Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sorry Dindand, maar je lult poep. Wat jij constant aandraagt is namelijk helemaal niet de definitie van pedofilie. Rechtstreeks uit de vandale:D. zei:Van misbruik kun je inderdaad slachtoffer zijn, van pedofilie niet. Jesus dombo, moet ik dit nog 10keer zeggen? Pedofilie betekent het houden van kinderen en inderdaad zoals ik óóóóóóók al 10x heb gezegd dit gaat grotendeels gepaard met coïtusuele gevoelens. Er is pas sprake van een slachtoffer als er sprake is van misbruik.
Dat 'houden van' wat jij dus steeds aandraagt heeft daar geen zier mee te maken. Misschien kunnen jullie nu weer verder discussiëren nu dit duidelijk is.pe·do·fi·lie (de ~ (v.))
1 overheersende neiging tot geslachtsomgang met kinderen
Bron: pedofilie.nlPedofilie:
Onze definitie: Het hebben van een liefdesverlangen gericht op prepuberale kinderen, dat de voorkeur heeft boven omgang met volwassenen.
Uitleg: Pedofilie is een coïtusuele geaardheid, die inhoudt dat een volwassen persoon zich (ook seksueel) aangetrokken voelt tot kinderen die nog niet in de puberteit zijn (dus tot gemiddeld 12 á 13 jaar oud). De persoon koestert sterke gevoelens van liefde voor deze kinderen, waar hij of zij in de meeste gevallen meer prioriteit aan geeft dan de behoefte aan omgang met andere volwassenen. Veel pedofielen hebben een exclusieve voorkeur voor kinderen en gaan daarom geen liefdesrelaties aan met andere volwassenen. Anderen hebben naast hun pedofiele ook homocoïtusuele of heterocoïtusuele gevoelens voor volwassenen en/of voor puberale jongens of meisjes.
Letterlijke betekenis: ‘Pedo’ betekent kind en ‘filie’ is afgeleid van het woord ‘philein’, dat beminnen betekent. In de oorspronkelijke betekenis is pedofilie dus ‘het beminnen van kinderen’.
Zie ook de beschrijvingen van: NVSH; Wikipedia; Van Dale; DSM-IV.
Pedocoïtusualiteit:
Onze definitie: Coïtusuele omgang tussen een kind en een volwassene.
Uitleg: Een pedoseksueelis iemand die coïtus heeft met kinderen. Dat kan dus iemand zijn die zijn pedofiele gevoelens 'praktiseert', maar het kan ook om iemand gaan die geen pedofiele gevoelens voor kinderen heeft, maar om andere redenen coïtusuele omgang met een kind heeft. Deze laatste personen worden ook wel 'pseudo-pedofielen' genoemd.
Om het verschil tussen pedofilie en pedocoïtusualiteit duidelijk aan te geven, volgt hieronder een uitleg uit het boek van Van Ree (p. 17)
"Pedofilie refereert – uitgaande van mijn omschrijvingen – aan erotiek, pedocoïtusualiteit aan de uitdrukkingsvormen die daar fysiek aan gegeven worden. Pedoseksueelgedrag kan, net als hetero- en homoseksueelgedrag, liefdevolle en vijandige vormen aannemen. Vijandig, misbruikend pedoseksueelgedrag zou eigenlijk niet pedofiel genoemd moeten worden. Van vijandig gedrag is niet allen sprake bij mishandeling, moord en ander crimineel gedrag, maar ook wanneer de volwassene zich bij het contact uitsluitend richt op eigen lust en eventueel orgasme, ongeacht ongeïnteresseerdheid, tegenzin of afweer van het kind. Zulke egocentrische instellingen kunnen zich overigens bij alle oriëntaties voordoen".
Pedofiele/pedocoïtusuele relatie:
Herhaalde contacten tussen kind en volwassene in het kader van langdurige omgang, waarbij bij de volwassene gevoelens van aantrekking tot het kind, maar bij het kind ook gevoelens van aantrekking tegenover de oudere aanwezig zijn. De contacten kunnen voor de volwassene een coïtusuele lading hebben.
Bij een pedocoïtusuele relatie is er ook sprake van daadwerkelijke coïtusuele contacten.
Mars zei:
LangeMan zei:jochie, wees niet zo'n wijsneus en ga geen mensen dom noemen
terwijl je zelf met geen enkel argument komt.
Hoe kan je in hemelsnaam nou met 2 woorden een hele lap tekst onkrachtigen,
laat staan iets duidelijk maken ? Ik heb nog deze thread nagekeken,
maar er staan geen voorgaande posts van jouw, dus naar wat refereer je ?
Tevens wens ik dat je geen woorden in mijn mond legt, ik heb nooit gezegd dat
ik het "ok" vind dat een 11 jarige een coïtusuele relatie met een 30 jarige heeft.
Mijn reactie daarop was: Zegt niks. Ik doelde daarmee, dat niet iedereen er ongedeerd ervan afgaat. Sommigen kunnen idd geen schade oplopen, maar anderen dan wel. Dus je 'argumentatie' is uit den boze.Ik ken een vrouwtje van 26 die op haar 11de een paar keer coïtus heeft gehad met een toen in de 30 jarige man,
en zij is psychisch helemaal in orde, ook op seksueelgebied.

XLarge zei:
Cyan zei:Jochie...nog kleinerende woorden? Een hele lap tekst? ook niet overdrijven he.
Jij zei:
Mijn reactie daarop was: Zegt niks. Ik doelde daarmee, dat niet iedereen er ongedeerd ervan afgaat. Sommigen kunnen idd geen schade oplopen, maar anderen dan wel. Dus je 'argumentatie' is uit den boze.
verder niks tegen je hoor![]()
LangeMan zei:Wat is meer kleinerend ?, iemand een jochie of dom noemen ?
Boeit toch geen zak ?, jij praat zo dus je wilt zo behandeld worden.
En waarom zou mijn argumentatie uit den boze zijn ?
Met wat je zegt bent ik het volledig eens; met sommige loopt het goed af en sommige niet,
maar dat je denkt dat het vaak fout gaat komt door wat je leest en door wat je ziet op tv.
Je ziet dan alleen de negatieve verhalen met scenario's waarin kinderen
letterlijk en figuurlijk gedwongen worden tot coïtus
en vaak betreft het één van de ouders die zich aan het kind vergrepen heeft.
Dat is een totaal ander verhaal dan een meisje van 11 die een coïtusuele relatie
met een man van 30 heeft waar ze zelf achter staat.
Ik vind het zelf ook erg apart, maar als zij daar gelukkig mee zijn ala.
Cyan zei:Geloof me, ik ben zo anti-media als wat. Ik baseer nooit mijn meningen adhv de media. anyhow, Ik vind dat een meisje van 11 jaar niet voor zichzelf kan beslissen(toch niet in de meeste gevallen). Wie weet krijgt ze later er spijt van etc. Haar schuld? Nee! Dat zijn peuters man, wat weten zij nou wat goed of slecht voor hen is...
LangeMan zei:Ik heb het over een 11 jarig meisje en dat is geen peuter en ook geen kleuter.
Coïtus met peuters is ten allentijden misbruik aangezien die nog helemaal
niet die gevoelens hebben dus ook niet willen.
Tractortje zei:
Mars zei:Ik zal maar niet beginnen over jou "Tractortje" little vulva.

Zelda zei:Ik raakte gister aan de praat met een bloedmooi vrouwtje, blijkt ze 16 te zijn.Ze zag er uit als 20 en kwam ok zo over.
Als ik nou wat met haar gedaan had, was ik dan fout bezig?