Mijn stats:
Leeftijd: 21
Lengte: 1,96m
Gewicht: 116kg
Vetpercentage: 23%, (door gare soehne weegschaal, moet een goede huidplooi dinges doen)
Lean mass: 116 / 123 * 100 = 94kg, nog steeds volgens gare weegschaal
BMR: 2198 * 1.55 = 3406calorieen per dag
Doelen:
Voor Kerstmis 2008:
Dieet:
Ontbijt:
). Wheyshake neem ik om snel wat eiwitten aan mijn spieren aan te voeren.
2e ontbijt:
Lunch:
Toelichting dieet:
Het doel van dit dieet is om in ketosis te komen. Normaal gezien gebruikt je lichaam koolhydraten als brandstof, in ketosis is het aantal koolhydraten zo laag dat je lichaam genoodzaakt is om vet te gaan gebruiken als zijn primaire brandstof.
Ik heb getest of ik in ketose zit met ketostix, de uitslag was middelmatig paars, dat betekent dat ik in ketose zit. Je kan het ook voelen op het begin, beetje duizelig en futloos gevoel en heel erg veel zin om een heel brood in je eentje naar binnen te werken, maar op het moment voelt het als een constante energie stroom zonder veel pieken en dalen, en vind ik het geen onprettig gevoel. Cardio gaat alleen wel wat minder, laag glycogeen gehalte in spieren.
Op zondag doe ik een refill day. Dan eet ik wat minder vetten en wat meer koolhydraten om mijn spieren weer te vullen met glycogeen voor de zware maandag
, ik wordt er wel een beetje hyper van..
Ik zit bijna 1000 kcal onder mijn BRM, beetje griezelig, maar tot nu toe ben ik geen kracht verloren, en heb ik alleen voortgang gemaakt op mijn lifts. Zodra dit stopt, voer ik het aantal kcal op.
Aangezien het vitamine gehalte nogal laag is in mijn dieet, neem ik nog een vitamine supplement om deze op pijl te houden.
Workout:
Gebruik op het moment het Bill Starr 5*5 schema, een hoop mensen zeggen dat dit niet geschikt is voor verlies van vet, maar ik ben van de mening dat je met dit soort schema's je metabolisme op pijl houd en zelfs hoger brengt, en het is ook een goede check om te kijken of er spierverlies optreed. 3 Keer in de week squaten is alleen wel een klap op je benen vooral als je aan het cutten bent (mijn ervaring), maar ik ben er inmiddels aan gewend.
Hiernaast doe ik ook nog HIIT, 30 seconden sprint, 1 minuut lopen. Totaal voor zo'n 20 mins.
Op dit moment zijn dit mijn max's:
Squat:

Voortgang tot nu toe.
Ik weeg mezelf iedere week. Tot nu toe is het als volgt gegaan:
3/08/2008: 123.5 (wake up call)
10/08/2008: 122
17/08/2008: 121.5 (Invoering ketosis dieet)
02/09/2008: 119
09/08/2008: 116.9
Ik vind mezelf wel snel omlaag gaan de laatste paar weken. Dus misschien ga ik maar wat meer eten. Heb geen kracht verloren.
Kwa zichtbaar vetverlies zie ik de meeste verandering in nek, gezicht, bovenbenen en armen, buik lijkt ietsje kleiner, spieren in armen zijn meer zichbaar als voorheen.
