AndroidHealthClinic

Paus: "Wie ben ik om homo's te veroordelen?"

• Topic Starter Topic Starter
Ja, zoals ik al zei, Duitsland werd uitgedragen als een religieus land. Het verbieden van dergelijke organisaties had een onderliggende politieke reden, zoals ook Max Domarus tussen de regels door aangeeft.

Goebbels en Bormann waren anti-theïst. Rosenberg een fervent paganist, iets waaraan Himmler nog eens occultisme toevoegde.

Het probleem is dat ik niet inzie waarom ik Max Domarus zijn boek als serieuze staving moet aanvraarden voor een argument. Het is niet meer dan mening over de zaken, en het heeft de wetenschappelijke/historische methode niet doorgaan.

Los daarvan, als je naar de quotes kijkt, de gevonden Nazi-bijbel alleen al is in tegenstrijd met zijn 1ste quote dat hij godsdienst niet wou hervormen.

Daarnaast is het ook raar dat hij Mein Kampf hiervoor quote, maar dan de zovele quotes erin over waar Hitler zegt dat Christen is negeert of afdoet als propaganda. Smells like cherry picking op zijn creationisme.

Een andere quote dat hij niet onder gangbare gebruik van Christen valt, heb ik al vaak gehoord als de ene denominatie het over de andere heeft.

Ms dan eerst mijn voorstel van definitie van Christen laten bezien: Een Christen is iedereen die erin geloofd dat Jesus de zoon van God was.

Laatst bewerkt:
Als geloof de doorslag gaf, hoe verklaar je Hitler's optreden in Oekraine? Als gelovigen tegen het communisme strijden...maar wat gebeurde er?(hint: wat je zou verwachten als andere overwegingen dan het geloof bepalend zouden zijn).

Sowieso ook cherry picking dat jodenhaat iets Christelijks zou zijn. Waren Joden niet het 'uitverkorene volk' en was Jezus dan niet zelf een Jood?En was het niet dat zowel in Moslimlanden waar Joden werden gezien als gelovigen van het boek(zoaals Christenen) en hoeveel anders gelovigen naast Joden werden er in Europa toegestaan? Het feit dat Joden daar notabene konden vestigen. En het feit dat ze daarna werden vervolgd had meestal met hele andere redenen te maken dan geloof. Beetje zoals David Irving ook zei,:"Overal waar ze komen worden ze al millennia vevolgd en nooit leidt dat tot kritisch zelfonderzoek"

Het probleem is dat ik niet inzie waarom ik Max Domarus zijn boek als serieuze staving moet aanvraarden voor een argument. Het is niet meer dan mening over de zaken, en het heeft de wetenschappelijke/historische methode niet doorgaan.

Zoveel (gerespecteerde) historici die zich hieraan schuldig maken. Als ik het matige Kershaw boek 'The End' lees moet ik ook constant wroeten door de apologetische retoriek.

Los daarvan, als je naar de quotes kijkt, de gevonden Nazi-bijbel alleen al is in tegenstrijd met zijn 1ste quote dat hij godsdienst niet wou hervormen.

Had het herschrijven van de bijbel niet voornamelijk te maken met hun rassenleer en de wil alles te Germaniseren. (i.e. nazificeren)

Moeten we dat overigens als bewijs zien dat Adolf Hitler Rooms-Katholiek was? Er zijn genoeg van dat soort voorbeelden:

• Het gigantische kruis, in plaats van een swastika, op het monument van Leo Schlageter.
  • Kerstballen, en dergelijke, met Germaanse runen en swastika.
  • Het verderzetten van de spreuk Gott mit uns op de riem.
  • Gott in de Wehrmacht eed. (inclusief SS)
  • Duitse soldaten verweven in de architectuur van de kerk
  • Enzoverder
Allemaal zaken die geen betrekking hebben op Hitler zelf. Maar zoals ik al twee maal zei - Groot-Duitsland was een gelovig land.

Hitler zelf maakte pas zijn eerste referentie, in een speech, naar God in 1937 als ik mij niet vergis. Net toen zijn populariteit in een dal zat. Iets dat dan weer ruikt naar opportunisme.

Ms dan eerst mijn voorstel van definitie van Christen laten bezien: Een Christen is iedereen die erin geloofd dat Jesus de zoon van God was.

Het is sowieso een discussie zonder einde. Net zoals de vraag of Hitler nu een nationalist, continentalist of globalist was.

Geschiedenis is net een religie als je het aantal verschillende stromingen vaststelt.

