XXL Nutrition

Op weg om de grootste boom van het bos te worden

• Topic Starter Topic Starter
Een log zonder foto's is maar saai dus bij deze! Is geschoten na een legday dus geen pomp... Overall redelijk tevreden met het vetpercentage gezien ik 7kg zwaarder ben dan de start 3.5 week geleden😂

20200728_154341.jpg

topresultaat

Een log zonder foto's is maar saai dus bij deze! Is geschoten na een legday dus geen pomp... Overall redelijk tevreden met het vetpercentage gezien ik 7kg zwaarder ben dan de start 3.5 week geleden😂

20200728_154341.jpg
Super, nog steeds goed droog en aardig wat kg erbij, geslaagde kuur.

Er zitten 2 lichte verhardingen achter beide tepels. Beide ca. 0,5 bij 0,5cm. Rechts is inmiddels ook pijnlijk geworden, maar dit komt denk ik omdat ik er teveel aan heb gezeten. Ik heb verder geen jeuk/branderige/gevoelige tepels. (gehad)

Nu ben ik in dubio over een aantal dingen. Is het gyno of is het weefsel ontstoken door veelvuldig eraan zitten?

In het geval van gyno:

A. 1 week tamoxifen frontloaden á 48 mg en vervolgens een onderhoudsdosis van 16 mg gedurende de blast (pilletjes zijn 16 mg)

B. Tamoxifen gebruiken om de bestaande gyno te bestrijden en tegelijkertijd mast-e introduceren gedurende de resterende weken van de blast voor een betere A:E verhouding. Tamoxifen eruit zodra de zwelling weg is. Mast-E op 200 mg of 400 mg.

Er zitten 2 lichte verhardingen achter beide tepels. Beide ca. 0,5 bij 0,5cm. Rechts is inmiddels ook pijnlijk geworden, maar dit komt denk ik omdat ik er teveel aan heb gezeten. Ik heb verder geen jeuk/branderige/gevoelige tepels. (gehad)

Nu ben ik in dubio over een aantal dingen. Is het gyno of is het weefsel ontstoken door veelvuldig eraan zitten?

In het geval van gyno:

A. 1 week tamoxifen frontloaden á 48 mg en vervolgens een onderhoudsdosis van 16 mg gedurende de blast (pilletjes zijn 16 mg)

B. Tamoxifen gebruiken om de bestaande gyno te bestrijden en tegelijkertijd mast-e introduceren gedurende de resterende weken van de blast voor een betere A:E verhouding. Tamoxifen eruit zodra de zwelling weg is. Mast-E op 200 mg of 400 mg.
Ben benieuwd wat de andere members jou adviseren. Mijn kennis is onvoldoende om jou te adviseren welk protocol de voorkeur heeft.

Als het echt gyno is meteen nolva. Mast gaat weinig doet en al helemaal niet als je enanthate zet.

In het geval van gyno:

Raak eens het 2 weken écht niet aan, maar gewoon echt niet aanraken. Dat weefsel kan vrij makkelijk ontsteken. Doe je het overigens zo?
1596304508375.png

Als het echte gyno is, 16 mg tamoxifen dagelijks (eerste keer trouwens dat ik zo'n aparte dosis zie per pil).

Masteron toevoegen heeft weinig nut; een verlaagde A:E-ratio ligt hoogstwaarschijnlijk niet ten grondslag aan gyno tijdens een kuur, maar het absoluut verhoogde niveau van oestrogeen. Immers, de A:E-ratio, zoals gemeten in het bloed, stijgt juist heel flink tijdens een (testosteron)kuur.

Als het echt gyno is meteen nolva. Mast gaat weinig doet en al helemaal niet als je enanthate zet.
Raak eens het 2 weken écht niet aan, maar gewoon echt niet aanraken. Dat weefsel kan vrij makkelijk ontsteken. Doe je het overigens zo?
1596304508375.png

Als het echte gyno is, 16 mg tamoxifen dagelijks (eerste keer trouwens dat ik zo'n aparte dosis zie per pil).

Masteron toevoegen heeft weinig nut; een verlaagde A:E-ratio ligt hoogstwaarschijnlijk niet ten grondslag aan gyno tijdens een kuur, maar het absoluut verhoogde niveau van oestrogeen. Immers, de A:E-ratio, zoals gemeten in het bloed, stijgt juist heel flink tijdens een (testosteron)kuur.

