Fitness Seller

Pehr - Stronglifts Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je moet het zo zien:

Als beginner kan je snel vooruit gaan en gebruik je lichte gewichten dus zal je snel herstellen. Je lift dus 3 keer per week en verhoogt elke training. (Starting Strength / Stronglifts 5x5, 3x5, 1x5)

Dan kom je na een paar deloads niet meer verder, de kans is groot dat je niet meer zo snel kracht wint en de gewichten die je gebruikt zo zwaar beginnen te worden dat je niet meer tussen je workouts in helemaal hersteld. Je gaat dus minder vaak zwaar liften of minder volume zoals een light squat day en je verhoogt niet elke training maar elke week (Madcow)

Vervolgens zal je ook daarmee vastlopen ondanks deloads maar ondertussen lift je als het goed is al flinke gewichten en ben je al twee a drie jaar verder. Dan ga je mogelijk wat complexere opbouw toepassen om nog sterker te worden en ga je ongeveer per maand verhogen (Wendler 5/3/1)

Alles wat daarna komt is is niet meer onder een kopje te brengen, dan krijg je dingen als wave-loading, accessoires als bands en chains en ben je blij als je elke 4 maanden 5 kg extra kan liften.

Op het gebied van massa zal je door middel van voeding en de juiste assistance je doelen moeten halen.

Mooi deze info, ben blij dat ik een abo op je log heb!

(maar ik ga het nu zo laten, aangezien dit Pehr z'n log is, je bent natuurlijk welkom om dit in mijn log te bespreken!)
 
Ik ga je ook volgen

Ben in aug gestart met stronglift, doorgegaan tot 5x5x107.5kg SQ 5x5x47.5kg MP 5x5x67.5 BP 1x5x120 DL hierna begon ik echt vast te lopen en alleen maar te deloaden..
heb een goede deload gedaan, en ff begonnen ipv 5x5 3x8,9,10 te doen, zodra ik dus de oefening 10x doet verhoog ik de SQ met 2.5kg en begin weer met 8x SQ doe ik nu 10x90kg, voor de rest hou ik stronglift schema nog aan
nu ga ik eerst op vakantie, na de vakantie ff kijken of ik weer ff stronglifts oppak om goed terug te komen, of dat ik misschien wendler ga doen.... maar eerlijk gezegt stronglift beviel me wel, jammer dat ik begon vast te lopen
 
-
 
Laatst bewerkt:
-
 
Laatst bewerkt:
-
 
Laatst bewerkt:
-
 
Laatst bewerkt:
Ron, je had gelijk over die noten/darmen. Ik zorg altijd wel dat ik mn vezels binnenkrijg maar ben sinds ik de noten erbij heb enorm aan het poepen! Goede zaak, wordt het ook niet te dik en hard ;)
:D zalige film Pumping Iron! Heb je hem volledig gezien? Arnold z'n boeken zijn imo ook een aanrader (als je er fan van bent, hij heeft nogal een aparte manier om over zichzelf te spreken :D)
 
Terwijl ik dit schrijf moet ik denken aan Arnold in Pumping Iron waar hij vertelt wat het verschil tussen kampioenen en de rest is.
Als je denkt dat alles verloren is en je niks meer hebt, toch nog die extra reps eruit persen en je grens verleggen, daarmee win je kracht en massa, en dat is wat je de kampioen maakt.

:sd:
Leuk om te lezen.
Succes!!
 
-
 
Laatst bewerkt:
Aaaaaaah k*t man, meteen fysio bellen!
 
k*tHOERENTYFUSZOOI!

Net aan het squatten, 45kg. Laatste set, laatste rep, voel ik onderin de rep iets verschuiven in mn onderrug. Ik heb de bar nog net terug in de rack gekregen maar ik kan van de pijn amper nog lopen. Ik heb t nog net naar huis gehaald met de bus maar ik heb zo'n gevoel dat dit weer een herhaling van november wordt.. k*t! Zo maar eens de huisarts bellen...
Super k*t man. Snel naar je HA. :(
 
-
 
Laatst bewerkt:
Niks ernstigs dus. Gelukkig maar. Even een weekje benen rust geven ;)
 
Veel beterschap!
 
****ed up man. Beter fix je je rug ff snel!


Beterschap
 
Beterschap Pehr!
 
-
 
Laatst bewerkt:
-
 
Laatst bewerkt:
Eten vandaag:

Maintenance omlaag bijgesteld omdat ik door mn rug véél minder beweeg en niet kan trainen.

Balen... Een tijdje er uit liggen kost weer veel moeite om terug te komen. 1 week er uit liggen door blessure is weer minmaal een week terug in je schema
 
-
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven