XXL Nutrition

optrekken

je minder gaat kunnen optrekken? wtf is dat voor een zin?

Als je door KT zwaarder wordt zal idd het optrekken moeilijker gaan.

Oplossing => sterker in je rug/armen worden (wat vanzelf gaat als je jezelf blijft optreken met je hogere lichaamsgewicht)

op die fiets.

• Topic Starter Topic Starter
ahja klopt natuurlijk wel maar ik bedoel je traint op kracht en voor optrekken heb je uithoudingsvermogen nodig omdat bij meer herhalingen verzuring komt (dacht ik)

kan het zijn dat door te trainen met gewichte je minder gaat kunnen optrekken ?

Je hebt je waarschijnlijk nooit kunnen optrekken. of al lang niet meer gedaan.

Trainen met gewichten word je sterker van en dat compenseert gelijk je evt. stijgende lichaamsgewicht.

nop trekte ongeveer eveveel op als normaal net maar ik vroeg het me gwn af :o

beetje dome vraag maar met al die verhaaltjes met korte en lange spieren wist ik het ff niet niet meer.

ahja klopt natuurlijk wel maar ik bedoel je traint op kracht en voor optrekken heb je uithoudingsvermogen nodig omdat bij meer herhalingen verzuring komt (dacht ik)

Om jezelf op te kunnen trekken heb je kracht nodig, niet zozeer uithoudingsvermogen.

Of je moet jezelf meer dan bv 15keer op willen trekken, dan gaat spieruithoudingsvermogen een grotere rol spelen.

Ligt er dus aan wat je wilt. Jezelf zoveel mogenlijk optrekken of jezelf optrekken met als doel een grotere rug.

---------- Toegevoegd om 20:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:44 ----------

beetje dome vraag maar met al die verhaaltjes met korte en lange spieren wist ik het ff niet niet meer.

Korte/lange spieren zijn idd verhaaltjes die je zo snel mogenlijk moet vergeten.

ik kan tusse de 15 a 17 keer optrekken

OK, maar wat is je doel?

Meer kunnen optrekken of sterker/gespierder worden?

zoveel mogelijk

Laten we als doel een GROTE rug pakken ;) **** uithouding hehe

nee ik wil veel kunnen optrekken niet alleen voor uithouding ook om mijn leger ambities en daar is dat belangrijk.

kun je btw niet bijde hebben ?

niet dat ik perse grote rug wil en trouwens hoe komt het dat mijn rug minder groot is door meer opte trekken of is dit weer foute gedachte van mij ?

Eet je dan wel genoeg?

Dan moet je zorgen dat je zo min mogenlik spiermassa aankomt en wat dat aangaat is BB niet echt de juiste keuze.

Als het puur om optrekken gaat zou ik benentraining er uit gooien en me richten op biceps/triceps/optrekken.

ik doe ook nie aan bbing maar gwn krachttraining

Wat versta je onder gewoon krachttraining? Want ook met gewoon krachttraining zal je spiermass (= extra gewicht) bijkomen.

Nogmaals, als je doel spieruithoudingsvermogen is dan zal je daar op moeten gaan trainen.

en als ik met gewichte train en train op optrekken wat is dan het effect ?

Ik ook, maar ik ben bijna 30 kilo zwaarder dan jij bent.

met of zonder helemaal uittehangen ?

---------- Toegevoegd om 08:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:00 ----------

onder kracht training versta ik vooral veel trainen om sterker te worden en niet massa opbouwen door veel te eten en met heel weinig herhalingen trainen.
maar idd wel wat spiermassa opbouwen.

---------- Toegevoegd om 08:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:08 ----------

oh en ben een stuk sterker geworde sinds ik fitness maar niet bijgekomen.

(en ik kan ook al meer optrekken sinds ik fitnes dan dat ik int begin deed.

Terug
Naar boven