Fitness Seller

Opa heeft gespaard

Bezoekers in dit topic

Waar wordt er gesuggereed om ook squats en dl te doen met 30mm?
En los daarvan, zo groot is t verschil niet lijkt me...
Diameter van greep is vergelijkbaar, zolang de barbell niet aanzienlijk korter is is t enige wezelijke verschil de lagering.
Maar dat verschilt ook al per type lagering en onderhoud van de barbell enorm bij verschillende 50mm barbells onderling.
de 30mm bars zijn toch altijd aanzienlijk korter ? En volgens mij ook een stuk dunner
 
Hoi,

Nogmaals bedankt allemaal voor de reacties. Ik neig (ga) hierdoor voor een (half)cage. Wat betreft een pully rest mij nog enige twijfel: is het handig om de pully geïntegreerd te hebben in de cage of is een losse (zoveel)beter?

De dumbells zullen op aanraden van de meesten van jullie bestaan uit 30mm materiaal; hierdoor houd ik best wel wat geld over voor 'fun-stuff' (spiegels etc.).

Nu ga ik mijzelf even inlezen in de verschillen tussen de cages.
Ik heb een full rack met pulley. Met de kennis van nu zou ik voor een halfrack en een losse pulley gaan .

Wil je voor 30mm gaan fan heeft Fitness Seller een mooie barbell.
 
Ik heb een full rack met pulley. Met de kennis van nu zou ik voor een halfrack en een losse pulley gaan .

Wil je voor 30mm gaan fan heeft Fitness Seller een mooie barbell.

Zou je mij iets meer willen vertellen over welke kennis je hebt opgedaan met betrekking tot een halfrack ten overstaan van een full rack 040B
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Zou je mij iets meer willen vertellen over welke kennis je hebt opgedaan met betrekking tot een halfrack ten overstaan van een full rack 040B
Ik train in de garage die ik ook voor andere dingen gebruik. Ruimte is dus beperkt...
De bar van binnen naar buiten de cage brengen is dus wat onhandig.

De verbindingsbalk onder aan de achterzijde zit net te ver naar voren om incline press in de Cage te doen. Ook is de Cage net te laag om OHP binnen in te doen. Er zijn wel hogere cages, maar ik had rekening te houden met een 2.30m plafond en de hoogt van de monkey bar.
Ik heb heb de Megatec power Cage met latpulley btw. Verder een prima rack, maar ik zou nu voor Barbarian half rack gaan. Ook vanwege de nu verkrijgbare jammer arms.

Een halfrack hoef je dus niet in en uit te komen. Spotters verzetten gaat ook net wat makkelijker omdat je maar met 1 staander rekening moet houden.
 
Waar wordt er gesuggereed om ook squats en dl te doen met 30mm?
En los daarvan, zo groot is t verschil niet lijkt me...
Diameter van greep is vergelijkbaar, zolang de barbell niet aanzienlijk korter is is t enige wezelijke verschil de lagering.
Maar dat verschilt ook al per type lagering en onderhoud van de barbell enorm bij verschillende 50mm barbells onderling.
Ik heb het ooit geprobeerd en ik vond het een wereld van verschil.
Je merkt duidelijk het verschil in diameter van de stang en je moet al aardig ver zoeken om een barbell te vinden met gelagerde sleeves voor 30mm, als dat al bestaat.
En 28,5mm en 30mm voelen compleet anders aan bij DL.
Ik zou 100% voor 50mm materiaal gaan wat de barbell betreft. (of het moet een kwestie van budget zijn)
Voor dumbbells is de keuze veel genuanceerder. Daar kan ik goed begrijpen als je voor 30mm materiaal wil gaan.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Ik train in de garage die ik ook voor andere dingen gebruik. Ruimte is dus beperkt...
De bar van binnen naar buiten de cage brengen is dus wat onhandig.

De verbindingsbalk onder aan de achterzijde zit net te ver naar voren om incline press in de Cage te doen. Ook is de Cage net te laag om OHP binnen in te doen. Er zijn wel hogere cages, maar ik had rekening te houden met een 2.30m plafond en de hoogt van de monkey bar.
Ik heb heb de Megatec power Cage met latpulley btw. Verder een prima rack, maar ik zou nu voor Barbarian half rack gaan. Ook vanwege de nu verkrijgbare jammer arms.

