Fitness Seller

op je tenen lopen en stang in de nek voor kuiten

grappige is, dat bij het op de tenen lopen een behoorlijk hoge spieractiviteit (EMG) te meten is! (bijzonder hoog eigenlijk)

Overigens noemt the Rock een goed punt. De achillespees (niet de kuitspieren zelf voor zover ik weet) is fantastisch in staat om bewegingsenergie 'op te slaan'. Door een aantal seconden te wachten in de onderste positie van de beweging, laat je die energie 'weglopen' (slechte beschrijving, I know), waarna de kuitspieren weer al het werk moet doen.

De kuiten vormen verder moeilijkheden door hun opbouw imo. De twee bekendste spieren (gastrocnemius en soleus) hebben een verschillende vezelverdeling (slow-twitch/FT)en zijn op verschillende manieren verbonden met (en over) de knie, hetgeen hun activeringspatroon beïnvloedt. (gestrekte benen (standing calveraise) versus gebogen benen (seated))

Vergeet ook niet de antagonisten van de kuit! :D

Beetje slecht beschrijving man ;).
Ik dacht dat the rock het gewoon over de achillespees reflex had. Die je activeert als je de achillespees te snel laat rekken.

Is dat niet iets voor ballerina's?

Met gewichten in je nek ga je vanzelf een keer op je bek lijkt me.

dan houd je DB's of BB's vast ;)

Wil je de correcte uitvoering van deze oefening een keer voor ons filmen? :D

ik pak kuiten meestal in het squatrek. een box eronder te gooien en hierop calve raises met stang in de nek doen (los) en dan flink pak schijven erop. dat lopen lijkt me ook niet echt ideaal.

Gratis tip: Calves Raises kan ook even tussendoor op het werk, eerst 20x droog, dan het gewone aantal sets en reps met een collega op je nek;-)

uhmmm,kuiten...wat ik ook altijd lkkr vind branden in de kuiten, en ook nog goed werkt ( bij mij dan)

je pakt een 20 kg dumbbelltje, en legt die naast de standing calf machine...
dan maak je 15 herhalingen met flink gewicht standing calfs, en dan maak je daarna nog ff snel voor elk been wat herhalingen met het dumbbelltje, wedden dat je ze voelt branden!

Terug
Naar boven