AndroidHealthClinic

Op weg om de grootste boom van het bos te worden

• Topic Starter Topic Starter
Net voor het eerst sinds zaterdag weer benen geprobeerd te trainen.
De afgelopen week elke dag trouw wat rek en strek oefeningen gedaan met als resultaat dat de bewegingsvrijheid van mn onderrug en bekken stukje bij beter groter werd.
Aangezien ik niks wilde forceren heb ik alle oefeningen qua gewicht wat verlaagd. Om de intensiteit wel hoog te houden, lag de nadruk op een langzame excentrische beweging van ca. 3-4 sec. Ook heb ik de ROM van mijn squat iets beperkt. Wanneer ik parallel breek, krijg ik een lichte buttwink. Ik heb hier normaliter geen last van, maar nu leek het me handig dit toch wel te voorkomen. Het werden dus box squats tot parallel.

De training zag er zo uit:

Tempo box squats = 140x10x3
Tempo front foot elevated split squats = 60x10x3
Tempo Bulgarian split squats = 60x12x3
Unilateral calf raises = bwxamrapx4
Romanian deadlifts = Hierbij voelde ik helaas teveel druk op mn onderrug

Op deze momenten mis ik het trainen in een gym want dan had ik nog wat machinewerk kunnen doen.

De Mast-P lijkt ook zijn werk te doen. Vasculariteit is toegenomen en ik sta er ook een stuk minder vochtig bij. Ik zweet me wel echt helemaal de t*ring in. Iedere ochtend is m'n bed drijfnat en zodra ik ook maar iets gegeten heb, breekt het zweet me ook uit. BW lijkt deze week weer te stagneren rond de 107kg maar oog wel minder vochtig dus in die zin dikke prima.

Net voor het eerst sinds zaterdag weer benen geprobeerd te trainen.
De afgelopen week elke dag trouw wat rek en strek oefeningen gedaan met als resultaat dat de bewegingsvrijheid van mn onderrug en bekken stukje bij beter groter werd.
Aangezien ik niks wilde forceren heb ik alle oefeningen qua gewicht wat verlaagd. Om de intensiteit wel hoog te houden, lag de nadruk op een langzame excentrische beweging van ca. 3-4 sec. Ook heb ik de ROM van mijn squat iets beperkt. Wanneer ik parallel breek, krijg ik een lichte buttwink. Ik heb hier normaliter geen last van, maar nu leek het me handig dit toch wel te voorkomen. Het werden dus box squats tot parallel.

De training zag er zo uit:

Tempo box squats = 140x10x3
Tempo front foot elevated split squats = 60x10x3
Tempo Bulgarian split squats = 60x12x3
Unilateral calf raises = bwxamrapx4
Romanian deadlifts = Hierbij voelde ik helaas teveel druk op mn onderrug

Op deze momenten mis ik het trainen in een gym want dan had ik nog wat machinewerk kunnen doen.

De Mast-P lijkt ook zijn werk te doen. Vasculariteit is toegenomen en ik sta er ook een stuk minder vochtig bij. Ik zweet me wel echt helemaal de t*ring in. Iedere ochtend is m'n bed drijfnat en zodra ik ook maar iets gegeten heb, breekt het zweet me ook uit. BW lijkt deze week weer te stagneren rond de 107kg maar oog wel minder vochtig dus in die zin dikke prima.
Slim om bij deze klachten een langzame eccentrisch te hanteren bij een squat.

Ik zit inmiddels in week 8.

Gewicht is precies hetzelfde gebleven in week 7. Kcal zijn daarom verhoogd met 100 kcal naar 4900.
Verschil %Gem kcal
Week 098,8
Week 1101,83,034220
Week 2103,71,884294
Week 3104,91,174330
Week 41061,074473
Week 5106,20,114482
Week 6107,20,934803
Week 7107,204795

Voor de geïnteresseerden, in de spoiler een overzicht van wat ik globaal eet op een dag. Zoals aangegeven in mijn beginpost, woon ik nog thuis en kan ik dus niet zelf kiezen wat ik als avondeten eet. Mijn pre-bed meal bestaat dus uit een aantal vaste producten en waar nodig opvulling van de macro's indien mijn avondeten niet voldoende kcal bevat.

