MuscleMeat

Pappa is thuis… (trainen met 1 arm)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.281
Misschien zijn lifting/gripping hooks iets voor je voor deadlift (ook handig bij walking lunges met zware dumbells)
Kan je met klittenband om je pols doen.
Werkt voor mij wel. Uitval linkerzijde arm en hand (grip).

Thnx! Omdat m’n schouder er ook uit ligt doet het zeer er teveel gewicht aan te hangen. Je trekt dan als het ware gewicht aan je gewricht / pezen omhoog zonder spier. Wat ik wel eens heb gezien is een band die je over schouders bindt aan de stang. Maar was wat duur. Zal het nog eens opzoeken t.z.t.

Thnx! Omdat m’n schouder er ook uit ligt doet het zeer er teveel gewicht aan te hangen. Je trekt dan als het ware gewicht aan je gewricht / pezen omhoog zonder spier. Wat ik wel eens heb gezien is een band die je over schouders bindt aan de stang. Maar was wat duur. Zal het nog eens opzoeken t.z.t.
Kijk eens naar een sling band. Waar je hook aan bevestigd.

• #1.283
Kijk eens naar een sling band. Waar je hook aan bevestigd.

Zoiets?

• #1.286
Gisteren nog getraind. Geen tijd om helemaal uit te typen maar de kern van de training was Bulgarian split squats. Die gingen tot 5x80kg met barbell. Opgebouwd vanaf 20 steeds 10kg erbij.

Verder bench en dumbell training full body daaromheen in de tuin.

• #1.287
Vandaag weer in de gym na werk. 4 dagen waarin ik mij qua eten even liet gaan heeft mij 3,6kg doen aankomen. Ongelofelijk. En dan heb ik mij nog ingehouden. Hopelijk een boel vocht. Wellicht omdat ik dus normaliter weinig koolhydraten meer eet? Wat ik extra heb gegeten is cake, oliebollen en wat bier. Nou dit is het mij eerlijk gezegd niet meer waard. Was ook vet aangeschoten na 3 bier. Niet meer gewend. En dan weer meer vreten omdat je aangeschoten bent. ‘Genieten’ zeg.

Legpress gedaan als opening. 8 herhalingen. Lekker diep. 40-80-120-160-200 en 240 als laatste. Kreeg die maar net weggeduwd. Weet niet hoeveel dit totaal is, dat apparaat weegt leeg ook nog wel wat. Maargoed het is voor mij geen show oefening.

Daarna doe ik altijd op zo’n apparaten dagje ook de adductor en abductor machines. Flink zwaar wel. Het helpt mij enorm met wat de dokteren zeggen dat het artrose is rechts. Pijntjes in m’n heup. Sinds ik alles train is dat nagenoeg weg.

Kuiten. Goede vorm. Tot 80kg. Doe er gelijk een soort shrugs mee met dat apparaat omdat ik dus rechts niks aan m’n arm kan hangen. Althans niet zwaar. Met dat kuiten apparaat kan ik toch zware shrugs doen maar dan omhoog bewegend.

Daarna leg curl tot 60 a 70kg. 60 nog mooi. 70 een paar lelijke kracht reps.

Ben toen nog borst en rug gaan doen. Had ik zin in. Pr gezet op de bench. Spotter gevraagd en dat gaf kracht. 3 x 50kg ging easy. Voor de rest netjes afgemaakt met mooie sets met 40.

Incline. En daarna cable row en lat pull gedaan. Tot 45 of 49kg. Apparaten gewicht hier noteren maakt niet uit denk ik. Voor het idee. Alles met 1 arm uiteraard.

Deze week wat extra bewegen. Of ik kijk even hoe het gaat qua gewicht want ik wil wel nog wat meer cutten dit jaar totdat het buikvet ook echt weg is. Sta nu denk ik op 15%

• #1.288
Update: in een dag 2kg vocht kwijt. Dit kan natuurlijk maar vind het zo veel man. Kijken of de rest ook vocht is. Iemand een idee of dit normaal is? 2kg wel natuurlijk maar straks wellicht meer dan dat in 3 a 4 dagen cheaten.

