MuscleMeat

Op naar de 70 kg met Rippetoe

• Topic Starter Topic Starter
Alleen maar fijn dat je bij vermoeidheid ook goed kan presteren.

Inderdaad. :p. Vandaag weer ganse dag hard gewerkt. En afgelopen nacht door buren lawaai en een zieke hond maar 4 uur geslapen. :p. Dus dadelijk mijn bed in en morgen weer knallen. :p

Merk aan mezelf ook dat goede nachtrust wonderen doet. Dus moet je het maar weer inhalen!

Training 12:

Squat:
Warm up:

2x5x20 kg
1x5x30 kg
1x3x45 kg
1x2x60 kg

Werk set:

3x5x86 kg

Benchpress:
Warm up:
2x5x20 kg
1x5x30 kg
1x3x40 kg
1x2x50 kg

Werk set:
3x5x60 kg

Deadlift:
Warm up:
1x5x20 kg
1x5x30 kg
1x5x45 kg

Werkset:
3x5x86 kg

Dips:
3x10

Squat richting de 90, nice!

Training 13:

Squat:

Warm up:

2x5x20
1x5x30
1x3x45
1x2x60

Werk set:

3x5 86

MP:

Warm up:

2x5x20
1x5x25
1x3x30

Werkset:
3x5x37

BOR:

Warm up:

2x5x20
1x5x30
1x3x40
1x2x45

Werkset:

3x5x58

Pull ups:

3x5

Training 14:

Squat:
Warm up:

2x5x20 kg
1x5x30 kg
1x3x45 kg
1x2x60 kg

Werk set:

3x5x87 kg (PR)

Benchpress:
Warm up:
2x5x20 kg
1x5x30 kg
1x3x40 kg
1x2x50 kg

Werk set:
3x5x60 kg

Deadlift:
Warm up:
1x5x20 kg
1x5x30 kg
1x5x45 kg

Werkset:
3x5x86 kg

Dips:
3x10

Goede trainingen en ook weer is een PR op de squat, netjes. Alleen je deadlift wil nog niet hard omhoog. Ik zie ook dat je 3x5 deadlift doet, terwijl rippetoe 1x5 als werkset voorschrijft. Lijkt mij ook wel iets te veel van het goede die 3 x 5.

Goede trainingen en ook weer is een PR op de squat, netjes. Alleen je deadlift wil nog niet hard omhoog. Ik zie ook dat je 3x5 deadlift doet, terwijl rippetoe 1x5 als werkset voorschrijft. Lijkt mij ook wel iets te veel van het goede die 3 x 5.

Ja inderdaad is waar. Beetje het originele schema uit het oog verloren. Volgende training waar de deadlift inzit terug naar de 90 kg en dan terug met het schema bij de hand trainen. :p

Ja die deadlift moet goed boven je squat uit kunnen steken. Dus terug naar 1x5 en zal je zien dat het goed omhoog gaat, dat kan niet anders.

Training 15:

Vandaag een keiharde training erop zitten. :D. Alle oefeningen zeer goed uitgevoerd en ook weer nieuwe PR's. Had vandaag de NO 370 PWO gebruikt. :D.

Squat:

Warm up:

2x5x20
1x5x30
1x3x50
1x2x60

Werk set:

3x5 88 (PR)

MP:

Warm up:

2x5x20
1x5x25
1x3x30

Werkset:
3x5x38 (PR)

BOR:

Warm up:

2x5x20
1x5x30
1x3x40
1x2x45

Werkset:

3x5x60

Pull ups:

3x5

Mag ik vragen waar je die warming up gewichten op baseert? Is dat een bepaald percentage of doe je dat gewoon op gevoel? Ik ben ook pas begonnen met rippetoe maar doe echter nauwelijks een warming up voordat ik begin, echter is de training dan ook vrij snel voorbij (40 min oid) ,dus met een warming up kan ik wellicht de training uitbreiden.

Mag ik vragen waar je die warming up gewichten op baseert? Is dat een bepaald percentage of doe je dat gewoon op gevoel? Ik ben ook pas begonnen met rippetoe maar doe echter nauwelijks een warming up voordat ik begin, echter is de training dan ook vrij snel voorbij (40 min oid) ,dus met een warming up kan ik wellicht de training uitbreiden.

De opwarming is via het originele rippetoe programma.

Heb er een excel bestand van gevonden. Die rekent dan uit welke gewichten je moet nemen. :D

Bijlagen

Top Heljen! bedankt!:)

Voeg jij trouwens 2,5 kilo per training toe aan de gewichten of 2.5 kg per week?
Ik doe het per week maar moet zeggen dat het me niet snel genoeg gaat.

Voeg jij trouwens 2,5 kilo per training toe aan de gewichten of 2.5 kg per week?
Ik doe het per week maar moet zeggen dat het me niet snel genoeg gaat.

Ik weet niet met hoeveel gewicht je al traint. Maar in het begin lukte het zelfs om per training 5 kg meer te doen bij squat en deadlift. En met de andere oefeningen minder gewicht. Maar zo kom je dan op een plateau en dan moet je minder toevoegen. Probeer nu toch elke training meer gewicht te nemen.

Ik weet niet met hoeveel gewicht je al traint. Maar in het begin lukte het zelfs om per training 5 kg meer te doen bij squat en deadlift. En met de andere oefeningen minder gewicht. Maar zo kom je dan op een plateau en dan moet je minder toevoegen. Probeer nu toch elke training meer gewicht te nemen.

Ok ik zal ook proberen er wat sneller meer gewicht op te gooien! Heb nu na een training ook niet echt heel erg een voldaan gevoel omdat het me gewoon nog wat te licht is (ben net 3 week bezig met rippetoe), maar ik wou me strict aan schema houden, maar ga nu wat sneller verhogen en kijken hoe het gaat. Thx

Heb je trouwens al door dat Rippetoe maar 1x5 deadlifts adviseert?

Goede training. Eindelijk verhoging op je squat. Top!

Wanneer ga je eens stoppen met rippetoe en echt serieus knallen? :)

Wanneer ga je eens stoppen met rippetoe en echt serieus knallen? :)

Ik ga vanaf maandag al eens een ander schema doen. Wat wel erg lijkt op rippetoe. En vanaf het moment dat ik 70+kg ben dan ga ik een splitschema doen. :p. En dan echt knallen. :D.

Terug
Naar boven