AndroidHealthClinic

Onderrug pijn

Mastoz

Dutch Bodybuilder
Waardering
8
Lengte
1m90
Massa
106kg
Vetpercentage
14%
Hallo DBB leden,

Ik heb erg veel last van mijn onderrug.

Bij dagelijkse beweging heb ik nooit last van mijn onderrug maar pas alleen na rugtraining, krijg ik stekend pijn ( alleen wanneer ik buk) en de pijn is onverdraaglijk. 2 maanden terug heb ik met matig vorm deadlift gedaan maar toen liet ik hem met rust om hem laten te herstellen en naar fysio geweest en die zei dat er niks mis mee was en hij had het geknakt en ik moest van hem allerlei onderrug oefeningen doen om het te strechten, ofzo.
Maar gister heb ik mijn rug training gedaan zonder (squat / deadlift). En nu zit ik weer met enorm pijn in mijn onderrug wanneer ik buk. Dumbbell Row, Bent over row, T-bar rows waren de 3 comp oefeningen gister die ik had gedaan en 2 andere op apparaten. Ik weet niet wat het is en door welk oefening het kan komen, iemand enig idee?

Spierpijn Wrs.

Fysio zei al dat er niks was. Of ga terug of stel je niet aan. Na 2 maanden niet trainen heb ik zieke spierpijn...

• Topic Starter Topic Starter
Fysio zei al dat er niks was. Of ga terug of stel je niet aan. Na 2 maanden niet trainen heb ik zieke spierpijn...

Met 2 maanden rust bedoel ik wel met squat en deadlift om mijn onderrug te vermijden. Ik wil gewoon weer squatten en dat kan ik ook wel maar het gaat dan niet zonder pijn in mn onderrug.

Spierpijn als je iets voor het eerst (weer) doet is normaal.

Spierpijn als je iets voor het eerst (weer) doet is normaal.

Luister, ik weet wat spierpijn is, en ik heb niks voor het eerst gedaan. gewoon standaard oefneingen zoals ik elk week deed, maar dat stekend pijn is teruggekomen diezelfde stekende pijn toen ik fout deadlifte.

Heb het ook soms na de Pendlay row, rare is dat ik er de ene keer geen en de andere keer flink last van heb

Met 2 maanden rust bedoel ik wel met squat en deadlift om mijn onderrug te vermijden. Ik wil gewoon weer squatten en dat kan ik ook wel maar het gaat dan niet zonder pijn in mn onderrug.
ikzelf heb er soms last van als ik niet train maar vanaf ik bijvoorbeeld rug train is het meestal weg voor een paar dagen zullen wel spieren zijn ,zit je veel op werk of iets dergelijk misschien slechte houding?

ikzelf heb er soms last van als ik niet train maar vanaf ik bijvoorbeeld rug train is het meestal weg voor een paar dagen zullen wel spieren zijn ,zit je veel op werk of iets dergelijk misschien slechte houding?

Nee ben een student, zit halve dag op school. maybe kan het aan zithouding liggen maar ik weet het zelf ook niet.

Dude, als de pijn zo erg is dan moet je naar je huisarts gaan, en die kan dan beslissen of een mri of rontgenfoto's nodig zijn.
Ik snap echt niet hoe men zo lang kan twijfelen over het allerbelangrijkste in je leven. Ik herhaal het nog maar eens: met een verneukt hand kan je nog genieten van het leven, van een film, restaurant, andere uitstapjes. Met een verneukte rug kan je zelf geen tv meer kijken.
NAAR DE ARTS, zo SNEL mogelijk. Wie weet zit je met een aangeboren spondylolisthesis, graad 1 en is die erger geworden door de deadlift en squat en zit je nu met een graad 2 of 3/

zoek eens op anterior pelvic tilt

Laatst bewerkt:
die kromme onderrug zie je vooral tijdens de oefening, dus je zal echt fotos moeten maken terwijl je de oefening uitvoert... 9 van de 10 keer is het een foute uitvoering die lijdt tot pijn

die kromme onderrug zie je vooral tijdens de oefening, dus je zal echt fotos moeten maken terwijl je de oefening uitvoert... 9 van de 10 keer is het een foute uitvoering die lijdt tot pijn

Bent over row moet met holle rug zijn toch en. Dumbbell row ook?