Top, thanks voor de snelle respons mannen! Ik ga het 2 weken aankijken, er vanaf blijven en anders desnoods alsnog met tamoxifen starten. @Galen ik vond het bij aanschaf idd ook een aparte dosering. Thx iig voor je stukje over zelf-diagnose

Ik zit inmiddels halverwege week 5 en alles loopt op rolletjes. Kracht gaat goed vooruit. Paused bench zit nu op 5x110 met 2 rir, waar ik voor de kuur met moeite 5x100 wegdrukte. Squat 3x5x172,5 en 4x3x180 met 2 rir, waar mn alltime PR 1x185 / 5x170 was.

Fysiek wise begin ik nu wel opmerkingen te krijgen van m'n omgeving. Ik blijf wel veel vocht vasthouden. Dit heeft ook tot een opgeblazen gezicht geresulteerd. Gewicht zit nu al een aantal dagen laag in de 106kg. Wanneer dit aanhoudt, zal ik de kcal verhogen met 200. Waterpolotraining is ook weer begonnen sinds deze week dus dit betekent dat er ook weer flink wat meer kcal verbrand wordt. De eerste training gister na 4 weken voelde ik me als een walrus in het water:p Die extra kilo's waren wel te merken met zwemmen.

Verschil %Gem kcal
Week 098,8
Week 1101,83,034220
Week 2103,71,884294
Week 3104,91,174330
Week 41061,074473

Tevens heb ik besloten om vanaf week 6 100 mg Mast-p EOD mee te laten lopen om de volgende redenen:

1. Ik wil er tijdens m'n blast ook daadwerkelijk uitzien alsof ik kuur en niet rondlopen als een opgeblazen vochtbal.
2. Ik lees hier veelal terug dat veel lui aanraden om Mast mee te laten lopen voor een betere A:E verhouding.
3. Ik heb er vanaf het begin al over nagedacht om Mast mee te laten lopen. Zou ik echter last van sides krijgen, zou niet te herleiden zijn bij welke compound dit zou horen. Ik heb nu vrij weinig last van sides. Mochten die nu de kop op gaan steken, is voor mij duidelijk dat het door de Mast komt.
4. De volgende blast begin 2021 wordt waarschijnlijk Test-Mast-Deca in een nog te bepalen verhouding. Het liefst introduceer ik 1 compound per keer.

Ik zit inmiddels halverwege week 5 en alles loopt op rolletjes. Kracht gaat goed vooruit. Paused bench zit nu op 5x110 met 2 rir, waar ik voor de kuur met moeite 5x100 wegdrukte. Squat 3x5x172,5 en 4x3x180 met 2 rir, waar mn alltime PR 1x185 / 5x170 was.

Fysiek wise begin ik nu wel opmerkingen te krijgen van m'n omgeving. Ik blijf wel veel vocht vasthouden. Dit heeft ook tot een opgeblazen gezicht geresulteerd. Gewicht zit nu al een aantal dagen laag in de 106kg. Wanneer dit aanhoudt, zal ik de kcal verhogen met 200. Waterpolotraining is ook weer begonnen sinds deze week dus dit betekent dat er ook weer flink wat meer kcal verbrand wordt. De eerste training gister na 4 weken voelde ik me als een walrus in het water:p Die extra kilo's waren wel te merken met zwemmen.

Verschil %Gem kcal
Week 098,8
Week 1101,83,034220
Week 2103,71,884294
Week 3104,91,174330
Week 41061,074473

Tevens heb ik besloten om vanaf week 6 100 mg Mast-p EOD mee te laten lopen om de volgende redenen:

1. Ik wil er tijdens m'n blast ook daadwerkelijk uitzien alsof ik kuur en niet rondlopen als een opgeblazen vochtbal.
2. Ik lees hier veelal terug dat veel lui aanraden om Mast mee te laten lopen voor een betere A:E verhouding.
3. Ik heb er vanaf het begin al over nagedacht om Mast mee te laten lopen. Zou ik echter last van sides krijgen, zou niet te herleiden zijn bij welke compound dit zou horen. Ik heb nu vrij weinig last van sides. Mochten die nu de kop op gaan steken, is voor mij duidelijk dat het door de Mast komt.
4. De volgende blast begin 2021 wordt waarschijnlijk Test-Mast-Deca in een nog te bepalen verhouding. Het liefst introduceer ik 1 compound per keer.
Alles goed overwogen, mijn complimenten. Kunnen veel andere starters van leren!

