AndroidHealthClinic

onderrug

Zoals hij hem doet niet nee ;), ik gooi mijn kont veel verder naar achteren, dan belast je de heupen een stuk meer. Een ander groot verschil is dat hij hem conventional stance uitvoert... ik doe de sumo :).

DumphuiZ zei:
Zoals hij hem doet niet nee ;), ik gooi mijn kont veel verder naar achteren, dan belast je de heupen een stuk meer. Een ander groot verschil is dat hij hem conventional stance uitvoert... ik doe de sumo :).

Ok. zo deed ik hem dus ;)

Goodmornings zijn gevaarlijk, wat als je met 75 kilo voorover valt? Dan breek je dus je nek.

goodmornings zijn beleefd! jappanners doen het toch ook?

( alleen als zo klein jappannertje dat met 75 kg zou gaan doen: dan word het gevaarlijk............, zelf deed ik ze vroeger met 100kg -> leuk als je dan weet dat er een kracht op je onderrug staat van een kleine middenklasse auto:D )

en als je voorover valt met zo'n gewicht is die stang eerder beneden dan jij hoor!:cool:

• Topic Starter Topic Starter
Gisteravond even geprobeerd wat crunches te maken, maar ook dat wou niet echt.

Vandaag weer trainen... heeeeel voorzichtig. Ik zal die goodmornings wel eens uitproberen, maar pas aan het einde van mijn training. (en eerst maar eens zonder gewicht)

Metal_Wolf zei:
Goodmornings zijn gevaarlijk, wat als je met 75 kilo voorover valt? Dan breek je dus je nek.
Als je voorover denkt te vallen, dan steek je dus je kont niet ver genoeg naar achteren. De veiligste manier om de goodmorning uit te voeren is door de barbell in een rechte lijn te laten zakken (en dit kan je alleen bereiken door je kont zo ver mogelijk naar achteren te duwen).

• Topic Starter Topic Starter
Ik vond de goodmornings maar veel druk op mijn SI-gewricht geven, dus ik ben er vrij snel mee gestopt... nog even aansterken voordat ik het weer probeer.

De rest van de training ging eigenlijk wel prima... uitgebreide warming-up, setje squat in de smith-machine gedaan (even wennen, maar belast de onderrug bijna niet, althans niet vergeleken met free squats). Bij de leg-press voelde ik mijn rug wel, maar toch 6 reps op 150 kilo (1 been) gedaan, PR-retje dus, ook de incline DB-benach ging in het geheel zonder problemen (5 x 34 kilo, PR again, alleen kreeg ik het gewicht niet in de startpositie zonder hulp). Zelfs de rows gingen goed (en daar had ik me mee geblesseerd). Wel even een riem om gedaan, maar makkelijk 6 reps met 105 kilo (en ook dit was gewoon een PR).

Laat ik me maar genezen verklaren :) (t'is nog wel een beetje stijf, maar het hindert me niet langer bij de andere oefeningen... oef)

Congratz met je PR's wazzup :thumbs: Let wel nog een tijdje op, ik heb ook es zo'n stijfheid in m'n rug gehad en die bleef vrij lang duren...

En wat die goodmornings betreft: Zorg dat je een powerrack hebt, gewoon de pins op de juiste hoogte instellen en gaan met die banaan. Dan hoef je nergens bang voor te zijn :)

Terug
Naar boven