AndroidHealthClinic

Pappa is thuis… (trainen met 1 arm)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.301
Net snel ff de gym in:

Adductoren en abductor. Eerste tot 90kg tweede tot 75kg. Stuk of 8 sets per oefening op gevoel met opbouw. Als ik deze niet meepak krijg ik heupklachten rechts.

Leg curl: tot 60kg 8hh. Ook iets meer sets dan 4. 6? Ik bouw rustig op.

Kuiten (raises): tot 100kg. 20-40-60-80-100 *12hh

Daarna 10 minuten crosstrainer. Tijd geleden. 1 minuut stand 5 rustig. 1 minuut vol gas stand 15. Tot 10 minuten om en om. Lekker ff m’n hartslag omhoog.

Dat was het. Korte training. Ik zie dit een beetje als assistance. Bijna een rustdag.

Laatst bewerkt:
  • #1.302
Vandaag:

Squat:
5x20
5x40
5x60
5x80
5x100
5x120
5x140 (pr: met belt)

Laatste rep gaf ik een schreeuw. Niet expres. Voelde ineens als vanouds. Lange tijd stil geweest.

Nu van plan hem als 5 erin te houden / krijgen. Hier bij gelaten qua squat.

Good morning:
5x20
5x40
5x60
5x70
5x80

Achterstevoren lopen op een speciaal daarvoor gemaakte loopband. Alsof je een sledpull doet.

Tot slot buik: 5,6,7,8 en 9kg. 8hh leg raises.

• #1.303
Vandaag borst en rug gedaan. En aangedane arm.

Bench:
8x20
8x25
8x30
8x35
8x40
8x45
2x50 (3e zat er denk ik niet meer in; i.i.g. niet geforceerd)

Daarna met cable borst gedaan. 4 lichte setjes. Toen met machine zware sets. Ook stuk of 4 tot 77kg.

Daarna incline 1 set met 30kg. 8hh. Toen was borst wel vol.

Maar ik lieg als dit allemaal achter elkaar was. Want de lat pull en cable row had ik er ook nog tussendoor geknald. Tot respectievelijk 45 en 50kg als laatste set. Met strap.

Tot slot aangedane arm cable oefening borst, rug. En met dumbell bicep.

Toen was ik er alweer een uurtje. Dus morgen weer…

M’n bloeddruk vandaag gemeten want ik had een soort aanval vandaag. Ineens wegtrekkend raar hoofd, schrok / even paniek ervan. Hartslag laag en daarna hoog. Ik dacht ff normaal ademen en blijven zitten trok het weer weg.

Paar uur daarna bloeddruk gemeten (ik werk in medische / paramedische setting). 154 over 90. Was wel op werk en drukke dag geweest. Mentaal druk dan want fysiek geen zwaar werk.

Misschien bloeddrukmeter kopen en thuis eens checken.

Afgelopen jaar op slaapapneu gestest. Had ik niet. Wel 12kg afgevallen daarna omdat ik zou snurken met stops soms. Waren 4 stops gemeten (per uur?). Bij 5 spreek je van lichte apneu.

Sorry voor het rommelige overzicht. Ik typ hier zoals ik praat en denk lol.

• #1.304
Vandaag deadlift:
5x40
5x60
5x80
5x100
2x 120 (gewichten vielen eraf door lamme kut sluiting en scheefgang).
3x120 opnieuw om de 5 te halen.
1x140
1x150 (ik dacht ik spaar wat kracht op vorige set maar hij kwam slechts van de grond geen pr maar faal)

Bulgarian split squat:
5x20
5x40
5x60
5x80
5x80 (eerste keer twee sets met 80)

Hip thrust:
5x20
5x40
5x50
5x60
5x70
5x80

Bicep & tricep (dip) op machines. Shoulder raises en achterkant schouder.

• #1.305

Zoiets?
Twee rustdagen momenteel. Heb zojuist deze besteld. 166 euro inclusief verzenden. Cadeautje aan mezelf zullen we maar zeggen. Ben benieuwd! Laat het hier weten als hij er is. Hopelijk gaat m’n deadlift hiermee omhoog.

• #1.306
Vandaag borst en rug gedaan. En aangedane arm.

Bench:
8x20
8x25
8x30
8x35
8x40
8x45
2x50 (3e zat er denk ik niet meer in; i.i.g. niet geforceerd)

Daarna met cable borst gedaan. 4 lichte setjes. Toen met machine zware sets. Ook stuk of 4 tot 77kg.

