MuscleMeat

Politie doof voor gegil martelmoord

De politie staat er al jaren bij en kijkt overal naar. Iets doen is er niet bij. Ja, bekeuren van automobilisten die 2 km te hard rijden of stoepfietsers...

Dit vind ik zo'n bullshit! De politie doet genoeg, maar dat wordt ze vaak juist helemaal niet in dank afgenomen.
Sterker nog; meestal staan hetzelfde type mauwerds erbij als jij, maar dan lopen ze te schreeuwen, dat de politie wat rustiger aan moet doen met de "verdachte".

In dit geval kan ik me de frustratie overigens goed voorstellen, omdat er iemand is overleden, omdat waarschijnlijk de hulp te laat kwam voor hem.
Aan de andere kant is het risico om een huis binnen te gaan, waarbij je niet weet wat voor wapens de daders hebben ook niet echt laag of goed in te schatten.
Ik vind het dus een verstandig besluit van de agenten en het korps om niet als een wilde dit pand te betreden, maar te wachten op assistentie. Dat dit zo lang duurde is wel een kwalijke zaak, maja ook moeilijk te ondervangen.

Ik hoop, dat de daders wel flink gestraft worden voor deze zieke daad.

Nee, inderdaad. Voor dat bedrag schrijf je alleen bonnen uit. :D

Voor dat bedrag doe je je werk gewoon zo veilig mogelijk en ga je zoals Mighty zegt niet als een idioot een pand binnenstormen als je niet weet wat de risico's zijn.

Tsjah, lastig oordelen als je de gehele situatie niet kent.

Wat een k*tsituatie zeg voor het slachtoffer en de agenten.

Voor dat bedrag doe je je werk gewoon zo veilig mogelijk en ga je zoals Mighty zegt niet als een idioot een pand binnenstormen als je niet weet wat de risico's zijn.

Je hebt ergens zeker wel een punt. Maar welk bedrag zou dan wel je leven waard zijn ? Ik bedoel, voor 100k netto ga ik mijn leven nog niet opofferen.

Maar de meeste menen zich altijd zo'n dikke als ze zo'n uniform aan hebben. Maar het enige waar ze goed in zijn is bonnen uitschrijven, dat is tenminste veilig.

Oh, heb jij ze in hun broek zien schijten dan? Als je niks mag doen, mag je niks doen. Heb je mooi een onbetaalde schorsing aan je broek hangen. Mijn huur moet ook betaald worden, dus ik geef die agenten groot gelijk.
Je gaat niet de held uithangen voor 1896 euro bruto per maand, helemaal niet als je directe chef je dat uitdrukkelijk verbied.

K zou zelf gratis naar binnen vliegen!

Komaan zeg, als de politie al niet meer in actie vliegt....

Je hebt een punt, maar daar worden ze ook voor betaald...

Dat is net hetzelfde als militair zijn en zodra je naar een oorlog moet ontslag nemen...

En als het dan echt zo raar is....

sluip naar binnen, controleer de situatie ... 9/10 horen ze je niet door al dat gekrijs.....

in de usa hadden die 2 martelaars 15 minuten na aanvang van het gegil een kogel in hun kop...

Wel typisch menselijk gedrag, er staan en niks doen omdat je er geen voordeel bij hebt. Je zou willen dat heel die bende binnenstormt die man bevrijd en de slechterikken verslind. Maar zo gaat het niet. In je hoofd denk je, wat kan er mij gebeuren als ik help en wat kan ik er mee winnen? Als deze uitslag negatief is blijf je gewoon staan. Op school zie je het vaak. 20+ kinderen die kijken naar een seutje dat wordt ineen getimerd...

Dit vind ik zo'n bullshit! De politie doet genoeg, maar dat wordt ze vaak juist helemaal niet in dank afgenomen.
Sterker nog; meestal staan hetzelfde type mauwerds erbij als jij, maar dan lopen ze te schreeuwen, dat de politie wat rustiger aan moet doen met de "verdachte".

In dit geval kan ik me de frustratie overigens goed voorstellen, omdat er iemand is overleden, omdat waarschijnlijk de hulp te laat kwam voor hem.
Aan de andere kant is het risico om een huis binnen te gaan, waarbij je niet weet wat voor wapens de daders hebben ook niet echt laag of goed in te schatten.
Ik vind het dus een verstandig besluit van de agenten en het korps om niet als een wilde dit pand te betreden, maar te wachten op assistentie. Dat dit zo lang duurde is wel een kwalijke zaak, maja ook moeilijk te ondervangen.

Ik hoop, dat de daders wel flink gestraft worden voor deze zieke daad.

In heel dit topic de enige goede reply.

Je moet verdelen blabla....

Ik vind het vreemd dat er 20-25 minuten gewacht moest worden op assistentie en dan lijkt het mij dat ze of het ROG of het AT aan het optrommelen waren. Een DHV-voertuig zou er een stuk korter over doen.

K zou zelf gratis naar binnen vliegen!

Komaan zeg, als de politie al niet meer in actie vliegt....

Je hebt een punt, maar daar worden ze ook voor betaald...

Dat is net hetzelfde als militair zijn en zodra je naar een oorlog moet ontslag nemen...