---------- Post toegevoegd 3 August 2013 om 16:06 ----------

Waffen-SS eed met Gott.

Laatst bewerkt:
Zoveel (gerespecteerde) historici die zich hieraan schuldig maken. Als ik het matige Kershaw boek 'The End' lees moet ik ook constant wroeten door de apologetische retoriek.

Idd. Zelfs de historische methode heeft ontzettende moeilijkheid om (non-)religieuze bias eruit te halen als het om dit soort zaken gaat. Ik zie zowel Christenen als atheïsten hetzelfde doen. Mede de reden dat ik Dawkins een goed wetenschapper maar matig retoricus of filosoof vind.

Had het herschrijven van de bijbel niet voornamelijk te maken met hun rassenleer en de wil alles te Germaniseren. (i.e. nazificeren)

Dat heb ik ook aangehaald hierboven. Als religie een totalitaire ideologie tegenspreekt, zal religie of buigen of verdwijnen.

Die bijbel is een perverse vorm van het Christendom gebaseerd op Nazistische idealen, maar het is nog steeds Christendom. Dat is mijn punt.

Moeten we dat overigens als bewijs zien dat Adolf Hitler Rooms-Katholiek was? Er zijn genoeg van dat soort voorbeelden:

Nee. En ik heb ook gezegd in dit topic dat na die Pauselijke Encycliek(sp?) zijn visie van het Christendom niet verenigbaar was met het echte Rooms-Katholieke vorm ervan.

• Het gigantische kruis, in plaats van een swastika, op het monument van Leo Schlageter.
  • Kerstballen, en dergelijke, met Germaanse runen en swastika.
  • Het verderzetten van de spreuk Gott mit uns op de riem.
  • Gott in de Wehrmacht eed. (inclusief SS)
  • Duitse soldaten verweven in de architectuur van de kerk
  • Enzoverder
Allemaal zaken die geen betrekking hebben op Hitler zelf. Maar zoals ik al twee maal zei - Groot-Duitsland was een gelovig land.

Inderdaad. Dit kan pure progaganda zijn, al ligt de bewijslast wel bij jouw.
Maar dit heb ik ook niet aangehaald als staving van mijn punt. Zijn directe uitspraken wel.

Hitler zelf maakte pas zijn eerste referentie, in een speech, naar God in 1937 als ik mij niet vergis. Net toen zijn populariteit in een dal zat. Iets dat dan weer ruikt naar opportunisme.

Ken al zijn speeches niet van buiten, maar al zijn boeken zeggen iets anders. Dat hij het dan maar idd als opportunisme zou kunnen, met de nadruk op kunnen.

Het is sowieso een discussie zonder einde. Net zoals de vraag of Hitler nu een nationalist, continentalist of globalist was.

En toch moet die gevoerd worden, als zelfs in dit topic door idioten Hitler als atheist wordt bezien, en zijn daden als gevolg van zijn atheistisch materialisme.

Je kan een argument maken dat hij een Christen was of een Christelijke deist, de rest is absolute onzin.

waarom boeit het eigenlijk als hitler een atheist zou zijn geweest? Zijn volgelingen waren (voor zover ik weet) allemaal christenen, en daar draait het punt om. Je kan niet zeggen dat een atheistisch gedachtengoed verantwoordelijk is voor de holocaust als 99% vd duitse bevolking van toen katholiek was.

waarom boeit het eigenlijk als hitler een atheist zou zijn geweest? Zijn volgelingen waren (voor zover ik weet) allemaal christenen, en daar draait het punt om. Je kan niet zeggen dat een atheistisch gedachtengoed verantwoordelijk is voor de holocaust als 99% vd duitse bevolking van toen katholiek was.

In principe weinig moest dit niet ad nauseum gebruikt worden als argument dat subjectieve morale waarden waardeloos zijn en atheisten pure evil zijn.

En ook het feit dat Christenen hun baggage niet willen aanvaarden.

Ik vind de suffering cultuur achter moeder Theresa even verwerpelijk als Hitler.

Laatst bewerkt:
de lettertypes worden soms echt groter en groter!

[/COLOR]maar interesting! hoe zijn jullie voornamelijk op deze kennis gekomen? films series tv? wikipedia of andere betrouwbare/ meer betrouwbare websites, boeken/literatuur? zo ja welke wat wie hoe ;D

boeken lezen, debatten irl of op youtube bezien, universitaire opleiding, ...

