AndroidHealthClinic

Op naar de 70 kg met Rippetoe

je gaat goed ouwe

Lekkere training!
Hoe ging het squatten zonder belt?

Goeie training gehad.

• Topic Starter Topic Starter

Lekkere training!
Hoe ging het squatten zonder belt?

Bedankt allemaal. :D.

Training ging goed zonder belt. Maar toch begon ik na de training pijn in mijn onderrug te krijgen. Maar deze was al een tijdje aan het opkomen. Ondertussen weer wat gerust en rug ontzien en gaat het weer beter. Dus morgen komt de volgende training. Ga het wel iets lichter aan doen om niet terug vast te zitten met mijn rug. Wat toch wel een terugkomende blessure is.

Oke zeker jammer dat het terugkomt, je rug blijft wel recht toch?

Training 5:

Vandaag heb ik het deze training met lichtere gewichten gedaan wegens een terugkerende rugblessure. Maar volgens mij heb ik de dader gevonden. Ik lette tijdens de squats op een goede "hip drive", vandaag met dit te proberen kreeg ik telkens de steken in mijn onderrug. Zelfs als ik dit doe zonder gewicht op mijn rug. Dus vandaag de squats zonder de extra hip drive en dus ook zonder pijn.

Squats:

Warm up:

2x5 20
1x5 25
1x3 40
1x2 55

Werk sets:

3x5 70

MP:

Warm up:

1x5 15
1x3 20
1x2 25

Werk sets:

3x5 35

BOR:

Warm up:

2x5 20
1x5 25
1x3 35
1x2 40

Werk sets:

5x3 50

Pull ups:

3x5

PS: Vandaag dus licht getraind maar met een zeer goede uitvoering. Dus ben zeer tevreden over de training. Hij voelde dan ook super aan. :D

Laatst bewerkt:
Netjes man. Ik loop flink te kloten met me BOR;S Weet niet of jij ze straks precies en stil staand uitvoert? zo moet het toch wel?

Netjes man. Ik loop flink te kloten met me BOR;S Weet niet of jij ze straks precies en stil staand uitvoert? zo moet het toch wel?

Persoonlijk vind ik dat ik ze goed uitvoer. Rug goed stil zonder het gewicht te gooien. Gewoon goed de schouderbladen samenpersen. :D.

Heb je de BOR zonder straps gedaan? Of een belt gebruikt?

Heb je de BOR zonder straps gedaan? Of een belt gebruikt?

Belt had ik vandaag wel aangedaan door mijn onderrug die terug opspeelde. Heb zaterdag, zondag en een halve dag maandag krom voorover moeten lopen omdat ik mijn rug niet recht kreeg van de pijn. Een spier die helemaal verkrampt was denk ik. Met de riem had ik hier toch steun in dus dat deed wel goed. Als hij geen pijn meer doet alles zonder riem. :p.
Straps heb ik niet gebruikt. Ging goed zo. :D.

Ik heb het wss even gemist met je rug, maar wat heb je precies? Heb je al eens overwogen om je rug te laten kraken bij een fysio? Kan wel eens helpen.

Laat de straps maar liggen, gaat goed zo ;)

Ik heb het wss even gemist met je rug, maar wat heb je precies? Heb je al eens overwogen om je rug te laten kraken bij een fysio? Kan wel eens helpen.

Laat de straps maar liggen, gaat goed zo ;)

Door de hip drive die Rippetoe aanraad kreeg ik zeer fel krampen in mijn onderrug aan de rechterkant. Het is niet mijn ruggengraat maar echt een spier of zenuw die knelt. Rug laten kraken heb ik ook al moeten laten doen paar jaar geleden toen ik last had van mijn ruggengraat. Maar de pijn is nu heel anders. :p

Hoe kan je 15kg pakken bij die MP in je warming up?

Hoe kan je 15kg pakken bij die MP in je warming up?

Ik heb hier thuis een baar die stuk korter is dan normaal. Weegt een 5 kg. Mijn andere baar weegt 10 kg. Heb 30 mm materiaal dus is geen olympische baar van 20 kg. :(. Had ik wel graag gehad.

Nette training toch. Kijk goed uit met pijn je rug en anders gewoon een week rust doet misschien wel wonderen. Verder die riem gebruiken is helemaal geen overbodige luxe.

Nette training toch. Kijk goed uit met pijn je rug en anders gewoon een week rust doet misschien wel wonderen. Verder die riem gebruiken is helemaal geen overbodige luxe.

Ja daarom dat ik ook pas vandaag trainde. Toch een extra dag rust genomen. Verder hou ik hem goed warm en probeer ik hem los te masseren. :p.

Ja anders ga je forceren en daar wordt het helemaal niet beter van/op.

Training 6:

Squat:
Warm up:

2x5x20 kg
1x5x30 kg
1x3x45 kg
1x2x60 kg

Werk set:

3x5x78 kg

Benchpress:
Warm up:
2x5x20 kg
1x5x30 kg
1x3x40 kg
1x2x50 kg

Werk set:
3x5x55 kg

Deadlift: Deze wegens de pijn aan mijn rug van afgelopen week lichter getraind.
Warm up:
1x5x20 kg
1x5x30 kg
1x5x45 kg

Werkset:
3x5x60 kg

Dips:
3x10

Lekkere squat:D

Hoe is het Heljen? Hoe staat het met je gewicht?

Ik heb zelf nogal gedoe met blessures, dus ik schommel nog rond de 64 :mad:

Terug
Naar boven