MuscleMeat

Politie ranselt allochtone jongeren af

Nederland is allang te vrij gebleven en daardoor heb je nu dit soort voorvallen. Geloof me, dat zal nog wel erger worden de komende tijd, voordat de balans weer terug is. Tot die tijd kunnen we de "hersenlozen" bedanken voor hun wangedrag en respectloosheid jegens onze normen en waarden.

Ooit stilgestaan bij het feit dat je met toenemende strafwetgeving criminaliteit creëert?

Wat zou volgens jou dan een goede oplossing zijn?

Een oplossing voor wat precies? De problematiek uit de openingspost? Probleemjeugd is niet vatbaar voor strafdreiging, dus ligt de oplossing niet uitsluitend hier.

Ik ben tegen zwaarder straffen, dit sorteert namelijk geen effect naar de doelstelling van het strafrecht.
Ik ben tegen diverse recentelijk verkregen bevoegdheden aan OM, politie en veiligheidsdiensten. Machtsconcentraties zonder enige controle en op twijfelachtige gronden terwijl het keiharde inbreuk levert op vrijheden van burgers. Denk aan huisdoorzoekingen, telefoontaps, etc.
Ik ben tegen prestatienormen bij de uitvoerende en rechtsprekende macht, kwaliteit boven kwantiteit Ook resulteert dit in mogelijke beperkingen van eerlijke rechtsgang door sterke belangen van de aanklager.

Denk dat de Nederlandse klaagcultuur en de toenemende angstgevoelens gevoed door media een gevaarlijke combinatie is. Problemen worden zwaar overdreven.

• Topic Starter Topic Starter
Ja leuk dat je overal ergens tegen bent, maar kom dan met een oplossing. Die opruiende gastjes zijn ook overal tegen, maar veroorzaken wel de ellende.

mogen ze hier nog geen taser/stungun gebruiken ?
Helaas niet.
Dineke Waakop Reijers klinkt niet echt allochtoon Yzord?

Voor de mensen die het zo prachtig vinden als politie agenten mensen in elkaar slaan...wacht maar tot je zelf een keer zo'n machtsgeile agent tegenkomt. Die agenten moeten zich gewoon aan regels houden en die regels zijn niet zomaar ontstaan. Maar goed het heeft misschien ook te maken met het feit dat allochtonen de klappen krijgen ;).
Wat een onzinstatement. Ik ben door 6 agenten verrot geschopt terwijl ik geboeid op de grond lag. Mij hoor je ook niet klagen want op dat moment vroeg ik er zelf om.
Komt door die geweldige partijen waar iedereen op gestemd heeft....niet door de politie zelf hoor.
Moet eerst meer karma uitdelen.
Met zo'n penning en uniform en pistool voelen ze zich al heel wat. Dan is de verleiding moeilijk te weerstaan om even autoritair te gaan doen. Bovendien krijgen ze een bonus bij het uitschrijven van veel boetes.

Without a gun and a badge, what do ya got?
A sucka in a uniform waitin to get shot!!!
Ja, ze mogen hun baan houden.
Ja, maar geen geheel witte. Er zit een soort kruis op met een rondje erdoorheen en een kleine opdruk met '14 words'.
We must secure the existence of our people and a future for White children.
Eens ! Mits ze geen verzet bij arrestatie/ beboeting vertonen ,... is dat wel het geval dan mag er zeer zeker van mij met harde hand worden gereageerd !!!!!!!!!

Achterlijk ? Dat de politie machteloos staat wanneer zij de huid volgescholden krijgen , dat de politie in een bedreigende situatie geen fysiek geweld mag toepassen en last but not least , dat de politie totaal geen respect krijgt voor hun gezag ,............. Die dingen zijn achtelijk ;)
Laten we helaas wel eerlijk wezen er zitten ook van die jonge broekies bij de politie die samen met dat straattuig op de hoek van de straat staan te lachen.
Ohoh....jij bent rechts, jij bent een nazi..ohoh....dat mag je helemaal niet zeggen....ohoh...

+2008
Zal ik als boardnazi het dan maar doen... NEKSCHOT!

Ooit stilgestaan bij het feit dat je met toenemende strafwetgeving criminaliteit creëert?

Idd, we moeten de regels opheffen,.... dan verdwijnt de criminaliteit :D

Hoe hard het ook bewezen mogen zijn , sry maar dat gaat er bij mij gewoon niet in ,... in Amerika moge het miss zo zijn , maar ik ben nog steeds van mening dat harder straffen weldegelijk effectief zou kunnen zijn hier in nl !

