Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Vanmorgen met squaten in mn onderrug, bil geschoten. Met moeite de bar met 182,5kg kunnen racken voordat het wazig voor mn ogen werd en er een piep in mn oren kwam. Training verder gestaakt. Hopelijk trekt het met een paar dagen weg. Klap op de vuurpijl is vanmiddag mn roa binnen gekomen en bleek er maar de helft van de bestelling in te zitten, top dag dit 🧐
Als je een bodybuilder wil zijn of iig als je doel is om groot te worden moet je niet gaan trainen als een soort powerlifter. Dan roep je dit soort dingen over jezelf af. En je roa is een kwestie van een betrouwbare supplier vinden, dat is niet zo moeilijk tegenwoordig.
Als je een bodybuilder wil zijn of iig als je doel is om groot te worden moet je niet gaan trainen als een soort powerlifter. Dan roep je dit soort dingen over jezelf af. En je roa is een kwestie van een betrouwbare supplier vinden, dat is niet zo moeilijk tegenwoordig.
Doet @Camelus toch ook en hij is niet voor niets bij de eerste wedstrijd die hij deed zo hoog beland. Veel van de echt grote kerels doen het hier. Kan dat ik verkeerd zit maar ronnie Coleman deed het ook
Ik weet niet hoe je er bij komt dat ik train als een soort powerlifter? Het gehele spectrum aan reps is nodig om alle spiervezels aan te spreken. Zowel low, medium als high reps komen terug in mn trainingschema. Tevens is kracht voor mij ook een belangrijk aspect.
Ik zit nu precies op de helft van de blast Gewicht is deze week weer wat omhoog gegaan wat een positieve zaak is.
Verschil %
Gem kcal
Week 0
98,8
Week 1
101,8
3,03
4220
Week 2
103,7
1,88
4294
Week 3
104,9
1,17
4330
Week 4
106
1,07
4473
Week 5
106,2
0,11
4482
Week 6
107,2
0,93
4803
Onderrug voelt al een stuk beter aan dan gister.
Komende week zal sowieso even aankijken worden hoe dit zich verder ontwikkelt.
UB blijf ik gewoon doortrainen waarbij ik de onderrug zoveel mogelijk ontlast.
LB ga ik even kijken hoe en wat. Als er al getraind wordt, zal de nadruk liggen op een pijnvrije bewegingsvrijheid en high rep pomp werk.
Tevens wil ik vanaf morgen elke dag een 20-30 min mobility drill gaan doen. M'n algehele mobiliteit is om te janken en hier vindt zich ook de oorzaak van vrijwel alle blessures waar ik me rond loop.
Mijn ervaring tot nu toe over het kuren in het algemeen is vrij positief. Van tevoren had ik wel verwacht dat de roids wel zouden werken maar ik had nooit verwacht dat kracht en massa dusdanig snel zouden toenemen. Toch is het niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Mijn conditie heeft een serieuze knauw gekregen en bij de minste inspanning sta ik te hijgen. Ik heb met regelmaat dat ik m'n hart voel kloppen in mn borst en m'n hartslag in rust opeens tussen de 70 en 80 zit. Hierdoor zit je toch met een soort onrustig gevoel op de bank. Ik maak me hier verder absoluut niet druk om gezien dit nog steeds gezonde waarden zijn maar hiervoor had ik een rusthartslag rond de 50 dus het verschil is wel significant. Al met al begrijp ik niet hoe er lui zijn die vrijwel het hele jaar blasten met af en toe een cruise van 6-8 weekjes. De gains zijn top en het trainen gaat fantastisch maar ik voel me wel "ongezonder." Ik ben heel benieuwd hoe ik me straks in de cruise voel maar ga er vanuit dat bovenstaande allemaal komt door de supra fysiologische test waarde waar ik nu mee rond loop.
Morgen heb ik een keuringsafspraak staan bij de bloedbank. Hier zal ook mijn bloeddruk gemeten worden en ik ben dan ook benieuwd wat hier uit gaat komen.
Vandaag ook een mailtje gekregen dat m'n supplier de resterende roa morgen op de post stuurt, mooi opgelost van ze.
@vntl: wat voor cardio adviseer jij tijdens een kuur en wat doe je zelf. Sommige adviseren hit achtig andere juist liss...
Ben benieuwd naar jouw mening
@vntl: wat voor cardio adviseer jij tijdens een kuur en wat doe je zelf. Sommige adviseren hit achtig andere juist liss...
Ben benieuwd naar jouw mening
180kg is nou niet echt heel veel, dat moet prima zonder veel issues kunnen met zijn BW en frame.
Geen idee waar hij precies last van kreeg, maar waarschijnlijk gewoon pech.
Zware squats zijn goed voor spiermassa, dat is gewoon een feit.
180kg is nou niet echt heel veel, dat moet prima zonder veel issues kunnen met zijn BW en frame.
Geen idee waar hij precies last van kreeg, maar waarschijnlijk gewoon pech.
Zware squats zijn goed voor spiermassa, dat is gewoon een feit.
Welkom!
100% mee eens. De setjes waren RPE 7-8 dus het was niet alsof het zieke grinders waren. Was vrijdag wel behandeld met dry needling rondom mijn onderrug en bil dus vermoed dat het hier me te maken heeft.
Je bent 2 meter lang. Ik kan me voorstellen dat jouw rug dat niet prettig vindt om zo’n gewicht omhoog te krijgen. Je bent niet de eerste die met zo’n lengte klachten krijgt aan z’n rug met zo’n gewicht.
Bij ons in de gym ken ik ook een paar die daar soms last van hebben of langdurige blessures er aan over hebben gehouden.
Ik ben natuurlijk geen fysiotherapeut Misschien is het ook even een momentje geweest dat je ff ‘niet oplette’.
Naja, voor iemand van dik 100kg die al jaren lift is dat toch gewoon en normaal gewicht om te squatten? Als ie met 120kg triples gaat squatten heeft ie er weinig aan.
Morgen heb ik een keuringsafspraak staan bij de bloedbank. Hier zal ook mijn bloeddruk gemeten worden en ik ben dan ook benieuwd wat hier uit gaat komen.
Bloeddruk was 160/65 met een hartslag van 100. Wat aan de hoge kant maar was van tevoren ook al zenuwachtig voor de meting dus hecht er niet al te veel waarde aan, zeker gezien normaal in de rust afgelopen weken mn hartslag tussen de 55-80 was. Nu hopen dat mn bloed verder goed is en dan kan ik vanaf september met regelmaat gaan doneren i.v.m hematocriet.