Fitness Seller

Pijn zijkant armen na bicep oefeningen..

Tomm95

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
82kg
Vetpercentage
14%
Ik heb de laatste tijd vaak een erg pijnlijk gevoel tijdens het trainen van mijn biceps door middel van een Barbell (bicep curls).. het pijn gevoel is erg moeilijk te omschrijven.. het zit onder aan me armen iets boven mijn handen en dan vooral aan de zijkant rond mijn botten..

Iemand dit ooit eerder ook gehad heeft?
En die er iets op weet?

knijp je niet te hard op de barbell?
of de EZ bar al gebruikt? deze zou de polsen ontlasten

heb er ook last van bij de polsen. Heb er veel minder last van met ez bar curls en hammer curls
misschien polsband?

Onderarmspieren. Hou je pols recht.

zou een keertje de EZ bar proberen inderdaad. ik vind curlen met een gewone bar echt totaal niet fijn, heb dan zo'n wringend gevoel in mn polsen

Ik heb, net als jou, ook na bicep curls met een barbell, 5 seconden hevige steken in mijn onderarm.. Is vrijwel meteen weer weg, maar ik ga eens letten op de polsen.

Kan zijn dat je te hard knijpt, maar het meest voor de hand liggend is: het gewicht is te zwaar voor je onderarmen. Om dit probleem (gedeeltelijk) te omzeilen, kan je de EZ Bar gebruiken. Daarnaast kan je Wrist Curls doen, om je onderarmen sterker te maken.

Heb dit altijd al gehad bij EZ bar en straight bar curls

2 mogelijkheden:

1. Je knijpt te hard
2. het gewicht is te zwaar/ te belastend voor je onderarmen

Wat ik doe om de pijn beetje te vermijden is als je gedaan hebt met je set en je legt je barbell op de grond, niet meteen je handpalm dichtknijpen (vuist maken) maar gewoon open handpalm. Stuk minder pijn zo.

Bedankt voor de tips iedereen, zal morgen eens kijken of het met de ez-bar beter gaat. Daarbij vind ik het wel apart dat de pijn pas komt als de druk van de onderarm af is (ontspant)..

Terug
Naar boven