AndroidHealthClinic

Contest Log Onit's Contest Log 2025 – 11 Weeks All In

• Topic Starter Topic Starter
Om wat meer data te verzamelen tijdens de contest, heb ik de Fitbit maar weer uit de kast getrokken. Benieuwd of ik iets aan de data kan hebben.

Afgelopen nacht driemaal naar het toilet geweest. Voor m'n gevoel had ik een lichte slaap, wat de Fitbit onderbouwt. Volgens m'n Fitbit is m'n conditieniveau niet al te denderend.

IMG_2274.png
IMG_2275.png

Fitbit is al wel wat ouder. Is een Fitbit Luxe, mooi compact. Wellicht eens kijken naar een nieuwe wearable. Iemand suggesties? Hoef geen horloge o.i.d., zolang het maar m'n data tracked. Liefst zo klein mogelijk.

Edit: ik lees dat de cardioscore op basis van BMI berekend wordt. Aangezien ik volgens m'n BMI obesesitas heb, snap ik de lage score. Fitbit gaf ook aan nog zo'n +- 5 kg af te vallen.

Laatst bewerkt:
Op Marktplaats staat het vol met advertenties voor de Samsung watch 7, die mensen ergens bij "cadeau" hebben gekregen.
Je kunt ze geregeld ophalen voor 100 euro.

Het is echter wel een horloge..
Garmin raad ik iedereen af, samsung fanboy normaal gesproken en kwa functies werken ze prima alleen de battery life is echt drama met die dingen.

Week 4: check-in 7 weeks out

Lichaamsmetingen

• Gewicht: 96,1 kg (-0,8)
  • Armomtrek (aangespannen): 38 cm (-1)
  • Bovenbenenomtrek (aangespannen): 62 cm (geen verandering)
  • Taille (navel): 82 cm (-1)
  • Taille (smalste punt): 82 cm (geen verandering)

Voeding & Supplementen
  • Voedingsschema: precies gevolgd
  • Eetlust: 6/10
  • Food cravings: 6/10
  • Supplementenplan: 10/10
  • Vrije maaltijd: geen
  • Verteringsproblemen: nee

Training & Cardio
  • Krachttraining: 5 sessies, krachtvooruitgang
  • Pomp tijdens training: 7/10
  • Spierpijn: 5/10
  • Cardio: 7x45 minuten totaal
  • Gemiddelde stappen per dag: 8.869

Herstel & Slaap
  • Gemiddelde slaapduur: 7,5 uur per nacht
  • Uitgerustheid: 7/10

Mentale status
  • Motivatie: 8/10

Gezondheid
  • Rusthartslag: 85 bpm
  • Nuchtere bloedglucose: 4,7 mmol/L
  • Bloeddruk: 122/76 mmHg

Toelichting
Goede week gehad. Trainingen gaan lekker, alle hokjes afgevinkt en mooie ontwikkelingen op persoonlijk gebied. Afgelopen week enorm veel plezier uit dit alles gehaald. Happy kiddo.

Afgelopen week carnitine toegevoegd. Tot nu toe lijkt het erop dat ik meer energie heb tijdens het sporten en cardio. Daarnaast een goede pomp en misschien een beter humeur. Carnitine schijnt ook mentale benefits te hebben. Wellicht placebo, dat ga ik de komende weken ondervinden.

De pijntjes zijn wederom minder. Benen wel wat vermoeid door de cardio. Van @vntl de tip gekregen om incline te lopen als cardio. Afgelopen week geprobeerd en dat vinden m’n benen een stuk fijner. Fietsen (thuis) wissel ik af met de loopband in de gym.

Vandaag een ‘vrije’ dag, waarvan ik het grootste gedeelte in de auto zit (6u). Vanmiddag naar de fysio om wat oefeningen door te nemen en daarna door naar @wovano om samen een training te knallen.

Komende week de J3U cursus aanschaffen om mezelf verder te ontwikkelen. Zin in! Daarnaast aan het kijken voor (goedkope) lampen voor het poseren, aangezien ik last heb van schaduwplekken als ik een video/foto maak. Als iemand tips heeft, dan hoor ik dat graag.

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Laatst bewerkt:

Lichaamsmetingen

Voeding & Supplementen

Training & Cardio

Herstel & Slaap

Mentale status

Gezondheid

Toelichting
Goede week gehad. Trainingen gaan lekker, alle hokjes afgevinkt en mooie ontwikkelingen op persoonlijk gebied. Afgelopen week enorm veel plezier uit dit alles gehaald. Happy kiddo.