Verder in m’n media foto van m’n benen. Er staat er 1 op omdat die andere onder de tattoos en littekens zit.

Definitie wat minder door het vocht.

Vandaag weer in de gym na werk. 4 dagen waarin ik mij qua eten even liet gaan heeft mij 3,6kg doen aankomen. Ongelofelijk. En dan heb ik mij nog ingehouden. Hopelijk een boel vocht.
Update: in een dag 2kg vocht kwijt. Dit kan natuurlijk maar vind het zo veel man. Kijken of de rest ook vocht is. Iemand een idee of dit normaal is? 2kg wel natuurlijk maar straks wellicht meer dan dat in 3 a 4 dagen cheaten.
Zou gewoon kunnen toch?
Draait allemaal om balans. :)

• #1.290
Zou gewoon kunnen toch?
Draait allemaal om balans. :)
Dat is ook zo. Maar ik ben zulke grote schommelingen niet gewend. Ik denk omdat ik relatief laag in koolhydraten zit. Maar ergens (dit is de echte reden van zo’n vraag hardop) ben ik bang dat er iets ongezonds aan is (medisch).

Voor het eerst in mijn leven heb ik super langzaam over een jaar mijn gewicht met 12kg laten zakken. Kracht is zelfs licht toegenomen in deze ‘cut’.

Wat ik heb gedaan is een soort animal based diet. Maar wel gewoon met groente / fruit / noten en 1x havermout in de ochtend. Echt bijna 1kg aan dierlijke producten per dag (vlees, vis, eieren). Ik heb hierbij steeds de weegschaal bekeken en viel zo’n 2 a 300 gram per week af. Op gevoel.

En dan regelmatig ijsbaden. Maar dat is meer voor het mentale en m’n pijn. Ik voel me daarna energiek om wat te doen.

Een Instagram hippe levensstijl. Joe Rogan achtig maar dan zonder trt. Daarom hield ik dit vol denk ik. Soort kicke bubbel.

Nu ik weer op dit forum lees denk ik; je had het ook normaal kunnen uitrekenen qua licht kcal tekort en normale macro’s en micro’s. Waarschijnlijk heb ik door weinig cheaten, weinig kh en minimaal alcohol een licht kcal tekort gehad met een shitload aan eiwitten zodat ik sterk bleef. En als ik nu khs toevoeg hou ik gelijk meer vocht vast. Zou ik dan nog sterker zijn?

Of zal ik eens nu ik 37 ben en zo heb geleefd voor een jaar m’n bloed en functies checken. Wie weet wat er uit komt.

Nou. Ik heb weer hardop zitten praten in m’n log. Hele lap tekst. Maar dit gaat er door mij heen. Plus dat ik wel eens twijfel over trt. Nog nooit gekuurd. Eigenlijk lijkt het mij niet zo slim allemaal. Maarja dat ouder worden hè. Ik vind het ergens mega vet dat ik naturel zo weer terug kom qua kracht en vorm in m’n spieren. Maar hoe lang nog met 37…

Groetjes !

• #1.291
Net ff in de regen buiten: bicep, tricep en schouder met 23kg 3 opwarm sets met 10,16 en 20kg. 8hh. Daarna 4 werksets.

Plus buik: leg raises met eerst 5 daarna 10kg. 4 of 5 setjes totaal.

Ben doorgegaan met elke oefening totdat ik de laatste rep net faal.

Verder m’n aangedane arm met elastieke band 5 en 10kg weerstand bewegen (echte aantal kg betwijfel ik want vooral die 5 is mega licht) in borst, bicep en rug beweging. In die arm voel ik nog de meeste pomp in die paar spiervezels. How cute…

Reden: 23kg ipv 22,5
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
  • #1.292
Update: 88.8kg. Interessant voor mijzelf in dit log. 3kg vocht in 3 dagen oude dieet weer kwijt.

• Like
Waarderingen: horn
  • #1.293
Vandaag weer de gym. Na werk.

