XXL Nutrition

Pappa is thuis… (trainen met 1 arm)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.321
Nou toch best een succes dan toch? :D hopelijk wen je er snel aan en kun je door bouwen! :thumb:
Dat is denk ik ook zo. Ik verwacht met wat oefenen meer gewicht te kunnen doen. 150 was ook nu nog teveel. Mijn verwachting was hoger. Beetje naïef ook met toch wel andere oefening / positie / techniek.

• #1.324
Vandaag en gister lekker in de tuin trainen. Gister UB met dumbell / barbell.

Vandaag squat en deadlift. Alles piept en kraakt en gaat zwaar. Restjes van het virus, gewoon verval of volle maan. Wie zal het zeggen. Iedereen is ziek hier thuis. Ik kraak en piep door.

Interessant voor het log:

Deadlift PR al behaald. 2x 150kg
Squat vandaag op 5 losse singles met 140 gelaten. Beide oefeningen met 5-jes opgebouwd naar eindgewicht.

• #1.325
Lief logboek. Vandaag UB. Was knallen geblazen. Gefrustreerd door werk met goede controle alle boosheid kunnen omzetten in een zieke training op hoog tempo, goede techniek en brute kracht. Virusje is ook vertrokken.

• #1.326
Fb training in de tuin vandaag. Na 3 dagen rust. Was weer knallen. Meest memorabele moment van vandaag was de 2x 150kg squat die netjes gingen met nog wat kracht over en mooie diepte.

• #1.327
Net in m’n tuin na de pizza squatsessie @Perzik. Opbouw met 5jes vanaf lege stang, met stappen van 20kg tot aan 5x140kg. PR gezet op karakter met 3x150kg (wel belt en oude knee-wraps).

Voel me misselijk en moe. Geen idee wat er erger was. Snotverkouden. Heel het weekend klussen. Of die pizza van net :roflol:

Kracht was dus wel prima.

Of zoals @Mentat zou zeggen. RPE 9. En e1RM 160. :kiss:

Net in m’n tuin na de pizza squatsessie @Perzik. Opbouw met 5jes vanaf lege stang, met stappen van 20kg tot aan 5x140kg. PR gezet op karakter met 3x150kg (wel belt en oude knee-wraps).

Voel me misselijk en moe. Geen idee wat er erger was. Snotverkouden. Heel het weekend klussen. Of die pizza van net :roflol:

Kracht was dus wel prima.

Of zoals @Mentat zou zeggen. RPE 9. En e1RM 160. :kiss:
pr zetten na klussen doe ik je niet na hoor, netjes

• #1.330
Vandaag kloteweer. Had ook geen zin in basic fit. Dus ben de garage in gegaan. Beetje de boel verbouwd; ging net.

Squat en deadlift op het programma. Twee dagen complete rust ingelast icm verkoudheid. Goed geslapen. Even poedelen in het ijsbad wat nu ‘alweer’ 9 graden is.

Frisse start.

2x5x20kg ff opwarmen.
5x40kg
5x60
5x80
5x100
5x120 (best ff wennen in andere setting. Garage. Bizar hoeveel mee speelt. )
5x140 (met belt)
5x140 (dacht dat ik al 150 had geladen. Helemaal blij hoe licht het ging. Ow wat ben ik sterk. Toen dus ow… was hetzelfde)
1x150
Beetje kwaad dacht ik, ff 160
2x160 pr (belt plus oude knee wraps; laatste was minder diep)
Twijfel over diepte sowieso. Dus straf.
2x150
2x150
1x150
1x150
1x150
3x140
8x120 (pr op herhalingen)
1x80 op pause en mega diepte.

Toen deadlift.

5x60
5x80
5x100
5x120
5x140
1x150
1x160 (pr)

Rommelige training waarin ik wel voel dat ik toch sterker word. Lichaamsgewicht blijft hangen rond 87,5 nu.

Omgerekend heb ik ooit 200 gesquat @105kg schat ik. 1rm. = 1,9 x bw
Nu dus 160 @87,5. = 1,83 x bw

Nooit gedacht dat ik weer in die buurt zou komen post ongeluk. Ik eet natuurlijk wel redelijk bizar.

Nou fijne zondag!