Leeftijd: 21
Lengte: 1,96m
Gewicht: 116kg
Vetpercentage: 23%, (door gare soehne weegschaal, moet een goede huidplooi dinges doen)
Lean mass: 116 / 123 * 100 = 94kg, nog steeds volgens gare weegschaal
BMR: 2198 * 1.55 = 3406calorieen per dag
Doelen:
Voor Kerstmis 2008:
- Vetpercentage van 15% behalen
- Ketose dieet volhouden
Dieet:
Ontbijt:
- 4 eiwitten (15,5 prot, 1 carb, 0 fat, 70kcal)
- 2 eetlepels olijfolie (0 prot, 0 carb, 20 fat, 177kcal)
- 50gr mayonaise (1 prot, 1 carb, 40 fat, 371kcal)
- Whey Shake (27 prot, 0 carb, 0,3 fat, 103 kcal)
). Wheyshake neem ik om snel wat eiwitten aan mijn spieren aan te voeren. 2e ontbijt:
- 150gr kipfilet (34,2 prot, 0 carb, 0 fat, 150kcal)
- 2 eetlepels olijfolie (0 prot, 0 carb, 20 fat, 177kcal)
- 50gr walnoten (7,2 prot, 6,1 carb, 31,3 fat, 347kcal)
Lunch:
- 150gr tonijn (40prot, 0 carb, 0 fat, 169kcal)
- 50gr mayonaise (1 prot, 1 carb, 40 fat, 371kcal)
- Whey Shake (27 prot, 0 carb, 0,3 fat, 103 kcal)
- 150gr kipfilet (34,2 prot, 0 carb, 0 fat, 150kcal)
- 200gr roerbakgroenten(4 prot, 6carb, 1 fat, 50kcal)
- 3 eetlepels olijfolie(0 prot, 0 carb, 30 fat, 265kcal)
- 500gr kwark(50prot, 15 carb, 0,5 fat, 265kcal)
Toelichting dieet:
Het doel van dit dieet is om in ketosis te komen. Normaal gezien gebruikt je lichaam koolhydraten als brandstof, in ketosis is het aantal koolhydraten zo laag dat je lichaam genoodzaakt is om vet te gaan gebruiken als zijn primaire brandstof.
Ik heb getest of ik in ketose zit met ketostix, de uitslag was middelmatig paars, dat betekent dat ik in ketose zit. Je kan het ook voelen op het begin, beetje duizelig en futloos gevoel en heel erg veel zin om een heel brood in je eentje naar binnen te werken, maar op het moment voelt het als een constante energie stroom zonder veel pieken en dalen, en vind ik het geen onprettig gevoel. Cardio gaat alleen wel wat minder, laag glycogeen gehalte in spieren.
Op zondag doe ik een refill day. Dan eet ik wat minder vetten en wat meer koolhydraten om mijn spieren weer te vullen met glycogeen voor de zware maandag
, ik wordt er wel een beetje hyper van.. Ik zit bijna 1000 kcal onder mijn BRM, beetje griezelig, maar tot nu toe ben ik geen kracht verloren, en heb ik alleen voortgang gemaakt op mijn lifts. Zodra dit stopt, voer ik het aantal kcal op.
Aangezien het vitamine gehalte nogal laag is in mijn dieet, neem ik nog een vitamine supplement om deze op pijl te houden.
Workout:
Gebruik op het moment het Bill Starr 5*5 schema, een hoop mensen zeggen dat dit niet geschikt is voor verlies van vet, maar ik ben van de mening dat je met dit soort schema's je metabolisme op pijl houd en zelfs hoger brengt, en het is ook een goede check om te kijken of er spierverlies optreed. 3 Keer in de week squaten is alleen wel een klap op je benen vooral als je aan het cutten bent (mijn ervaring), maar ik ben er inmiddels aan gewend.
Hiernaast doe ik ook nog HIIT, 30 seconden sprint, 1 minuut lopen. Totaal voor zo'n 20 mins.
Op dit moment zijn dit mijn max's:
Squat:
- 120 * 1
- 105 * 5
- 65 * 1
- 55 * 5
- 170 * 1
- 140 * 5
- 70 * 5
- 45 * 5

Voortgang tot nu toe.
Ik weeg mezelf iedere week. Tot nu toe is het als volgt gegaan:
3/08/2008: 123.5 (wake up call)
10/08/2008: 122
17/08/2008: 121.5 (Invoering ketosis dieet)
02/09/2008: 119
09/08/2008: 116.9
Ik vind mezelf wel snel omlaag gaan de laatste paar weken. Dus misschien ga ik maar wat meer eten. Heb geen kracht verloren.
Kwa zichtbaar vetverlies zie ik de meeste verandering in nek, gezicht, bovenbenen en armen, buik lijkt ietsje kleiner, spieren in armen zijn meer zichbaar als voorheen.