1: Ieder lichaam is anders dus niet elke oefening is voor iedereen geschikt/weggelegd.
2: Korte rugspieren die samentrekken door zware belasting geeft ook dit soort problemen.
3: Zwaar (tegen je eigen max aan) Squatten, deadliften en Bor zijn oefeningen voor Gevorderden.
Helaas heeft men deze oefeningen een cult status gegeven, vooral de deadlift en Squat waardoor iedereen er maar aan begint alsof je ff curlen gaat.
Als je nog maar een musculair puddinkje bent en geen goede core en rug hebt ga je geheid naar de klote als je deze oefeningen gaat maxen.
Ja ik weet het argument: juist door deze oefeningen ontwikkel je een sterke core en rug maar ik ben van mening dat dit in een gevorderden stadium is dat je deze oefeningen toe moet passen, of je doet ze als beginner super licht en concentreert je op perfect form, perfectioneren van de form.
Maar wie wil dat nou hè want we willen alles direct,snel, gelijk nu met al onze enorme ego's, Ik deadlift zoveel, ik squat zoveel etc.
Dan krijg je dus lekker rugpijn ;) en de gene die het niet krijgen, nou dat waren al geen plump puddinkjes om mee te beginnen, die hadden van nature al een sterke core zo als de ander genetisch gezegend is met goede rug,biceps of benen etc.

Laatst bewerkt:
als ik dat opzoek bij afbeeldingen zie ik dat hun heel erg kromme onderrug hebben maar dat heb ik niet ? vrij normaal alleen mn schouders zijn beetje naar voren maar daar ben ik nog bezig mee met bij te trekken

e
w

---------- Toegevoegd om 10:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:16 ----------

1: Ieder lichaam is anders dus niet elke oefening is voor iedereen geschikt/weggelegd.
2: Korte rugspieren die samentrekken door zware belasting geeft ook dit soort problemen.
3: Zwaar (tegen je eigen max aan) Squatten, deadliften en Bor zijn oefeningen voor Gevorderden.
Helaas heeft men deze oefeningen een cult status gegeven, vooral de deadlift en Squat waardoor iedereen er maar aan begint alsof je ff curlen gaat.
Als je nog maar een musculair puddinkje bent en geen goede core en rug hebt ga je geheid naar de klote als je deze oefeningen gaat maxen.
Ja ik weet het argument: juist door deze oefeningen ontwikkel je een sterke core en rug maar ik ben van mening dat dit in een gevorderden stadium is dat je deze oefeningen toe moet passen, of je doet ze als beginner super licht en concentreert je op perfect form, perfectioneren van de form.
Maar wie wil dat nou hè want we willen alles direct,snel, gelijk nu met al onze enorme ego's, Ik deadlift zoveel, ik squat zoveel etc.
Dan krijg je dus lekker rugpijn ;) en de gene die het niet krijgen, nou dat waren al geen plump puddinkjes om mee te beginnen, die hadden van nature al een sterke core zo als de ander genetisch gezegend is met goede rug,biceps of benen etc.

`nice uitleg! Maar ik train al sinds juli. en ik squat rustig 4x8 95 kg ik laat mijn ego niet omhoog spelen.
Ik let ook erg goed op techniek maar met deadlift had ik gewoon te snel gedaan zoals jij net zei in jouw uitleg. dat was inderdaad heel dom (4maand terug) maar sinds dat dag gaat t af en toe fout met mijn onderrug terwijl ik squat en deadlift vermijd..

Terug
Naar boven