Sorry hoor, maar dat zou ik erg dom vinden. In alle gevallen, dus ook bij de politie, geldt; eigen veiligheid eerst.
Stel je voor, dat de martelaars een paar wapens hadden en dat ze iemand op de uitkijk hadden gezet? Dan had je nu ipv 1 lijk, 3 lijken.

Ook in Amerika gaan ze niet als een mong**l naar binen bij zoiets, tenzij je denkt dat films als Die Hard realiteit zijn???

• Topic Starter Topic Starter
Oh, heb jij ze in hun broek zien schijten dan? Als je niks mag doen, mag je niks doen. Heb je mooi een onbetaalde schorsing aan je broek hangen. Mijn huur moet ook betaald worden, dus ik geef die agenten groot gelijk.
Je gaat niet de held uithangen voor 1896 euro bruto per maand, helemaal niet als je directe chef je dat uitdrukkelijk verbied.

En die omstanders dan?
Ik heb er geen goed woord voor over.
Het is allemaal ikke ikke ikke en de rest kan stikke.
In zo'n wereld leven wij..

misschien had bjorn hun moeders wel voor h**r uitgescholden

Sorry hoor, maar dat zou ik erg dom vinden. In alle gevallen, dus ook bij de politie, geldt; eigen veiligheid eerst.
Stel je voor, dat de martelaars een paar wapens hadden en dat ze iemand op de uitkijk hadden gezet? Dan had je nu ipv 1 lijk, 3 lijken.

Ook in Amerika gaan ze niet als een mong**l naar binen bij zoiets, tenzij je denkt dat films als Die Hard realiteit zijn???

Ik weet dat het in de praktijk wel anders is, maar van een (gewapende!) agent mag je IMO wat daadkracht verwachten. Als er iemand een half uur tot een uur zo hard loopt te krijsen dat de halve buurt ervan wakker wordt, dan doe je wat.

Ik zie het letterlijk voor me die besluitloze, op de walkies overleggende, enkel op bonnen uitschrijven voorbereide types. Gewoon laf geen ander woord voor.

ik vraag me af hoeveel uur werkstraf en hoeveel weken voorwaardelijk de daders krijgen.....

als politie grijp je dan toch in? er wordt iemand gemarteld, je hoort iemand een hele tijd gillen en grijpt niet in? goed gesteld met de politie hier...

als je iemands dood kan voorkomen door een maandje onbetaald verlof te krijgen, why not?

maargoed, situatie zal er wel naar zijn geweest op een of andere manier...

Haha de politie, wat een grap.

Dit wordt een zware hoor. Alleen zijn er natuurlijk weer van die k*tadvocaten die zeggen dat ze niet de intentie hadden om hem te doden. Die moeten ze daarna martelen.

die 2 agenten valt idd niks te verwijten maar die eikels die zeiden dat ze niks mochten doen wel. politie is een risicoberoep en dat weet je als je er aan begint. ik vindt dat die agenten gewoon versterking moeten vragen en daarna naar binnen gaan, dat lijkt mij heel logisch iig. een hardere opleiding zal ook nodig moeten zijn i.p.v elk dik wijf aannemen en een "hoe schrijf ik een boete in 1 min cursus" in amerika hebben zelf de parkeerwachters een betere opleiding dan onze agenten in nederland.

die gasten krijgen 4 jaar en zijn na 2 jaar alweer op vrije voeten vanwege goed gedrag

die 2 agenten valt idd niks te verwijten maar die eikels die zeiden dat ze niks mochten doen wel. politie is een risicoberoep en dat weet je als je er aan begint. ik vindt dat die agenten gewoon versterking moeten vragen en daarna naar binnen gaan, dat lijkt mij heel logisch iig. een hardere opleiding zal ook nodig moeten zijn i.p.v elk dik wijf aannemen en een "hoe schrijf ik een boete in 1 min cursus" in amerika hebben zelf de parkeerwachters een betere opleiding dan onze agenten in nederland.

die gasten krijgen 4 jaar en zijn na 2 jaar alweer op vrije voeten vanwege goed gedrag

ow ja? Ervaring met de opleiding dan? Ze hebben trouwens toch ook versterking gevraagd ui.

ow ja? Ervaring met de opleiding dan? Ze hebben trouwens toch ook versterking gevraagd ui.

Een van mijn beste maten zit nu in zijn laatste jaar. Is zoals zovelen eraan begonnen omdat zijn opties nogal beperkt waren. Mooie anekdote van hem was over een of andere zeug, die ook de opleiding doet en stomdronken met haar badge voor een discotheek stennis liep te schoppen omdat ze eruit was gezet.

Ik heb toch echt het idee dat in veel andere landen een ander soort type kiest om agent te worden.

Ik denk dat dit toch wel zwaarder wordt gestraft. Kijk bijvoorbeeld eens naar Johan S. 16 jaar als eis, dat is voor verkrachting in Nederland toch behoorlijk zwaar, en dit alleen omdat ze hem gevaarlijk achten. (de straffen voor verkrachting kunnen niet zwaar genoeg zijn, dus niet dat ik de straf te zwaar vind. Maar als je het vergelijkt met mensen die kinderen misbruiken e.d., dan is het toch een zware straf)

En als je iemand dood kunt martelen, dan ben je imo toch ook wel gevaarlijk. (iemand zoveel pijn toebrengen... ???)

Terug
Naar boven