Maaltijd 1
500 gr magere kwark
1 banaan.
Maaltijd 2
6 volkoren boterhammen
85 gr kalkoenfilet
10 gr pindakaas
1 appel
50 gr 80% pure chocola
50 gr ongezouten pinda's
250 ml halfvolle melk
Maaltijd 3
200 gr zilvervliesrijst
200 gr Musclemeat wellness mix
200 gr Musclemeat roasted kipfiletblokjes
Maaltijd 4
Avondeten
Maaltijd 5
500 gr magere kwark
50 gr gebroken lijnzaad
40 gr havermout
5 rijstwafels bbq paprika
70 gr ontbijtkoek

Qua training verloopt alles nog steeds goed. Vandaag weer voor het eerst reguliere squats gedaan. 175x5 voor 3 sets easyyy. Morgen/donderdag komt de leg extension / leg curl optie van ATX binnen. Hiermee kan ik eindelijk mijn quads/hamstrings zonder onderrug belasten. Van de week ook 5x80 overhead press en 5x112,5 paused bench aangetikt, hier ook verder niks te klagen. Enige oefening die al 2/3 weken niet lekker loopt zijn de chin-ups. Dit is natuurlijk te wijten aan het feit dat m'n bw enorm gestegen. Ik switch deze dan ook vanaf komende trainingscyclus naar pull-ups + een reset van toegevoegd gewicht.

Mooie toename in gewicht!

Je hoort wel eens dat na een week of 8 de "rek" er wel uit is, benieuwd hoe jij dit ervaart!?

En dat was week 8 alweer.
Gewicht is een keurige 0,6% toegenomen. Ik hoop de laatste 4 weken nog +- 2kg te gainen.
Daarnaast zou een uitschieter qua ochtendgewicht naar 110 kg leuk zijn, puur om die mijlpaal af te kunnen vinken :p

Verschil %Gem kcal
Week 098,8
Week 1101,83,034220
Week 2103,71,884294
Week 3104,91,174330
Week 41061,074473
Week 5106,20,114482
Week 6107,20,934803
Week 7107,204795
Week 8107,80,584923

Qua training heb ik e.e.a aangepast. Overall gezien wil ik de laatste 4 weken het volume nog wat pushen. Vrijwel alle oefeningen waar ik 3 sets deed, gaan nu naar 4 sets.
Voor legs heb ik nu de beschikking over een lying leg extension en een lying leg curl. Tevens heb ik de 3-reppers op de squat verwisseld naar 8-reppers om mijn onderrug iets te ontzien. Dit betekent dat mijn legday er op dit moment zo uit ziet:

Squat 4 sets golf-periodisering 5 reps / 8 reps
Unilateral calf raises 4 sets
Rdl 4 sets golf-periodisering 12 reps / 8 reps
Bulgarian split squats 4 sets 12 reps
Lying leg curls 4 sets 15 reps
Lying leg extension 4 sets 15 reps

Voor rug zijn de ring chin-ups eruit gegaan i.v.m stagnatie en verwisseld naar pull ups met reptarget 8. De weighted inverse rows zijn eruit gegaan voor deadstop barbell rows.

Qua sides meende ik een paar weken geleden beginnende gyno te hebben. Op aanraden van @Galen heb ik er 2 weken helemaal niet aangezeten en het is ook helemaal weggetrokken. Het was dus ontstoken weefsel. Acné begint ook steeds minder te worden door 20mg roa ED. Schouders zijn helemaal schoon nu en onderrug zitten alleen nog wat kleine pukkeltjes.

Foto's zijn allemaal deze week geschoten. Qua shape ben ik tevreden hoe het tot nu toe gaat. Vet% is uiteraard wel iets gestegen, wat ook logisch is tijdens een bulkblast. Ik heb wel het idee dat ik dit goed binnen de perken heb gehouden. Benen ogen nog steeds matig naar mijn mening. Ze zijn wel wat gegroeid en qua kracht hebben ze zeker sprongen gemaakt. Het duurt met mijn lengte alleen een tijdje voordat mn benen er niet meer als ooievaarspoten uitzien:o Kuiten zijn zowaar ook iets gegroeid, al is dat amper op de foto te zien.

20200830_162424.jpg20200829_110600.jpg20200827_115942.jpg20200830_110639.jpg

En dat was week 8 alweer.
Gewicht is een keurige 0,6% toegenomen. Ik hoop de laatste 4 weken nog +- 2kg te gainen.
Daarnaast zou een uitschieter qua ochtendgewicht naar 110 kg leuk zijn, puur om die mijlpaal af te kunnen vinken :p

Verschil %Gem kcal
Week 098,8
Week 1101,83,034220
Week 2103,71,884294
Week 3104,91,174330
Week 41061,074473
Week 5106,20,114482
Week 6107,20,934803
Week 7107,204795
Week 8107,80,584923