TSN zei:
hoe zijn jullie voornamelijk op deze kennis gekomen? films series tv? wikipedia of andere betrouwbare/ meer betrouwbare websites, boeken/literatuur? zo ja welke wat wie hoe ;D

Boeken

Blijf weg van films en documentaires.

Laatst bewerkt:
Dag lief ferdietje...

Heb steeds je achtergrond als pangermanist willen vermijden voor je argumenten, maar nu je weggaat, het is even nuts als de rest, dus ja...

Je youtube-kanaal propageren helpt ook niet.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Waarom wou je het vermijden?

Omdat ik geen interesse heb in iemand motivatie te proberen achterhalen adhv zijn teksten, en het niet tegen mensen wil gebruiken. Ik heb genoeg aan hun argumenten. Op zn Hitchins dus.

Waar en wanneer doe ik dat? Welke inhoud vind jij niet kunnen?

Je youtubenaam.

Daarnaast zeg ik niet dat ik het niet vind kunnen, enkel dat als je zo uitgesproken bent over zo'n zaak ik je onafhankelijkheid qua bronvermelding ten vrage stel. Of ga je zeggen dat Hitler niks met Pangermanisme had?

Terug een reden om me enkel op je argumenten te focussen.

ik wou je eigenlijk gewoon uit je kast lokken omdat je weg ging :roflol:

im-watching-you-meme.gif

Laatst bewerkt:
Sip om op de man te spelen.

Welk belang zou de religieuze overtuiging van Hitler voor mij kunnen hebben? :rolleyes:

Een mooi streven, in tijden, toen het nog realiseerbaar was. (i.e. Bismarck)

Aanvullend:

Pangermanisme is voor mij in ieder geval een dood idee, interpreteer het dan als Germanofilie.

Wat was fout met mijn bon vermelding?

Nee.

Misschien repliceer ik later op post 65.

ik wou je eigenlijk gewoon uit je kast lokken omdat je weg ging :roflol:

Je kan niet zeggen dat een atheistisch gedachtengoed verantwoordelijk is voor de holocaust als 99% vd duitse bevolking van toen katholiek was.
1)99% van de Duitse bevolking katholiek??(Martin Luther zo weinig effect gehad?)
2)In het hypothetische dat 99% van de Duitse bevolking katholiek was, uit wat blijkt dat 'het katholiek zijn' de oorzaak is van de holocaust. Voor de 'holocaust' bestond het Christendom al bijna 2000 jaar, waarom heeft het dan zo lang geduurt?En waarom alleen in Duitsland en waarom niet in Latijns Amerika, Ierland of andere katholieke landen?
Nogmaals het Rooms Katholicisme doet niet aan RAS. Of Hitler een atheist was of een Rooms Katholiek het staat er in beide gevallen los van wat er in de oorlog gebeurde. Ik heb nog geen bewijs gezien dat antisemitisme iets intrinsiek is aan het Christelijk geloof , net zoals je niet kan bewijzen dat wat Stalin en Mao Tse Tung deden iets met hun atheistisch geloof te maken had.
Helaas Dawkins beliebers zijn een beetje hardleers

1)99% van de Duitse bevolking katholiek??(Martin Luther zo weinig effect gehad?)
2)In het hypothetische dat 99% van de Duitse bevolking katholiek was, uit wat blijkt dat 'het katholiek zijn' de oorzaak is van de holocaust. Voor de 'holocaust' bestond het Christendom al bijna 2000 jaar, waarom heeft het dan zo lang geduurt?En waarom alleen in Duitsland en waarom niet in Latijns Amerika, Ierland of andere katholieke landen?
Nogmaals het Rooms Katholicisme doet niet aan RAS. Of Hitler een atheist was of een Rooms Katholiek het staat er in beide gevallen los van wat er in de oorlog gebeurde. Ik heb nog geen bewijs gezien dat antisemitisme iets intrinsiek is aan het Christelijk geloof , net zoals je niet kan bewijzen dat wat Stalin en Mao Tse Tung deden iets met hun atheistisch geloof te maken had.
Helaas Dawkins beliebers zijn een beetje hardleers

uit wat blijkt dat ik dat uberhaubt heb geclaimed?:eyes:

Wat is dit nou, ik lees pagina 1 en als ik op pagina 4 kom gaat het over een heel ander onderwerp! :O

I did nazi that one coming.

Tsn zei:
wat doen jullie 2 voor werk? friedenand en calyptus.. gewoon benieuwd ;P

Ik werk als conciërge op een universiteit. Soms staat er een wiskundig probleem op het bord in de hal, dit los ik dan in het geheim op.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven