Fitness Seller

Onderarmen niet sterk genoeg?

kidmonster

Ripped Bodybuilder
Waardering
124
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn onderarmen.
Ik faal 9 vd 10 keer op onderarmen. Die verzuren tijdens oefeningen zo erg,
dat ik niet bepaald zwaar kan trainen. Vooral met bench press enzo.
Krijg ik er super last van.

Kan dit komen doordat die gewoon niet goed genoeg getraind zijn?
Ze zijn in verhouding met mijn bovenarmen ook heel erg dun.

En zo ja wanneer is het beste om daar oefeningen voor te doen.
Omdat je met veel oefeningen ook wel onderarmen een beetje erbij hebt geloof ik.

Kan iemand mij een uitleg hierover geven aub. :)
(ben ik niet duidelijk of mis je iets laat het me weten.)

m.v.g. kevin ;P

misschien je grip trainen dmv Grippers of gewoon zware deadlifts

Met Curls heb ik het wel altijd dat me onderarmen heel verzuren, ook onwijze pomp erin

Ik faal 9 vd 10 keer op onderarmen. Die verzuren tijdens oefeningen zo erg,
dat ik niet bepaald zwaar kan trainen. Vooral met bench press enzo.
Krijg ik er super last van.
Alleen last van je onderarm of ook van je polsen tijdens het benchen?

ik heb altijd last van me polsen
tijdens benchen en bij barbell curls :S

je kan je onderarmen trainen als je dat wilt...wanneer jij wil maar handigste is dan gewoon wanneer je armen doet. of bij je rug biceps of borst biceps

ik deed eerst ook apart trainen. daarna haast nooit meer maar mijn onderarmen zijn eerder goed dan slecht dus vidn het nu niet echt nodig..anders zou ik er wel extra aandacht aan besteden

Je polsen in ieder geval opwarmen voor je iets doet, en gewoon hammer curls, wrist curls, deadlift en op je vuisten opdrukken, dus neem wat minder gewicht en sterk eerst je onderarmen en polsen aan, en rustig aan opbouwen, en probeer je spieren soepel te houden, probeer met bb curls voorlopig niet verder te gaan dan 30 kilo.

Hammer curls
Barbell Reverse Wrist Curl
Barbell Wrist Curl

1 of 2 keer per week meenemen.

Als je last van je polsen hebt zou ik bij de zware setjes gewoon polsbandjes dragen. Naarmate je langer traint zal je lichaam zich aanpassen, en zullen ook je polsen en onderarmen sterker worden. Maar goed, tot die tijd moet je geen polsblessure risceren, daarmee lig je heel lang uit de running.

Gewoon deadliften en eventueel hammer curls, genoeg voor onderarmen.
Denk alleen dat het hier niet echt gaat om te zwakke onderarmen die je oplost door een paar oefeningen.

Denk alleen dat het hier niet echt gaat om te zwakke onderarmen die je oplost door een paar oefeningen.
Dit! hoewel ik wel meer mensen ken die in het begin last hadden van hun polsen maar na verloop van tijd geen last meer van hadden.

Hammer curls
Barbell Reverse Wrist Curl
Barbell Wrist Curl

1 of 2 keer per week meenemen.
Dit.

Ik doe dit ook. Wel met een iets andere reden en dat is omdat ik van nature vrij dunne onderarmen heb, en mn bovenarmen groeien wel goed, dus ik wil niet straks dikke bovenarmen hebben en tandenstokers als onderarmen.
Mn polsen ga ik waarschijnlijk weinig aan kunnen doen, maar de bovenkant van mn onderarm (bij de elleboog) zie ik al een klein beetje verandering.

Ik had in het begin ook veel last van mijn onderarmen. Zelfde verhaal als de ts, falen bij bankdrukken, curlen enz.

Toen ben ik doorgegaan met trainen met onderarmoefeningen erbij en het heeft goed geholpen want nu faal ik op mijn triceps:p Nooit meer last van onderarmen, ook niet echt spierpijn in te krijgen lijkt het wel.

Dit.

Ik doe dit ook. Wel met een iets andere reden en dat is omdat ik van nature vrij dunne onderarmen heb, en mn bovenarmen groeien wel goed, dus ik wil niet straks dikke bovenarmen hebben en tandenstokers als onderarmen.
Mn polsen ga ik waarschijnlijk weinig aan kunnen doen, maar de bovenkant van mn onderarm (bij de elleboog) zie ik al een klein beetje verandering.

Ik merk zelfs dat mijn megadunne polsjes heel langzamerhand dikker worden en dan had ik helemaal niet verwacht dus er is nog hoop ;) Je ziet het vooral als je zeg maar naar de onderkant van je pols kijkt. Hou dat maar in de gaten.

Laatst bewerkt:
Dit.

juist ja;)

Gewoon hammer curls in je schema zetten bij biceps oefeningen:)

Terug
Naar boven