Squat (1 handje aan de bar):
5x60
5x80
5x100
5x120
3x140 pr (belt)
1x150 pr (belt)
8x100 paused (ff lekker)

Heel blij. 10 jaar geleden dat ik de 150 (toen er flink boven) heb gepakt. Voelt weer alsof ik meedoe. Best spannend maar de rep ging easy. Had de safety’s eronder gepinned op mooie diepte in geval dat. Was 100% onder parallel.

Oliebollen geweest, dit log dat motiveert of consistentie? U zegt het maar.

Deadlift (1 hand + strap):
5x60
5x80
5x100
5x120
5x140 (pr, met belt)

Laatste rep heel lelijk. Verspil wat energie met het midden van de bar vinden met de pull. Eerste 2x scheef even van de grond daarna mooi het midden en uit alle macht pullen. Lukte dus 4x mooi en 1x lelijk maar wel gepulled.

1x 150 zou gewicht pr zijn maar even zo gelaten. Twee maanden terug zo een spiertje gescheurd dus ik kruip omhoog met mooie techniek en controle.

Nu ga ik de 150 erin proberen te houden en omhoog werken qua reps. 140 wil ik een 5je van maken.

Alstublieft.

Tot slot hip trust met 60 paused. Ff lekker m’n heupen en rug strekken. Niet zwaarder gegaan want lui. Moest ik weer gewichten zeulen was dik tevreden zo.

Uurtje bezig geweest.

Xjes!

Laatst bewerkt:
  • #1.294
IMG_3536.jpeg
Foto voor de gein. Natuurlijk een flink effect door de belichting. Maar wel een beeld hoe het er een beetje uitziet. Ook met die arm. Zwarte vegen zijn tattoos die ik even heb geblurred (namen kids).

Zeer netjes en ook mooi die squat pr's!! Top :D

• #1.296
Dag dames en heren. Lekker weekend? Hier alles rustig en kneuterig. Eerst ijsbadje om 8u, 3 minuten. Was flink kouder vandaag. Daarna moest m’n vriendin kotsen toen ik lever at (ontbijt). M’n zoontje vroeg waarom ze dat deed. En mijn andere zoontje at lever mee.

De training vandaag was ook mellow:

Bench (1 hand; olympische halter)
8x20
8x25
8x30
8x35
8x40
8x45

Incline:
4 sets van 8hh 30kg. Toen zat ik qua borst tegen falen aan.

Lang dumbell gedaan en cable en fly machine. Maar voel m’n borst hier (bench en incline) het beste mee en kan het zwaarste gaan.

Cable row:
5 sets 8hh tot 50kg. 50kg gaat lelijk. Doe ik partial reps op gevoel dat m’n lat flink trekt. De rest daaronder netjes met controle.

Lat pul: zelfde verhaal.

Toen bicep, tricep en achterkant schouder plus schouder raises. Allen op de machine behalve de raises. Die laatste tot 16kg. Rest niet interessant denk ik qua gewicht. Lijkt veel qua stacks maar zijn machines daar probeer ik lekker de pomp / faal erin te krijgen en mooie langzame vorm aan te houden.

Aangedane arm getraind met dumbell, cable en flie. Plus buik op schuine bank tot 20kg gewicht op m’n borst.

Terug naar huis hoog tempo gewandeld. Denk 25 minuten stevig tempo.

Tschüss

• Like
Waarderingen: BB_
  • #1.298
Gebakken? Of broodbeleg?

Heb zelf ook wel eens gebakken kippenlevertjes met ui en spek als ontbijt gedaan. Geen probleem mee drool:
Plakjes runderlever uit het vuistje. 100 gram. Eet ik ongeveer elke week. Soms ook gebakken kippenlever inderdaad.

Maar jij maakt het lekkerder! Ui en spek klinkt goed en culinair.

Ik ben te lui. Vlees maak ik wel lekker. Maar mijn meest culinaire levergerecht was gebakken kippenlever door de blender met choco whey. Net dikke chocolademelk :lol:

Terug
Naar boven