- Waardering
- 2.490
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 91kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
15 - 20 wisselt zich af...Hoeveel curl je?
En is je uitvoering goed, de helft van de superdudes die curlen die smijten de gewichten omhoog zodat ze stoer lijken en lopen lekker blessures op of zoiets dergelijks.
Dat zijn aardig wat kilo's voor dat kleine armpje zoals op de foto te zien is. Begin maar bij 8- 10 kg en voer de oefening goed uit.
'Kijk eens op de foto die ik heb toegevoegd, het is niet mijn arm, maar op precies die plaats voel ik constant steken na het trainen van mn biceps.'
Aub wegblijven uit deze secties als je niks zinnigs te zeggen heb.
---------- Toegevoegd om 15:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:25 ----------
Geef je armen anders eens een tijdje rust tot het weg is en begin dan weer met 15 kg met stricte techniek, ik krijg ook snel last van mijn armen als ik verkeerd curl of bench.

Heb je mss al eens gekeken waar de biceps aanhecht?
De plaats dat jij aanduidt is zogoed als de aanhechting van je bicep
+ zoals ik al zei hechten daar ook polsflexoren aan dus het is WEL je arm.
Boeien dat het enkel links is, mss ben je linkshandig en kan je arm daardoor minder rusten of zit je techniek niet helemaal goed..
Ik gok op overbelasting, kvraag me toch ook wel af dat strikt zonder te cheaten 15kg omhoog kan curlen bij 54kg BW.
Gewicht dus deloaden, minder pakken, strikter en rustig opbouwen, goede rust en eten.

Ja ik kan 15 kg omhoog curlen met beide armen 10x zonder probleem.
En no cheats
Eetschema heb ik al, rust heb ik middelmatig, minder pakken heeft totaal geen effect bij mij, kan er dan stuk of 30 tegenover 10x intensief...
Mogelijk dat het de flexoren zijn maar ik weet het nog steeds niet, zal eens een CT laten maken![]()
Mn pa is radioloogAh 15kg int totaal, ok.
Met rust pakken bedoel ik dus gewoon NIET curlen totdat de pijn uiteindelijk weg is.
Als je blijft doortrainen blijft je belasting hoog maar je belastbaarheid (wat je lichaam aankan) gaat steeds lager en overbelasting inwerken.
Denk je dat een CT scan ni wa derover is?
Ga eerst naar uw huisarts en dan desnoods naar ne kiné.
Dus geen probleem voor mij 
I know Google tooKlinkt als een geirriteerde pees oid, weet hier voor de rest geen snars van dus ik ga niks erover zeggen.
Google is your best friend.![]()

HAHA dat hoor ik zo vaak; Ik hoef mijn benen niet te trainen, want ik zit op voetbal.. NICHTNee man, hij moet niet squatten... Hij voetbalt toch !

HAHA dat hoor ik zo vaak; Ik hoef mijn benen niet te trainen, want ik zit op voetbal.. NICHT
. Squat untill you puke bitches !HAHA dat hoor ik zo vaak; Ik hoef mijn benen niet te trainen, want ik zit op voetbal.. NICHT

Heb deze shit nooit gezegd, enne, wat heeft dat te maken met biceps

Om even een probleem uit dit topic te helpen; die 15 kg curlen is met de curl bar, m.a.w het is ca. 7.5 kg per bicep dat wordt getraind...Klinkt als de aanhechting die loopt te klieren - hoe lang train je al?
Heb je netjes opgebouwd door eerst 15 tot 20 reps te trainen en later minder reps en meer gewicht te doen? Of ben je meteen begonnen met weinig reps en veel gewicht.
Het boeit geen zak of je 15kg 10x kan curlen, of 10kg 30x - het gaat er om wat het met je lijf doet. Als je doorgaat met je lijf over te belasten met 15kg dan doe je toch iets verkeerd...
Doe ermee wat je wilt.