Daarna incline 1 set met 30kg. 8hh. Toen was borst wel vol.

Maar ik lieg als dit allemaal achter elkaar was. Want de lat pull en cable row had ik er ook nog tussendoor geknald. Tot respectievelijk 45 en 50kg als laatste set. Met strap.

Tot slot aangedane arm cable oefening borst, rug. En met dumbell bicep.

Toen was ik er alweer een uurtje. Dus morgen weer…

M’n bloeddruk vandaag gemeten want ik had een soort aanval vandaag. Ineens wegtrekkend raar hoofd, schrok / even paniek ervan. Hartslag laag en daarna hoog. Ik dacht ff normaal ademen en blijven zitten trok het weer weg.

Paar uur daarna bloeddruk gemeten (ik werk in medische / paramedische setting). 154 over 90. Was wel op werk en drukke dag geweest. Mentaal druk dan want fysiek geen zwaar werk.

Misschien bloeddrukmeter kopen en thuis eens checken.

Afgelopen jaar op slaapapneu gestest. Had ik niet. Wel 12kg afgevallen daarna omdat ik zou snurken met stops soms. Waren 4 stops gemeten (per uur?). Bij 5 spreek je van lichte apneu.

Sorry voor het rommelige overzicht. Ik typ hier zoals ik praat en denk lol.
Dit teruglezend op vrijdagavond vind ik dit nu een jankpost. Ik ga m’n bloeddruk wel eens checken maar ik maak mij te druk denk ik. Paar uur daarvoor heb ik nog de boel bij elkaar gescholden in een vergadering.

Dit teruglezend op vrijdagavond vind ik dit nu een jankpost. Ik ga m’n bloeddruk wel eens checken maar ik maak mij te druk denk ik. Paar uur daarvoor heb ik nog de boel bij elkaar gescholden in een vergadering.
Nou ja, jankpost.. Snap wel dat dat even verschieten kan zijn. Tijdje in de gaten houden kan geen kwaad natuurlijk :)

Ik had laatst hetzelfde 94/148. Gewoon even neuken en een half uur later weer meten. 2e meting was 84/122 dus dikke prima.

Vond het geen jankpost hoor :) iedereen heeft mindere dagen, is gewoon menselijk.

• #1.311
IMG_3559.jpeg
Vandaag eerst een ijsbad, 3 minuten. Deze dagen is dat écht fris. Daarna opwarmen met squats:

5x20
5x30
5x40
5x50
5x60
5x70
5x80
5x90
5x100
5x110
5x120
5x130 (zonder riem)
5x140 (met riem)

Ondanks zelfde gewicht qua vorm en gemak top. 5x 130 zonder riem nog nooit gedaan. Ging gesmeerd. Voor mij een gevoels pr. Mooie diepte. Zelfde techniek. Rustig tempo.

Daarna bench
8x20
8x30
8x40
8x40
8x45

Daarna schouder MP
8x 20
8x 20
8x 25
8x 30 (meer push press)

Foto bijlage voor de fun. Dit is mijn setting buiten. Lekker roestig. Lekker basic. Inclusief natuurwater (regen).

Morgen weer zin in een tuin-training.

Bijlagen

• IMG_3563.jpeg
    IMG_3563.jpeg
    346,2 KB · Weergaven: 46
  • IMG_3560.jpeg
    IMG_3560.jpeg
    452,6 KB · Weergaven: 52
  • #1.312
Deadlifts in the rain (en hagel). Dat was een pr voor vanavond lol.

Warming up (lastig, gehele training was ik vrij koud)

5x60
5x80
5x100
5x120
5x140 (in reps van 2 en 1 losse)

Dumbell row 42kg 4 sets van 8hh

Bicep curl en tricep skull crusher met losse dumbell van 20kg.

4 sets van 8 hh

Leg raises en een paar single leg deadlifts voor mobiliteit en core.

Trainingstijd was 1 uur.

Mijn trainingen zijn nu wel duidelijk voor dit log. Wellicht ga ik ook alleen nieuwtjes en prs posten.

Bw was 86,9 vandaag. Dus ben weer terug na oud en nieuw en zelfs iets daaronder. Doel is kracht behouden / langzaam uitbouwen. En vetpercentage naar beneden. Alles op gevoel en spiegel.

Enige wat ik mij nog afvraag (dus reageer als iemand mening heeft) is of ik niet teveel vraag van mijn lichaam icm leeftijd, volume, frequentie en relatief steeds dicht tegen max elke week. Dat doe ik nu ook op gevoel.

De vraag stellen is natuurlijk al bijna beantwoorden; )

Laatst bewerkt:
Gevoel is altijd lastig. Zeker met trainen tegen je grens. Merk je als je echt ertegenaan zit? Dat je dan echt zoiets hebt van als ik nu verder ga dan.....
Als je dit echt aanvoelt kan je dan ook op tijd stoppen. Dus die ene rep bijvoorbeeld laten zitten?

Als je het echt goed aanvoelt plan dan ook meer rustdagen. Geef jezelf hersteltijd.

Of plan na een vast x aantal weken een deload. Juist om die grens zeker weten goed te bewaken.

Het is uitvinden wat voor jou her beste werkt.

• #1.314
Gevoel is altijd lastig. Zeker met trainen tegen je grens. Merk je als je echt ertegenaan zit? Dat je dan echt zoiets hebt van als ik nu verder ga dan.....
Als je dit echt aanvoelt kan je dan ook op tijd stoppen. Dus die ene rep bijvoorbeeld laten zitten?

Als je het echt goed aanvoelt plan dan ook meer rustdagen. Geef jezelf hersteltijd.

Of plan na een vast x aantal weken een deload. Juist om die grens zeker weten goed te bewaken.

Het is uitvinden wat voor jou her beste werkt.
Met mijn squats en deadlifts wel. De rest niet… Qua écht op de grens.

• #1.315
Gisteren 10k stappen en uurtje fietsen. Dat fietsen zit er 4x per week bij in door werk. Die 10k was nu extra. Soort rustdag ipv trainen. Ga nu lb/ub doen (bv za/zo) daarna dagje wandelen (ma) en dan weer lb/ub (di/wo) en zo verder.

• #1.316
Gisteren ook nog achterstevoren gelopen op een helling met weerstand. A la knee over toes guy.

Vandaag benen apparaten dag:

Adductoren en abductoren. Leg curl. Calve raises. En leg press. Leg press tot 8x 315kg. Had eens gekeken hoe zwaar die helling zelf is.

Verder 2 nieuwe schijven binnen van 15kg voor in de tuin. Kan ik weer iets doorgroeien. Nu tot 170kg ipv 140. En nieuwe klemmen van die snel sluitende.

Vrijdag komt bij leven en welzijn m’n deadlift tuigje binnen.

Ik voel me net een kindje op kerstavond.

• #1.317
Lief dagboek, vandaag borst, rug, bicep, tricep, schouder, abs en m’n aangedane arm gemarteld. In deze volgorde. Voornamelijk machines. Borst bench en pec deck machine. Rug lat pull down en cable row. En kappertje gepakt. Is ook altijd lekker.

Laatst bewerkt:
  • #1.318
IMG_3611.jpeg
Vandaag binnen gekomen uit de VS. Uiteindelijk scheel betaald aan invoerrechten. Ipv 130 euro nu 200 euro lichter maar dat moet de pret niet drukken.

4 dagen gewandeld ipv trainen door virusje. Gisteren weer begonnen met UB.

Vanavond dus deze ‘Aldridge Arm’ getest. Rustig begonnen. Tot aan m’n huidige max (140kg) kunnen trainen. Voelt uiteraard wat onwennig. Flinke pomp in m’n onderrug. Hinderlijk maar wel lekker. Ik vermoed dat dit de spieren zijn die het nog niet gewend zijn en nu wel worden aangesproken. 2 reps gaan goed. 3e komt de pomp. En 4e en 5e is de pomp te erg dat ik moet stoppen. Lol.

IMG_3611.jpeg
Vandaag binnen gekomen uit de VS. Uiteindelijk scheel betaald aan invoerrechten. Ipv 130 euro nu 200 euro lichter maar dat moet de pret niet drukken.

4 dagen gewandeld ipv trainen door virusje. Gisteren weer begonnen met UB.

Vanavond dus deze ‘Aldridge Arm’ getest. Rustig begonnen. Tot aan m’n huidige max (140kg) kunnen trainen. Voelt uiteraard wat onwennig. Flinke pomp in m’n onderrug. Hinderlijk maar wel lekker. Ik vermoed dat dit de spieren zijn die het nog niet gewend zijn en nu wel worden aangesproken. 2 reps gaan goed. 3e komt de pomp. En 4e en 5e is de pomp te erg dat ik moet stoppen. Lol.
Dacht even via de homepage dat het Sanca in een Adipakje was.

Nou toch best een succes dan toch? :D hopelijk wen je er snel aan en kun je door bouwen! :thumb:

Terug
Naar boven