MuscleMeat

Onderrug vermoeid of geblesseerd?

Ano_88_7

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
207
Net een week geleden ben ik terug beginnen deadliften. Ik was niet te zwaar begonnen en ben niet tot failure gegaan, echter, de volgende dag was mijn rug wel een beetje stijf. Dit is bij mij wel vrij normaal als ik een oefening lange tijd niet meer gedaan heb.

2 dagen later was mijn rug nog steeds een beetje stijf maar ik besloot toch te squatten. Resultaat, de dag erna deed elke stap pijn in mijn rug.

De dag erna was het allemaal wel beter maar bij sommige bewegingen die ik nu doe voel ik die onderrug nog steeds, wat absoluut niet normaal is...

Is dit nog steeds spiervermoeidheid of stijfheid? En morgen deadliften en/of squatten zal er niet inzitten zeker?

ALs je voor het eerst lifts en squats deed is een week flinke spierpijn wel normaal en verklaarbaar. Je voelt wel je spieren hoop ik, niet je rug(gegraat)?

d

Met squaten krijgt je core ook weer redelijk wat load te verwerken.

Zolang het niet zeurderig aanvoelt of een stekerige pijn is hoef je je geen zorgen te maken.
Hou in elk geval wel even iets langer rust.

Na een lange tijd nimeer te hebben gesquat of bvb kuittraining te hebben gedaan, dan durft het soms bij mij ook wel eens een week te duren. Als je techniek goed was, en je hebt jezelf niet overdaan, dan zal alles wel goedkomen :)

laat jezelf verzorgen met wat massages en cremekes ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik voel gelukkig enkel mijn spieren. Techniek zit normaal gezien wel oké.
Oké, dan zullen het vandaag enkel upper body oefeningen zijn. Jammer...

Terug
Naar boven