Qua training heb ik e.e.a aangepast. Overall gezien wil ik de laatste 4 weken het volume nog wat pushen. Vrijwel alle oefeningen waar ik 3 sets deed, gaan nu naar 4 sets.
Voor legs heb ik nu de beschikking over een lying leg extension en een lying leg curl. Tevens heb ik de 3-reppers op de squat verwisseld naar 8-reppers om mijn onderrug iets te ontzien. Dit betekent dat mijn legday er op dit moment zo uit ziet:

Squat 4 sets golf-periodisering 5 reps / 8 reps
Unilateral calf raises 4 sets
Rdl 4 sets golf-periodisering 12 reps / 8 reps
Bulgarian split squats 4 sets 12 reps
Lying leg curls 4 sets 15 reps
Lying leg extension 4 sets 15 reps

Voor rug zijn de ring chin-ups eruit gegaan i.v.m stagnatie en verwisseld naar pull ups met reptarget 8. De weighted inverse rows zijn eruit gegaan voor deadstop barbell rows.

Qua sides meende ik een paar weken geleden beginnende gyno te hebben. Op aanraden van @Galen heb ik er 2 weken helemaal niet aangezeten en het is ook helemaal weggetrokken. Het was dus ontstoken weefsel. Acné begint ook steeds minder te worden door 20mg roa ED. Schouders zijn helemaal schoon nu en onderrug zitten alleen nog wat kleine pukkeltjes.

Foto's zijn allemaal deze week geschoten. Qua shape ben ik tevreden hoe het tot nu toe gaat. Vet% is uiteraard wel iets gestegen, wat ook logisch is tijdens een bulkblast. Ik heb wel het idee dat ik dit goed binnen de perken heb gehouden. Benen ogen nog steeds matig naar mijn mening. Ze zijn wel wat gegroeid en qua kracht hebben ze zeker sprongen gemaakt. Het duurt met mijn lengte alleen een tijdje voordat mn benen er niet meer als ooievaarspoten uitzien:o Kuiten zijn zowaar ook iets gegroeid, al is dat amper op de foto te zien.

20200830_162424.jpg20200829_110600.jpg20200827_115942.jpg20200830_110639.jpg
Goeie progressie. Snap wat je zegt over je benen...aan de andere kant met jouw lengte heb je veel massa nodig om die lengte van benen goed op te vullen...Dit kost tijd

Goeie progressie. Snap wat je zegt over je benen...aan de andere kant met jouw lengte heb je veel massa nodig om die lengte van benen goed op te vullen...Dit kost tijd

Thanks! Klopt idd. Kuiten heb ik sws tot deze blast verwaarloosd. Denk dat m'n frame überhaupt pas een beetje fatsoenlijk gevuld richting de 120kg 😂

Goed bezig man!! Gaat goed

Roa werkt dus vrij snel bij je

Goed bezig man!! Gaat goed

Roa werkt dus vrij snel bij je

Thanks! Jaa na 5 dagen voelde mn huid al een stuk minder vet en snel daarna verdwenen de puisten/pukkels! Denk dat ik bij een volgende keer mast vanaf het begin 20mg EOD mee laat lopen om te kijken of dat voldoende is

Denk dat je benen ook kleiner lijken door de form van de quads zelf, kan je helaas weinig aan doen.
Wel echt goede shape hoor, mooi lean nog op je gewicht.

Ik mis eventjes hoeveel en sinds wanneer je Mast-P bent gaan zetten, heb je test wel op 600 gehouden?

Denk dat je benen ook kleiner lijken door de form van de quads zelf, kan je helaas weinig aan doen.

Ik mis eventjes hoeveel en sinds wanneer je Mast-P bent gaan zetten, heb je test wel op 600 gehouden?

Ik vind niet dat er wat mis is met de vorm van zijn quads. Zowel zijn bovenbenen als kuiten zijn gewoon onderontwikkeld in vergelijking met de rest. UB is prima.

Thanks! Korte spieren in combinatie met mijn lengte zorgt ervoor dat het gewoon een tijdje duurt voordat het wat lijkt. Mijn kuitspier begint ook na een achillespees van 10-15 cm:o Maar goed, doen we niks aan. Train m'n quads en hamstrings al jaren 2-3x per week en daar blijf ik gewoon mee doorgaan. Een beenomtrek van 75cm lijkt me wel prima.

Blast ziet er zo uit:
1-5 300 mg test-e E3.5D
6-12 300 mg test-e E3.5D 100 mg mast-p EOD

Ik vind niet dat er wat mis is met de vorm van zijn quads. Zowel zijn bovenbenen als kuiten zijn gewoon onderontwikkeld in vergelijking met de rest. UB is prima.