Afgelopen week carnitine toegevoegd. Tot nu toe lijkt het erop dat ik meer energie heb tijdens het sporten en cardio. Daarnaast een goede pomp en misschien een beter humeur. Carnitine schijnt ook mentale benefits te hebben. Wellicht placebo, dat ga ik de komende weken ondervinden.

De pijntjes zijn wederom minder. Benen wel wat vermoeid door de cardio. Van @vntl de tip gekregen om incline te lopen als cardio. Afgelopen week geprobeerd en dat vinden m’n benen een stuk fijner. Fietsen (thuis) wissel ik af met de loopband in de gym.

Vandaag een ‘vrije’ dag, waarvan ik het grootste gedeelte in de auto zit (6u). Vanmiddag naar de fysio om wat oefeningen door te nemen en daarna door naar @wovano om samen een training te knallen.

Komende week de J3U cursus aanschaffen om mezelf verder te ontwikkelen. Zin in! Daarnaast aan het kijken voor (goedkope) lampen voor het poseren, aangezien ik last heb van schaduwplekken als ik een video/foto maak. Als iemand tips heeft, dan hoor ik dat graag.

** Verborgen inhoud: niet zichtbaar in quote **
@wovano heeft wel tips voor lampen

• Like
Waarderingen: Onit

Lichaamsmetingen

Voeding & Supplementen

Training & Cardio

Herstel & Slaap

Mentale status

Gezondheid

Toelichting

** Verborgen inhoud: niet zichtbaar in quote **
Welke J3U opleiding ga je oppakken?

Feedback coach & fysio

Tip van flip: ga niet trainen met je coach, want dan worden je calorieën verlaagd.

Zonder grappen; er moet wat meer gas gegeven worden. Daarom zijn de calorieën verlaagd:

DagKcalEiwitKoolhydratenVetten
Trainingsdag2.479 (−263)230,1 g266,2 g (−54,8)55,1 g
Rustdag2.080 (−241)220,9 g163,3 g (−51,7)60,4 g

Fysio
Bezoek gebracht i.v.m. klachten aan blaas/onderbuik, schouders en biceps. Daarnaast altijd fijn om te sparren met de fysio en om m'n kennis te verbreden.

• Blaas/onderbuik: Spanning rond middenrif > mogelijk onbewuste stressrespons. Tools meegekregen om lichaam te leren ontspannen.
  • Schouders: Bredere grip nodig i.v.m. lange armen. Bij overhead presses ROM beperken tot kinhoogte. Armen onder de stang.
  • Biceps: Meer focus op verlengde positie. Armen voor het lichaam houden i.p.v. naast.
    • Hammer curls vervangen door BB curl > focus op fixatie van de pols.
    • Cable curl (facing out) uitvoeren als drag curl > minder schouder en pols belasting, constante spanning.

Training met coach
Push getraind met @wovano bij Core Fitness XL. Leuk om weer even bij te praten. Goede sessie, fijne apparatuur en zowel motivatie als inspiratie opgedaan. Posing na afloop was moeilijker dan verwacht > in de toekomst poseerlessen nemen.

Na afloop m'n post-wo meal gegeten in de gym. “Eetsmakelijk!” klonk het. Limburgers zijn vriendelijk volk.

Laatst bewerkt:
2000 calorieën op je rust dag met jouw lengte en gewicht is wel mega weinig, vind je niet? Wat is nu je doel voor in de toekomst, wil je wedstrijden gaan doen of?

2000 calorieën op je rust dag met jouw lengte en gewicht is wel mega weinig, vind je niet? Wat is nu je doel voor in de toekomst, wil je wedstrijden gaan doen of?
Als er een fotoshoot gepland is over x weken moet er gas gegeven worden. Liever nu meer gas en laatste weken minder dan andersom.

Welke J3U opleiding ga je oppakken?
Ik begin bij het begin, dus level 1.

Mening ≠ resultaat

Als mijn mening is dat het weinig calorieën zijn, zal m’n lichaam niet opeens meer calorieën nodig hebben.

Suck it up, buttercup

Ik begin bij het begin, dus level 1.

Mening ≠ resultaat

Als mijn mening is dat het weinig calorieën zijn, zal m’n lichaam niet opeens meer calorieën nodig hebben.

Suck it up, buttercup
Wat zou dat lekker zijn zeg 😂

• Haha
Feedback coach & fysio

Tip van flip: ga niet trainen met je coach, want dan worden je calorieën verlaagd.