Haaaalllooooo hoe heb ik jouw laatste training gemist? PR op de squat EN deadlift?! :eek: lekker man! Zeker post ongeluk én lager BW. Je zult wel trots zijn zeker :D

• #1.333
Een beetje inspiratie broer ;)

Thnx man! Gaaf. En weer die baarden hè:D

Vandaag kloteweer. Had ook geen zin in basic fit. Dus ben de garage in gegaan. Beetje de boel verbouwd; ging net.

Squat en deadlift op het programma. Twee dagen complete rust ingelast icm verkoudheid. Goed geslapen. Even poedelen in het ijsbad wat nu ‘alweer’ 9 graden is.

Frisse start.

2x5x20kg ff opwarmen.
5x40kg
5x60
5x80
5x100
5x120 (best ff wennen in andere setting. Garage. Bizar hoeveel mee speelt. )
5x140 (met belt)
5x140 (dacht dat ik al 150 had geladen. Helemaal blij hoe licht het ging. Ow wat ben ik sterk. Toen dus ow… was hetzelfde)
1x150
Beetje kwaad dacht ik, ff 160
2x160 pr (belt plus oude knee wraps; laatste was minder diep)
Twijfel over diepte sowieso. Dus straf.
2x150
2x150
1x150
1x150
1x150
3x140
8x120 (pr op herhalingen)
1x80 op pause en mega diepte.

Toen deadlift.

5x60
5x80
5x100
5x120
5x140
1x150
1x160 (pr)

Rommelige training waarin ik wel voel dat ik toch sterker word. Lichaamsgewicht blijft hangen rond 87,5 nu.

Omgerekend heb ik ooit 200 gesquat @105kg schat ik. 1rm. = 1,9 x bw
Nu dus 160 @87,5. = 1,83 x bw

Nooit gedacht dat ik weer in die buurt zou komen post ongeluk. Ik eet natuurlijk wel redelijk bizar.

Nou fijne zondag!
Heuj heuj, we zijn even zwaar momenteel. Lange sessie, joh. De kids op bed? :D

• #1.336
Heuj heuj, we zijn even zwaar momenteel. Lange sessie, joh. De kids op bed? :D
Kids op één oor en vriendin voor de tv. Neejoh! Het kan verkeren dus. M’n rechterarm is wel geatrofieerd dus zou symmetrisch oorspronkelijk iets zwaarder zijn geweest.

Hoe gaat het trainen bij jou? Jij was toch wel de meest efficiënte qua kg voor kg die ik persoonlijk kende.

Kids op één oor en vriendin voor de tv. Neejoh! Het kan verkeren dus. M’n rechterarm is wel geatrofieerd dus zou symmetrisch oorspronkelijk iets zwaarder zijn geweest.

Hoe gaat het trainen bij jou? Jij was toch wel de meest efficiënte qua kg voor kg die ik persoonlijk kende.
An sich wel oke, hoor. Qua PL lifts zijn mijn 1rms momenteel om en nabij de 90% van mijn all time 1rms. Test 1 keer per 8 weken een zwaardere single ofzo. Weeg ook nog wel maar rond de 87 momenteel. Train nu veel meer all round. Ook hogere repranges, meer isolatie en variatie en ook cardio (hardlopen en kb swings). Absoluut niet meer puur PL. Trainen leuk vinden en heel blijven zijn nu veel belangrijker dan 1rms verbeteren.

• #1.338
An sich wel oke, hoor. Qua PL lifts zijn mijn 1rms momenteel om en nabij de 90% van mijn all time 1rms. Test 1 keer per 8 weken een zwaardere single ofzo. Weeg ook nog wel maar rond de 87 momenteel. Train nu veel meer all round. Ook hogere repranges, meer isolatie en variatie en ook cardio (hardlopen en kb swings). Absoluut niet meer puur PL. Trainen leuk vinden en heel blijven zijn nu veel belangrijker dan 1rms verbeteren.
Je klinkt wijs en oud.

1 van die 2 kan maar waar zijn 😂
Ik wilde het al "an insult wrapped in a compliment" noemen.

Vergelijk: "wat zie jij er goed uit, voor iemand van jouw leeftijd", "wat een leuk ingericht huis, als je van OK steriel houdt", "sterke squat, voor een 12 jarige".
:D

Terug
Naar boven