Zojuist mn tricep ontmaagd met 100 mg Mast-P. Wederom met slin pin. Injecteren ging soepel alleen bij strekken van mn arm nu een gevoel alsof mn arm in de brand staat😂 zal een zenuw geraakt hebben, belooft wat voor morgen qua PIP

En dat was week 5 die er inmiddels op zit. Gewicht is gestagneerd op +-106 kg qua weekgemiddelde. Dit betekent een verhoging van 200 kcal per dag naar een dagtotaal van 4700 kcal. Hier ben ik wel blij mee gezien ik nog steeds de godganse dag honger heb:o

Verschil %Gem kcal
Week 098,8
Week 1101,83,034220
Week 2103,71,884294
Week 3104,91,174330
Week 41061,074473
Week 5106,20,114482

Qua training merk ik dat 1 rustdag in de week wellicht wat te weinig is in combinatie met 6x krachttraining + anderhalf uur waterpolo. Ik ga de komende 2 weken kijken hoe het bevalt om een 2de rustdag te introduceren in de hoop de pijntjes weg gaan. Ik merk voornamelijk dat mn heupen 2x squaten per trainingsdag en dat 2x in de week niet waarderen. Wanneer dit niet overgaat, zal ik teruggaan naar 1x squaten per sessie en meer unilateraal werk gaan doen. Krachtsgewijs kan ik vrijwel alle compounds iedere training nog relatief makkelijk blijven plussen.

Qua gear zit ik nu dus op 300 mg test-e E3.5D + 100 mg Mast-P EOD. De test blijf ik in mijn quads zetten en de mast rouleer ik tussen triceps en schouders. Beide triceps zijn ontmaagd en dit gaf toch wel aardig wat pip, direct vanaf het moment van injecteren. Dit trekt gelukkig na 1 dag wel weg.

Shape blijft vochtig op dit moment wat ook niet gek is op 4700 kcal waarvan 500+ gr aan carbs. Zweet me ook helemaal de pl**ris met dit weer en drink 6-8 liter water op een dag.

Tot slot 2 foto's na de back/tricep training. Traps zijn eindelijk een beetje bijgetrokken.
Screenshot_20200810-094655_Gallery.jpgScreenshot_20200810-094641_Gallery.jpg

Nette log! Heel behulpzaam voor iemand die enigszins dezelfde stats heeft en zijn plan aan het uitschrijven is!

Over je 1RM op de big 4, ga je deze tijdens de kuur nog testen?

Nette log! Heel behulpzaam voor iemand die enigszins dezelfde stats heeft en zijn plan aan het uitschrijven is!

Over je 1RM op de big 4, ga je deze tijdens de kuur nog testen?

Thanks! Dat is ook een van de redenen dat ik een log bijhoud. Wat betreft het testen van 1RMs: Bench en overhead press ga ik denk ik wel testen aan het einde. Squat is een twijfelgeval. Ik loop al weken met een heupblessure rond. Kon gister mn onderbroek geen eens staand aantrekken😅 Even kijken hoe dat zich ontwikkelt maar denk dat ik daar eerder een 3RM of 5RM ga testen dan een 1RM. Reguliere deadlift voer ik sws niet uit.

Acne is in 1 week tijd flink toegenomen op mn rug. Huid voelt ook over mn hele lichaam ook aardig vet aan. Lijkt me dat dit komt door het toevoegen van de Mast-P.

Roa is onderweg en zal voor 60 dagen 20mg ED toegevoegd worden. 60 dagen is tm 3 weken in mn cruise. Gezien de Mast-P de boosdoener lijkt te zijn, lijkt mij dit voldoende.

Is je acne zo erg dan? Op vorige foto nog niks te zien maar roa is best zwaar middel he hou daar rekening mee

Buiten droge lippen/huid om zal hij niet zoveel last van die bijwerkingen hebben denk ik..

Masteron is een b*ch wat acne betreft.

Is je acne zo erg dan? Op vorige foto nog niks te zien maar roa is best zwaar middel he hou daar rekening mee
Buiten droge lippen/huid om zal hij niet zoveel last van die bijwerkingen hebben denk ik..

Ben bekend met de mogelijkse sides van roa. Met een dosis van 20mg ED op mijn lichaamsgewicht verwacht ik dat het allemaal wel mee zal vallen. Wachten totdat het zo erg wordt dat het duidelijk op foto's zichtbaar is, maakt de kans groter dat ik een hogere dosis nodig heb 》mogelijk meer sides.

Verstandig, ook rekening houden met de zon. Anders verbrand je levend

Terug
Naar boven