Zonder grappen; er moet wat meer gas gegeven worden. Daarom zijn de calorieën verlaagd:

DagKcalEiwitKoolhydratenVetten
Trainingsdag2.479 (−263)230,1 g266,2 g (−54,8)55,1 g
Rustdag2.080 (−241)220,9 g163,3 g (−51,7)60,4 g

Fysio
Bezoek gebracht i.v.m. klachten aan blaas/onderbuik, schouders en biceps. Daarnaast altijd fijn om te sparren met de fysio en om m'n kennis te verbreden.

• Blaas/onderbuik: Spanning rond middenrif > mogelijk onbewuste stressrespons. Tools meegekregen om lichaam te leren ontspannen.
  • Schouders: Bredere grip nodig i.v.m. lange armen. Bij overhead presses ROM beperken tot kinhoogte. Armen onder de stang.
  • Biceps: Meer focus op verlengde positie. Armen voor het lichaam houden i.p.v. naast.
    • Hammer curls vervangen door BB curl > focus op fixatie van de pols.
    • Cable curl (facing out) uitvoeren als drag curl > minder schouder en pols belasting, constante spanning.

Training met coach
Push getraind met @wovano bij Core Fitness XL. Leuk om weer even bij te praten. Goede sessie, fijne apparatuur en zowel motivatie als inspiratie opgedaan. Posing na afloop was moeilijker dan verwacht > in de toekomst poseerlessen nemen.

Na afloop m'n post-wo meal gegeten in de gym. “Eetsmakelijk!” klonk het. Limburgers zijn vriendelijk volk.
Deel die ontspanningsoefening ook maar met mij. Wellicht help het mijn buik probleem rondom de navel. 🙈🙈

Deel die ontspanningsoefening ook maar met mij. Wellicht help het mijn buik probleem rondom de navel. 🙈🙈
Bij mij specifiek is het m’n middenrif welke niet ontspant. Daardoor adem ik anders.

Als ik volledig focus op m’n ademhaling en m’n middenrif ontspan, voel ik direct een vorm van kalmte in m’n lichaam ontstaan.

Push 1 - 6 aug 2025

Prima sessie. Gewicht en/of herhaling hier en daar meer.

X-load seated shoulder press
100kg x 10
80kg x 13

Smith was bezet, dus machine gedaan. Meteen schouder irritatie.

Matrix chest press (machine)
70kg x 12
55kg x 11

Ondanks schouder irritatie toch weten te plussen op de oefening. Pijn was daarna gelukkig weg.

Matrix seated dip machine (chest focused)
84,4kg x 15
74kg x ?

Panatta side lateral raise machine
40kg x 14
40kg x 10
30kg x 16

Matrix rear lateral cable fly
8,65kg x 14
8,65kg x 11
8,4kg x 11

Barbell Bicep Curl
20kg x 6
10kg x 13
10kg x 9

Cable bicep curl (facing out)
Inhalen rustdag

Panatta cable crunch
Inhalen rustdag

Decline reverse crunch
Inhalen rustdag

Cardio
+45 min

Goedzo!

• Haha
Pull 1 - 7 aug 2025

Prima dag gehad. Alle hokjes afgevinkt. Vanmorgen vroeger wakker, dus alvast cardio gedaan.

De gains veiliggesteld. Hier en daar met moeite een herhaling meer.

Cijfer: 7/10

Chest supported DB row
34kg x 8
28kg x 14
28kg x 11

Matrix chest supported row was bezet. Goed moment om deze oefening eens te proberen. Met de Matrix row nooit echt een goede connectie gehad.

Bij eerste set meteen spieren gevoeld, die ik tijden niet gevoeld heb. Lijkt me alleen moeilijk overlijden op deze oefening ivm de set-up. En voor het mooie zijn m’n armen net te lang > raken de voeten van de bench bij volledig strekken.

Iemand wellicht tips?

Assisted pull up
15kg x 10
35kg x 12

SA dumbbell row
46kg x 8
38kg x 11

Panatta SA chest supported lat pulldown
77kg x 10
65kg x 13

Cable pullover
65kg x 11
55kg x 11

Tijd om een bench supported pullover te gaan doen. Gewicht trekt me naar voren toe. Stabiliteit toevoegen zal de output vergroten.

@vntl jij doet deze dacht ik. Heb je tips?

Panatta station straight bar pushdown
Morgen arm-day meepakken.

Matrix cable overhead rope extension
Morgen arm-day meepakken.

Matrix cable crunch
35kg x 14
32kg x 13
32kg x 12

Decline reverse crunch
Morgen meepakken.

Cardieu
+45 min