Ik ben het inderdaad met je eens dat LB achterloopt op UB. Volgende blast wellicht e.e.a veranderen aan de LB trainingen. Qua oefeningsselectie ben ik redelijk gebonden gezien ik in een homegym train maar kan wel gaan spelen met intensiteit, frequentie en volume. Deze blast duurt nog 4 weken. Ik vind dit een te korte periode om nog grote aanpassingen te gaan maken en daarvan effect te gaan zien. Daarna een cruise van minstens 12 weken waarin ik alle tijd heb om om me heen te kijken naar andere trainingsprincipes:D

Omtrek is 75cm? Wtf :roflol:
Tja kwa LB training, ik doe zowat alleen squats en dat is voldoende, mijn benen goeien er makkelijk.

Oke 600 test 350 mast.

Niet van plan je test ook gewoon EOD te zetten nu je Mast toch moet doen?

Omtrek is 75cm? Wtf :roflol:
Tja kwa LB training, ik doe zowat alleen squats en dat is voldoende, mijn benen goeien er makkelijk.

Oke 600 test 350 mast.

Niet van plan je test ook gewoon EOD te zetten nu je Mast toch moet doen?

Hahaha I wish. Nee een omtrek van 75cm is het streven :D . Rechts zit nu op 67-68 cm en links op 64-65cm.
De hoofdmoot van mijn lb training is ook al tijden squats, is ook mijn overall favo oefening. Wel altijd low reps gepakt tot nu toe dus miss volgende blast nadruk op high reps leggen. Gaat wat worden want heb afgelopen training 4x8 gedaan en kon daarna bijna aan de beademing :roflol: Voelde als cardio

Ik zet alles met slin pins dus test ook EOD zetten betekent weer extra prikken. Nou vind ik prikken niet erg maar zolang het niks extra's oplevert, ga ik niet extra prikken

Hahaha I wish. Nee een omtrek van 75cm is het streven :D . Rechts zit nu op 67-68 cm en links op 64-65cm.
De hoofdmoot van mijn lb training is ook al tijden squats, is ook mijn overall favo oefening. Wel altijd low reps gepakt tot nu toe dus miss volgende blast nadruk op high reps leggen. Gaat wat worden want heb afgelopen training 4x8 gedaan en kon daarna bijna aan de beademing :roflol: Voelde als cardio

Ik zet alles met slin pins dus test ook EOD zetten betekent weer extra prikken. Nou vind ik prikken niet erg maar zolang het niks extra's oplevert, ga ik niet extra prikken

zware squats + high reps = kamikaze actie :roflol:

Ik kon me al niet voorstellen dat jouw quads 4cm groter waren dan die van mij haha, no offence.
75cm is wel echt huge denk ik, groter dan dat moet je niet willen, dan zijn spijkerbroeken wel echt onmogelijk.

Heb je al weer goed kunnen squatten?
Ik heb de laatste jaren niks meer gedaan dan mid/low rep sqauts en leg extensions/curls.
Had wel het idee dat er meer groei was toen ik ook nog lunges deed en meer volume draaide, maar mijn knieën trekken de lunges niet meer.

ik gebruik ook slin pins, maar vind EOD wel prima omdat HCG ook EOD prik, ook met oog op zo stabiel mogelijke waardes.

Ik kon me al niet voorstellen dat jouw quads 4cm groter waren dan die van mij haha, no offence.
75cm is wel echt huge denk ik, groter dan dat moet je niet willen, dan zijn spijkerbroeken wel echt onmogelijk.

Heb je al weer goed kunnen squatten?
Ik heb de laatste jaren niks meer gedaan dan mid/low rep sqauts en leg extensions/curls.
Had wel het idee dat er meer groei was toen ik ook nog lunges deed en meer volume draaide, maar mijn knieën trekken de lunges niet meer.

ik gebruik ook slin pins, maar vind EOD wel prima omdat HCG ook EOD prik, ook met oog op zo stabiel mogelijke waardes.

Haha ja was niet helemaal duidelijk geformuleerd van mijn kant. Ik denk dus dat 75cm met mijn lange stelten nog steeds niet echt huge eruit gaat zien.

Vorige 2 sessies gelukkig wel weer normaal 4x5x175 en 4x8x160 kunnen squaten. Onderrug blijft nog wel zeuren dus blijf trouw m'n mobility drill doen iedere dag.

Volgens mij biedt enanthate vaker dan 2x per week prikken niet echt voordelen? Welke spots rouleer jij? Test rouleer ik quads en de mast in schouders en triceps.

Rip why?

Terug
Naar boven