AndroidHealthClinic

Oudere bodybuilders nog een pomp ?

Als je maar genoeg reps doet krijg je toch altijd een pomp? Misschien wat minder gewicht en high reps, dat dat wel een pomp geeft.

ben nu 50 train elke dag 1 spier groep en een half uur cardio
de eene keer licht met veel herhalingen en de andere keer wat zwaarder en met ook minimaal 10 herhalingen
maar wel met veel verschillende oef. doe eigelijk nooit de zelfde oef. doe toch elke keer wat anders maar dat doe ik eigenlijk al mijn hele bbders leven
eet geen rood vlees alleen vis en kip
veel pasta daar krijg ik een goeie pomp van
als je wat ouder wordt moet je je wel wat meer rust gunnen
maar mijn pomp is naturlijk niet meer het zelfde als vroeger maar ik ben wel tevreden
als je maar lekker in je vel zit ik probeer wel 6 dagen in de week te trainen
maar ik neem ook zomaar een maandtje vrij dus helemaal niet trainen

Ik ken een keal bij mij op sportschool die is 55, super actief nog met sporten (130 kilo schuine bankdrukken), hij ervaart nog steeds de pomp:D

devilinsite zei:
Ik ken een keal bij mij op sportschool die is 55, super actief nog met sporten (130 kilo schuine bankdrukken), hij ervaart nog steeds de pomp:D

een keal ? kunnen die beesten zo oud worden ?

bestel anders is een potje arginine aakg van bulknutrition...howly shit kramp krijg je ervan!prima spul als je op zoek bent naar een pomp en je KH niet wilt uppen!!

Ik train niet zo lang en dus heb echt geen idee wat jullie bedoeln met POMP??Wat is dat?Trouwens als je maar geen anabollen en donping gebruikt maar gewoon hard traint en goed eet is dat dan slecht??zal dat dan gevolgen hebben voor later wanneer je oud bent??

Thnx

Juist als je pas trained ervaar je de zogenoemde "pomp" in volle glorie toch ?

Vooral omdat je behoorlijk snel "vol" zit - na/tegen het einde van - de workout

en de 2e helft van je post volg ik niet helemaal.

Juist als je pas trained ervaar je de zogenoemde "pomp" in volle glorie toch ?

Vooral omdat je behoorlijk snel "vol" zit - na/tegen het einde van - de workout

en de 2e helft van je t volg ik niet helemaal.pos

ik bedoel of het slecht is voor later wanneer je oud bent.

Ik ben het met de post van Dolph eens een aantal posts hierboven.
Ik ben zelf 54 en train nog 4 keer per week, vorig jaar nog een hele periode 5 keer per week.
Ik heb vrijwel altijd een pomp met trainen, ongeacht wat voor spiergroep ik train.
Ik train in mei aanstaande 25 jaar, en ik heb in die tijd geleerd dat als ik geen pomp ervaar tijdens het trainen ik dan meestal overtraind was, ik had dan ook geen zin om te trainen, voelde mij moe enz.
Dit is overigens heel lang geleden dat dit mij gebeurt is, ik weet over het algemeen precies tot hoever ik kan gaan met mijn trainingen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een afname is testosteronafgifte kan leiden tot vermindering van doorbloeding en dus ook pomp.
Maar geen pomp op je 47 vind ik erg vroeg. Wellicht is er medisch gezien iets anders aan de hand?
Kan trouwens ook zijn dat ie nu al zoveel jaren hetzelfde schema volgt dat er 0,0 prikkeling meer is voor de spieren en dus ook geen pomp.Ik zie dit weleens vaker bij de oude garde die al jaren hetzelfde schema, zelfde gewichten, zelfde aantal herhalingen etc. doen.
Dat lijkt me idd het geval, wissel je schema eens in de drie weken.
edit: 2006 oh lol..

Terug
Naar boven