiezen maar het moet wel een moslim zijn, lekker dan :cool:

Ik vind niet dat men zomaar allochtonen over een kam mag scheren!

Nou ben ik zelf toevallig allochtoon en niet echt een feestbeest, maar als ik uitga word ik overal binnengelaten en kom ik zonder ruzie te maken ook naar buiten. Het is ook niet zo dat ik dan een uitzondering ben want ik ken in mijn omgeving toch wel redelijk wat allochtonen die uitgaan om lol te hebben en niet om herrie te schoppen.

Ik ben het wel van overtuigd dat je groepen zou moeten proberen te vermijden, groepen mensen (jongens/mannen) die ook nog het een en ander te drinken hebben gehad, hebben over het algemeen sneller problemen dan anderen.

Maar, dit is mijn mening, ik kan me niet echt druk maken over de mening van anderen :)
Toch vind ik wel dat mensen genuanceerder moeten zijn met uitspraken.. ;)

SageFrancis zei:
Ondernemers van discotheken verdienen goudgeld, dat er een knokpartij is scheelt hun geen fl**ker, valt me weer op dat het dan weer over geld moet gaan. alleen aan entreegeld worden ze al rijk. En daarnaast nog nederlanders die uitstekend kunnen drinken, en allochtonen die alleen maar geld aan dure drankjes uitgeven. die 4 allochtonen uit die disco stelt geen fl**ker voor en het is dan ook niet zo dat er alleen maar ruzie is de hele avond door.

Misschien dat iemand van jullie disco: Empire Newyork wel kent in hengelo, daar maken ze gebruik van een pasjes systeem, altijd handig, kan je de relschoppers ook buiten houden. Ik geloof dat iedereen een beetje slachtoffertje probeert te spelen, de allochtoon zegt:"ik word niet geaccepteerd in de maatschappij,werk krijg ik niet en schoolheb ik niet afgemaakt dus ga ik maar stelen en jullie hollanders eten varkensvlees" dan zegt de autochtoon:"die allochtonen maken ons land kapot, d'r uut! Ze zijn allemaal het zelfde, een pot zwart. Ze stelen en ze stinken en fatima heeft een hoofddoek en is uitgehuwelijkt tegen haar wil"

Waar is de gulden middenweg?

Whahaha, jij bent wel een grapjas ja. Jonge als er in een kroeg elke week knokpartijen zijn, en je je meisje niet alleen naar de WC kan laten gaan omdat ze anders belaagd wordt dan is het na een maand niet meer druk in die kroeg. Of je nou 5 euro entree extra krijgt of niet heeft er niet veel mee te maken voor die kroegeigenaar. Ik kan me wel vinden in het verhaal van DBC en dat wordt ook bevestigd door iedereen die ik ken die in de horeca werkt. Denk je nou echt dat elke kroegeigenaar en portier een rasist is en daarom geen marokanen naar binnen laat? Neej als het elke week fout gaat met marokanen is de enigste simpele oplossing om ze niet meer binnen te laten. Ik snap dat het heel lullig is voor marokaanse jongeren die wel gewoon met goede bedoelingen op stap gaan. Maar het is niet anders.

En dan kun je wel aankomen met je zielige 'werk krijg ik niet en school heb ik niet afgemaakt' verhaaltjes. Jah ik heb genoeg blanke vrienden die hun school ook niet afgemaakt hebben en die mogen ook blij zijn als ze een contractje voor een ongeschoold baantje binnen kunnen krijgen. En als jij je te goed voelt om een k*tbaantje te nemen omdat je totaal geen opleiding hebt moet je eens goed aan je bol krassen. Iedereen in Nederland heeft een hele goede kans om kostenloos een goede opleiding te halen want een school zal je echt niet weigeren omdat je marokaan bent. Dat jij er voor kiest om dit niet te doen moet je zelf weten, maar dan hoef je ook niet te verwachten in een dikke wagen te rijden. En om daarom maar te gaan stelen van hollanders die varkensvlees eten zegt mij ook genoeg over je instelling. Dat domme bullshitje verhaaltje gaat voor mij echt niet op. Als je een dikke bak wil rijden zul je er voor moeten werken, of krijgen ze in in hun land van herkomst wel een dikke bmw als ze een keer zielig kijken?

tis geen bullshitverhaaltje Rob. Uit onderzoek blijkt dat er op de arbeidsmarkt dik gediscrimineerd wordt. Ik vind dat niet raar, maar eveneens niet goed te praten. Of jij wel?
Mohammed houdt van de arbeidsmarkt, maar de arbeidsmarkt niet zo van Mohammed :D

Verder ben ik het met je eens dat iedereen de handen uit de mouwen moet steken (en als je te maken krijgt met vooroordelen mss wel een btje meer dan normaal).

Sport2000 zei:
zo erg zijn Moslims anders niet tegen homo's hoor, in bepaalde landen hebben ze een uitgebreide homo-scene. daar is nederland niks bij, dus vergis je niet

Euh, in ons land woont niet het type moslim dat jij bedoelt hoor :p

Ministers uit Turkije zeiden laatst nog: Wij kunnen niet makkelijk bij de EU vanwege enkele mensenrechten-bepalingen maar anderszijds is Nederland islamitischer dan Turkije! In Turkije zijn hoofddoekjes op de uni verboden. En op nog wel meer plekken. Kortom: Moslims met een heel klassieke invulling van het geloof, die uit de achterstandsgebieden komen, hebben ons doen geloven dat het in hun land normaal is als de bruid haar bruidegom NIET kiest en dat hoofddoekjes OVERAL gedragen worden...hoe dom zijn wij geweest om ons door hen die van ver kwamen in de luren te laten leggen.

De moslims die WIJ kennen zijn niet de hippe mensen uit Libanon waar jij het over hebt maar 99,9% boeren uit achterstandsgebieden in Marokko en Turkije.
Het enige wat zij van homofilie weten is dat ze ooit weleens van de imam hebben gehoord en in de Koran gelezen dat het verboden is als man/vrouw om de liefde te bedrijven met eentje van dezelfde coïtuse. Verder gaat hun kennis niet.
In Marokko zijn er -officieel- geen homo's!! Je moest eens weten hoeveel homofielen het moeilijk hebben in die landen. Je moest eens wat voor straffen er boven hun hoofden hangen.

Egypte -het hippe land voor vakantie van 'duh Hollandur' is een land dat nog steeds tot aan doodstraffen op homofilie heeft staan. Valt je tegen hè?

Kortom: Er zijn hippe staten met moslims maar grotendeels is het de imam die bepaalt wat er gedacht wordt en dat is nog altijd wat er in de Koran staat.
Ergens ook niet gek voor een geloof dat staatsbelangen heeft, dat niet aan modernisering onderhevig is en aangehangen wordt door een belangrijk deel van de wereldbevolking.

Wij hadden onze acceptatie van homo's nou zo goed voor elkaar he en daar hebben we hard aan gewerkt de laatste 30 jaar.

En raadt eens wie het even komen omkieperen die persoonlijke vrijheid voor mensen met een 'andere coïtusuele voorkeur'....?
Wie zijn er ook alweer uit principe tégen de overlegcultuur van de democratie?

dbc01 for president.

Terug
Naar boven