Een halfrack hoef je dus niet in en uit te komen. Spotters verzetten gaat ook net wat makkelijker omdat je maar met 1 staander rekening moet houden.
Ik heb ook een Barbarian half-rack. Ben daar erg tevreden over.
Was aan het twijfelen tussen een Fortex cage en het Barbarian Half-rack en heb absoluut geen spijt van mijn keuze.
Als je wat minder plaats hebt zou ik zeker voor een half-rack gaan. Als je meer plaats hebt is de keuze misschien moeilijker. Maar dan nog is dat half-rack een aanrader.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Is het niet gigantisch wennen om van 220 cm 50mm bars naar 30mm barbells te gaan met oefeningen als squat en dl??? johnyjordaan
lijkt me heel anders

Ik squat nu met een ssb die is ook 50mm. vanwege schouderproblemen bench ik met een swiss bar. Deze is ook 50 mm.
mn hex bar is ook 50 mm.
Maar ik merkte geen verschil toen ik nog 30 mm thuis gebruikte en in de gym 50 mm.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Ik squat nu met een ssb die is ook 50mm. vanwege schouderproblemen bench ik met een swiss bar. Deze is ook 50 mm.
mn hex bar is ook 50 mm.
Maar ik merkte geen verschil toen ik nog 30 mm thuis gebruikte en in de gym 50 mm.
gebruik je geen 30 meert huis?
 
Hoi,

Nogmaals bedankt allemaal voor de reacties. Ik neig (ga) hierdoor voor een (half)cage. Wat betreft een pully rest mij nog enige twijfel: is het handig om de pully geïntegreerd te hebben in de cage of is een losse (zoveel)beter?

De dumbells zullen op aanraden van de meesten van jullie bestaan uit 30mm materiaal; hierdoor houd ik best wel wat geld over voor 'fun-stuff' (spiegels etc.).

Nu ga ik mijzelf even inlezen in de verschillen tussen de cages.

Ik heb de pulley liever los. had vroeger cage met geintegreerde pulley. werkte voor mij plaatsbesparend.
 
Het nieuwe halfrack van Helisports ziet er ook goed uit en betaalbaar!
 
Ik zou sowieso wat verschillende bars, racks, etc proberen voordat je gaat kopen.

Ga een paar gym’s af en probeer uit wat je fijn vindt. Arena in Eindhoven heeft het HD2 rack staan + de SSB en Swiss bar.
Een keer naar Sittard rijden is ook leuk. Daar staat een groot deel van de collectie.
 
Hallo leden,

Ik train al heel wat jaartjes (25), en ben tot de conclusie gekomen dat ik voortaan thuis wil trainen.
Heb zo'n 2500 to max 3000€ te besteden om mijn homegym in te richten.
Ook heb ik geen ruimtegebrek (5x8 m).

Ik ben al op 'leeftijd (42)', en het voelt een beetje als 'mijn eindmateriaal'.
Ja ik wil nog knallen, maar ik besef ook dat ik (dik) over mijn top ben qua toppen.
Nog jong van geest maar wel al met kleine pijntjes...

Moet ik al denken aan een 'Full-Functional Gym' met Veilige* smith?
(dit voelt als een beslissing als mensen die hun huis met Trespa afwerken omdat ze weten dat ze over een paar jaar de ladder niet meer op durven)

Of zal ik toch voor een full cage gaan en koop een mooie set dumbells ?


Graag jullie ideeën.
42 jaar vind ik best nog jong. Dan begint het leven nog maar pas. Op die leeftijd woonde ik terug alleen, trainde ik 5 keer per week, sprong in elk weekend uit vliegtuigen of ging ik tijdens het weekend windsurfen op zee indien het goed waaide. Nee, nee man op die leeftijd kan je nog veel doen en hard trainen.
 
42 jaar vind ik best nog jong. Dan begint het leven nog maar pas. Op die leeftijd woonde ik terug alleen, trainde ik 5 keer per week, sprong in elk weekend uit vliegtuigen of ging ik tijdens het weekend windsurfen op zee indien het goed waaide. Nee, nee man op die leeftijd kan je nog veel doen en hard trainen.

Ik vond de toon in de openingspost ook opmerkelijk: 42 als oud bestempelen.

Heeft allicht te maken met het feit dat ik er 35 ben en ik mezelf nog lang jong wil voelen :o
 
Ik vond de toon in de openingspost ook opmerkelijk: 42 als oud bestempelen.

Heeft allicht te maken met het feit dat ik er 35 ben en ik mezelf nog lang jong wil voelen :o

Wacht maar tot je 42 bent :D
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Mss dat 10 operaties en hernia en mn werk er voor iets tss zitten :D

Johny, dat ben ik niet gewend van je maat! Ik dacht dat jij een viriel kinky MOFO'tje was en nu loop je aan te geven dat je je oud voelt? :P
 
Johny, dat ben ik niet gewend van je maat! Ik dacht dat jij een viriel kinky MOFO'tje was en nu loop je aan te geven dat je je oud voelt? :P

Op dat gebied lever ik wel een extra efforken. :D

en kinky dat lukt zeker nog.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven