MuscleMeat

Om je ZIEK te lachen: Poster-campagne Groen Links

Ik heb voor de gein zo'n poster besteld... gister binnen gekregen zit er een acceptgiro voor 1 euro bij... :D

Humor :d

Ik snap er ook echt geen zak van hè... Wat denken ze nou, dat Nederlanders allochtonen gaan haten alleen omdat ze een andere kleur hebben? Als die mensen uit die verre landen die hier binnen komen nu gewoon super aardig waren, keihard werkten en geen vlieg kwaad deden, dan zou niemand er problemen mee hebben en zou iedereen ze maar wat graag zien in ons land. But guess again... dat is niet het geval. Al die haat en nijd komt niet zomaar uit de lucht vallen, het heeft een oorzaak, en dat is niet het kleurtje van de buitenlandse medemensch. Nee, dat is het aparte karakter wat gewoon niet bij dit land past. Maargoed, die mensen zijn zó links dat ze gewoon scheel zijn geworden voor de werkelijkheid en proberen alleen maar idealen te creëren waarvan een blinde al ziet dat zoiets onmogelijk is.

Ik begrijp nog steeds niet waarom allochtonen het de portier aanrekenen als ze een discotheek niet inkomen. Natuurlijk is het frustrerend als je er niet inkomt, zeker als je zelf tot het deel van de allochtonen behoort dat zich keurig gedraagt.
Die allochtonen worden gewoon geweigerd omdat de portier gewoon door schade en schande wijs is geworden. Hij weet dat pakweg een kwart van de allochtonen die zijn etablisement betreden voor problemen gaat zorgen. Hij weet alleen niet wélke kwart. Dat worden dus geheid problemen als hij er 40 binnen laat.

Lullig voor de andere driekwart brave allochtonen? Ja, heel lullig zelfs.
Schuld van racistische portier? Nee, de goede man heeft geen keuze, als hij teveel van deze lieden binnenlaat krijgt de discotheek een slechte naam, en blijven de andere klanten weg.
De driekwart brave allochs zijn dus de lul dankzij hun zich niet gedragende broeders. Heel k*t voor ze, maar de schuldigen zitten imo in hun eigen gelederen.

• Topic Starter Topic Starter
Helemaal mee eens Zelda, ik ken het van mijn eigen situatie, maar velen hebben er geen begrip voor.

boogie zei:
Mohammed houdt van de arbeidsmarkt, maar de arbeidsmarkt niet zo van Mohammed :D
Wel eenzijdig hoor. Meeste criminelen en werklozen tussen Marokkanen.

Niemand is zomaar racist, zeker een werkgever niet. Als Marokkanen erom bekend stonden harde werkers te zijn, dan zou geen enkele werkgever hun weigeren. Je hebt discriminatie maar je hebt ook realistisch denken. Bekijk het ook eens van een andere kant dan donkerrood :)

hehe....en dan is gelijk het spreekwoord "als mohammed niet naar de berg komt, komt de berg wel naar mohammed toe" verklaard....mohammed is gewoon lui. :D

Big_T zei:
Wel eenzijdig hoor. Meeste criminelen en werklozen tussen Marokkanen.

Niemand is zomaar racist, zeker een werkgever niet. Als Marokkanen erom bekend stonden harde werkers te zijn, dan zou geen enkele werkgever hun weigeren. Je hebt discriminatie maar je hebt ook realistisch denken. Bekijk het ook eens van een andere kant dan donkerrood :)
ik snap het ook wel, maar als een marokkaan voor een hoge functie solliciteert en hij heeft er flink voor doorgeleerd dan ben jij een knappe vent als je van te voren al weet dat ie er geen reet voor heeft gedaan.

Zoals ik al typte vond ik het niet raar, dus verwijt mij niet dat ik het niet van de andere kant bekijk. Als ik gewoon naar de feiten kijk dan zie ik discriminatie, ook dat is een vorm van realisme.

Ten slotte vind ik het toonaangevend dat je de 2e alinea begint met de zin: "Niemand is zomaar racist, zeker een werkgever niet." Indirect zeg je dus dat er dus wel degelijk sprake van racisme is. Nou, ik zal dan wel weer een linkse boomknuffelaar zijn (voor mijn gevoel heeft het niets met links of rechts te maken, eerder met beschaving) maar ik zal dat altijd afkeuren.

Ah dus links denken is beschaafd denken...:rolleyes:

Ik moet er niet aan denken dat er een weekend lang allemaal linkse portiers aan de deur staan, zal een aardig zooitje worden.
We hebben van het weekend bij uitzondering weer es een onbekende, allochtone klant binnengelaten. En het was binnen 20 min wéér gesodemieter. Meneer zat aan de dames te voelen. We hebben meteen maar weer de uitzondering uitgesteld.

boogie zei:
Ten slotte vind ik het toonaangevend dat je de 2e alinea begint met de zin: "Niemand is zomaar racist, zeker een werkgever niet." Indirect zeg je dus dat er dus wel degelijk sprake van racisme is. Nou, ik zal dan wel weer een linkse boomknuffelaar zijn (voor mijn gevoel heeft het niets met links of rechts te maken, eerder met beschaving) maar ik zal dat altijd afkeuren.
Ja wat is racisme eigenlijk?

Er zijn mensen die gewoon tegen alles wat anders is conservartief zijn en haten wat anders is dan hen. Mensen die op voorhand een vooroordeel hebben over allochtonen zelfs zonder dat ze er veel last van ondervinden. Dit zijn de extremen die niet eens zouden willen dat allochtonen goed werk vinden of zelfs aanwezig zijn in "hun" land.

Maar dan heb je ook een groep van gastvrije mensen die wel degelijk uit ervaring hebben gemerkt dat er een hoop problemen zitten in die huidige multiculturele samenleving. Mensen die eigenlijk niet links of rechts zijn, maar beetje in het centrum zitten. Mensen die nuchter denken en zien wat ze zien: dat de politiek zich te weinig bezighoud met het corrigeren van de foute jongeren ...

Ik zou durven zeggen dat die laatste groep wel oordeeld op "ras", dus in linkse ogen racistisch kan bestempeld worden. Maar eigenlijk gewoon "realist" is, en dus geen racist.

Naar mijn mening hebben de rooie rakkers maar ook de extreem rechtse kant gewoon beiden een negatieve invloed op de politiek :)
Je hebt een objectieve kleur nodig die doet wat ze moet doen, en daar zie ik nog niet veel van terecht komen met dit soort posters :)

Ik vond het altijd erg dom en triest klinken, de uitspraak dat 'het multicultuerele gedachtengoed bij deze mislukt is' maar het begint er toch echt op te lijken.

Maar even dit: Is het fout als bepaalde culturen niet geheel kunnen integreren met elkaar? Ik denk het namelijk NIET.
Als bepaalde culturen niet met elkaar kunnen integreren geeft het de kracht van beide culturen aan.

Dan maar geen gemengde christelijke/moslim-staat.
Geen wonder ook want we hebben eeuwenlang strijd tegen elkaar gevoerd.

Ik weet het goed gemaakt... Ze doen toch ook aan ladiesnight? Dan komen de vrouwen binnen zonder entree en krijgen ze nog muntjes ook. Discriminatie op grond van geslacht, nou, als zoiets kan, dan kun je evengoed gaan discrimineren op grond van afkomst. Dat valt immers in dezelfde discriminatiecategorie. Ik stel dus voor, alle niet-rasechte NL'ers het driedubbele betalen voor de entree en muntjes.

(vat dit niet te serieus op, het is gewoon even een vergelijking om te stoken, maar in principe zou zoiets dan ook mogen)

benchMarc zei:
Ik weet het goed gemaakt... Ze doen toch ook aan ladiesnight? Dan komen de vrouwen binnen zonder entree en krijgen ze nog muntjes ook. Discriminatie op grond van geslacht, nou, als zoiets kan, dan kun je evengoed gaan discrimineren op grond van afkomst. Dat valt immers in dezelfde discriminatiecategorie. Ik stel dus voor, alle niet-rasechte NL'ers het driedubbele betalen voor de entree en muntjes.

(vat dit niet te serieus op, het is gewoon even een vergelijking om te stoken, maar in principe zou zoiets dan ook mogen)

Hehehe in SPanje 9 jaar lang aan meegewerkt hahahaha!

DBC01 zei:
Hehehe in SPanje 9 jaar lang aan meegewerkt hahahaha!
Dan moet het hier ook kunnen. Meteen een reden zodat ze niet meer binnen komen :cool: En schijnbaar is het nog legaal ook, want ladiesnight mag ook.

Terug
Naar boven