Fitness Seller

Pieter68' s log

• Topic Starter Topic Starter
Training van woensdag 19/09

SQ 5x82,5
5x87,5
5x92,5
5x92,5
Hyperextensions 3x8x20

Standing calves 3x15x100

Leg raises 2x15
ss Knee tucs 2x15
ss Seated twists 2x40

Cardio: wandelen op loopband 20 min

Gewoon goede training, onderrug stond best hard na de Hyper's, deze ochtend alles wel ok, geen last van.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Bubs
En dan nu het verdict....

Gisteren dus bij de dokter voor controle geweest, elleboog is ok, doch moet er nog voorzichtig mee zijn, zeker niet te zwaar direct mee liften...

Maar omdat ik gezegd had dat ik last heb aan de linkerschouder bij het omhoog brengen en houden van mijn arm, wat wijst op inpinchment, wou hij dat er een radio en echo werd genomen van de schouder.
Daarna terug op controle bij hem.

Wat blijkt: ik heb kalkafzetting tussen sleutelbeen en schouderblad, niet veel, blijkt normaal te zijn, zelfs voor mensen die niet sporten. En het is niet in die mate dat er moet geopereerd worden.

Ook blijkt er nu een ontsteking te zitten op de aanhechting van de supraspinatus, de aanhechting van de bicep-pees, plus een klein scheurtje erin, wat rafelig.
Dus terug een spuitje daarin gekregen, en de raad om nog een 5-tal dagen ontstekingsremmer te nemen, en te wachten met trainen gedurende 5 tot 10 dagen, al naargelang het pijn gevoel, en zeker heel rustig aan te doen met elke beweging boven het hoofd...

Dus....

Every day is leg-day !!!

Je wordt wel goed bekeken zeg!
Nog even verder met been oefeningen dan :p

Je wordt wel goed bekeken zeg!
Nog even verder met been oefeningen dan :p

Het is omdat ik mijn lichaam goed ken en zelf aangaf dat er iets niet in orde was, dat er uit voorzorg dan toch naar gekeken is hé :)

:cheer:

geef ub maar goed rust, kunnen akelige langdradige blessures worden, zeker voor mannen van een ''zekere'' leeftijd :D

Tja, de leeftijd speelt hier geen rol volgens de dokter, alsook het liften niet... Kalk aangroei komt bij iedereen voor, bij de ene al meer dan bij de andere
Natuurlijk gaat het sleuren met zware gewichten daar geen goed aan doen hé...

De leeftijd helpt wel om er rustig mee om te gaan denk
Ik merk duidelijk bij de "jongeren" dat ze sneller de rusttijden aan hun laars lappen... ik hoor er veel rond mij in de gym zeggen "ooh; ik zou al lang terug herbegonnen zijn hoor!"
Ik neem er mijn tijd voor... Als ik al terug kan trainen ben ik daar blij mee dat ik uberhaupt nog kan trainen :thumb: er zijn er met ergere kwalen....

:wave:

Oh, en thanks iedereen voor de vele karma :bow:

Alleen, die dikke poten gebeuren dus maar niet :sad:

Meer eten :roflol::roflol::roflol:

Training vrijdag 21/09

Opwarmen 6min fietsen
beetje rondzwaaien met de benen, stretchen en enkele opwarmsets

SQ 5x82,5
5x87,5
5x92,5
5x97,5
3x105
8x92,5
Lcurl 3x8x59

Standing calves 3x15x120

Leg raises 2x15
ss Crunches 2x15
ss Seated twists 2x40

Cardio: wandelen op loopband 20 min

Owkee... alles gaat nog redelijk vlot... Mijn gewicht blijft ook nog redelijk hetzelfde, schommel tussen 86,5 en 87,5 nu, toch gaan de calorietjes beetje met beetje omhoog, ik zie nog wel de komende week hoe dat gaat.

de filmpjes op insta:

Squats:

No Kuiten:

:wave:

Je voeten lijken heel dicht bij elkaar te staan tijdens het squatten, heb je daar geen stabiliteitsproblemen mee?

Of bedriegt het filmpje? :)

squatmeister :D

Je voeten lijken heel dicht bij elkaar te staan tijdens het squatten, heb je daar geen stabiliteitsproblemen mee?

Of bedriegt het filmpje? :)

:roflol:

Denk waarschijnlijk filmpje bedriegelijk, alhoewel ik inderdaad mijn "stand" kan aanpassen hoor...
Tijdens opwarming doe ik sowieso een brede stand, een smalle stand, en ongeveer schouderbreedte. Dat is wat ik ook aanhou als het wat zwaarder wordt, en als ik echt moeite heb ga ik zelfs breder dan schouderbreedte staan... Dan heb ik de meeste kracht

Geen nut-kracker problemen hier :D

Training maandag 24/09

Opwarming 6 min fietsen
zwaaien met die beentjes
enkele opwarmsets...

SQ 5x85
5x90
5x95
5x100
5x105​

Lcurl 3x8x59

Standing calves 3x15x120

Leg raises 2x15
ss Knee tucs 2x15
ss Seated twists 2x40

Geen cardio meer gedaan, de squats zijn vlot gegaan, voelde het goed in de benen, er zit duidelijk nog meer in, dus op de ingeslagen weg voortgaan :p

Interessant @Robke78 ga ik eens bekijken !

De pijn is ondertussen weg, voel ook dat de ontsteking aan het minderen is, mijn bewegingen zijn niet meer gehinderd, alleen ben ik zelf voorzichtig met het omhoog brengen van mijn arm boven mijn hoofd (denk MP).
Ik heb geen UB trainingen meer gedaan de laatste weken, ik denk & hoop vrijdag of maandag een eerste keer eens wat BP/Row oefeningen te doen, gewoon met de lege bar om te zien hoe dat aanvoelt...

Btw, ik kom zeker naar de meet, maar ik ga daar héél voorzichtig moeten zijn met alles wat UB is :o

• Like
Waarderingen: Bubs
Terug
Naar boven