Waarom ?
In Amerika is een vele mate grotere arme ( straat-arme ) bevolkingsgroep dan hier in NL ( ook procentueel gezien ) ,.. oftewel mensen die echt van niets anders kunnen leven dan van criminaliteit,... deze mensen zullen idd ondanks een verhard strafsysteem niet afwijken van hun gedrag !

Hier in NL daarentegen hebben hebben we minder van dit soort mensen met als gevolg dat we hier dus vele criminelen hebben die weldegelijk iets te verliezen hebben als ze voor langere tijd de bak in draaien ,... wat imo als gevolg heeft dat we hier dus meer mensen hebben die weldegelijk 2x na zullen denken voordat ze een strafbaar feit begaan.

En sinds wanneer gaan we ervan uit dat als iets ergens anders niet werkt dat het hier ook gelijk niet zou kunnen werken ??? In dat geval moeten we ons hele drugbeleid ook maar aan de wilgen knopen , want dat werkt schijnbaar ook nergens anders :dunno:

Een oplossing voor wat precies? De problematiek uit de openingspost? Probleemjeugd is niet vatbaar voor strafdreiging, dus ligt de oplossing niet uitsluitend hier.

Ik ben tegen zwaarder straffen, dit sorteert namelijk geen effect naar de doelstelling van het strafrecht.
Ik ben tegen diverse recentelijk verkregen bevoegdheden aan OM, politie en veiligheidsdiensten. Machtsconcentraties zonder enige controle en op twijfelachtige gronden terwijl het keiharde inbreuk levert op vrijheden van burgers. Denk aan huisdoorzoekingen, telefoontaps, etc.
Ik ben tegen prestatienormen bij de uitvoerende en rechtsprekende macht, kwaliteit boven kwantiteit.

Een oplossing voor de toenemende mate van respectloosheid en agressie jegens autoriteit/gezagsdragers op straat. Je bent tegen hardere aanpak van de jeugd, die zich zo gedraagt, dus wat stel jij dan voor als oplossing.

Wat je er verder allemaal bij haalt interesseert me niet, want daar heb ik het niet over.
Ik heb het over, wat jij als oplossing zou aandragen voor dit probleem.
De mijne is dus hardere aanpak en daarmee gepaard gaande beperkingen van vrijheden (ook voor burgers, die zich gedragen, want die zijn medeverantwoordelijk). Met name, omdat de autoriteit van onze politie, zoals zij nu opereren niet werkt.

Ik ben tegen prestatienormen bij de uitvoerende en rechtsprekende macht, kwaliteit boven kwantiteit.

Ik ben voor zwaarder straffen. Langer van de straat af.
Tevens zullen ze misschien dan toch wat langer nadenken voordat ze iets zullen gaan doen.

Hier in NL iedereen durft wel wiet te telen. Kleine boete en klaar ben je.
Moet je eens in een Islamitisch land een gram of 3 op zak hebben:D

Tuurlijk word er af en toe iemand in zo'n land opgepakt en krijgt de doodstraf. Kiezen ze zelf voor en dan gaan wij ze weer proberen vrij te krijgen.

Straffen mogen veel harder.

Die snap ik niet....kan aan mijn weekend humeur liggen hoor, maar leg eens uit.

Wanneer er bijvoorbeeld weer eens een extra belasting oid komt, waar je dus eigenlijk ook een soort vrijheid moet inleveren, je kunt dan immers minder uitgeven. Dan ben je de eerste die een topic opent. Vandaar dat ik zeg 'als ze maar niet aan je centjes komen' ;)

• Topic Starter Topic Starter
Wanneer er bijvoorbeeld weer eens een extra belasting oid komt, waar je dus eigenlijk ook een soort vrijheid moet inleveren, je kunt dan immers minder uitgeven. Dan ben je de eerste die een topic opent. Vandaar dat ik zeg 'als ze maar niet aan je centjes komen' ;)

Ik lever graag wat in als dit land er op vooruit gaat. Moet je niet regels gaan maken waardoor de burger moet gaan betalen en dat vervolgens de burger ziet dat dit land nog meer naar de klote gaat. Ja, dan ben ik nr.1 die een topic opent. En zo hoort het. Je smoelwerk opentrekken als iets je niet bevalt en niet als een bibberende hond in een hond afwachten wat er gaat komen.

Maar vooralsnog hebben alle nieuwe regeltjes en belastingen geleid tot een land waar het einde zoek is.

Terug
Naar boven