XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Tijden veranderen.. :o Kostgeld was heel normaal... vroeguhhhhh..
Heb ik ooit nooit gehoeven. Zou wel sneu zijn, kostgeld betalen op je 15e. Snap dat je kostgeld moet betalen zodra je afgestudeerd bent en werk hebt. Zo zijn er ook mensen die tot hun 30ste bij pappie en mammie blijven wonen :o

Is vrij gebruikelijk bij een thuiswonend kind.
Ja ik smeerde mijn brood en at mee met het avondeten.

Als je ziet wat hij allemaal kookt voor zichzelf dat is wel next level :p.

En als je het vergelijkt met sommige jongeren op het forum die het al lastig vinden wat extra kwark brood en stukje vlees te regelen bij hun ouders.

Ik at frika broodjes, euroshopper energie en die goedkope choco koekjes toen ik 15 was..
Wel van mijn eigen geld

Heb ik ooit nooit gehoeven. Zou wel sneu zijn, kostgeld betalen op je 15e. Snap dat je kostgeld moet betalen zodra je afgestudeerd bent en werk hebt. Zo zijn er ook mensen die tot hun 30ste bij pappie en mammie blijven wonen :o
Tja... bij ons was het de gehele thuis situatie waardoor het moest... Zaterdagbaantjes op je 13 de mocht ook niet. :o Maar dat kon toen ook nog erg simpel bij een super. :p

en studerend was het live the life op witte bonen in tomatensaus en bruine bonen.

Ja ik smeerde mijn brood en at mee met het avondeten.

Als je ziet wat hij allemaal kookt voor zichzelf dat is wel next level :p.
Wellicht zien zijn ouders dat liever dan dat hij op straat zwerft en elke dag blikjes energydrank drinkt en frikandellenbroodjes eet. Ik zou het als ik ouder was ook op die manier ondersteunen/promoten.

Wellicht zien zijn ouders dat liever dan dat hij op straat zwerft en elke dag blikjes energydrank drinkt en frikandellenbroodjes eet. Ik zou het als ik ouder was ook op die manier ondersteunen/promoten.

Oja ik zeg ook niet dat het slecht is. