- Waardering
- 3.422
- Lengte
- 1m97
- Massa
- 107kg
- Vetpercentage
- 13%
Ja, zoals ik al zei, Duitsland werd uitgedragen als een religieus land. Het verbieden van dergelijke organisaties had een onderliggende politieke reden, zoals ook Max Domarus tussen de regels door aangeeft.
Goebbels en Bormann waren anti-theïst. Rosenberg een fervent paganist, iets waaraan Himmler nog eens occultisme toevoegde.
Het probleem is dat ik niet inzie waarom ik Max Domarus zijn boek als serieuze staving moet aanvraarden voor een argument. Het is niet meer dan mening over de zaken, en het heeft de wetenschappelijke/historische methode niet doorgaan.
Los daarvan, als je naar de quotes kijkt, de gevonden Nazi-bijbel alleen al is in tegenstrijd met zijn 1ste quote dat hij godsdienst niet wou hervormen.
Daarnaast is het ook raar dat hij Mein Kampf hiervoor quote, maar dan de zovele quotes erin over waar Hitler zegt dat Christen is negeert of afdoet als propaganda. Smells like cherry picking op zijn creationisme.
Een andere quote dat hij niet onder gangbare gebruik van Christen valt, heb ik al vaak gehoord als de ene denominatie het over de andere heeft.
Ms dan eerst mijn voorstel van definitie van Christen laten bezien: Een Christen is iedereen die erin geloofd dat Jesus de zoon van God was.
Laatst bewerkt:

?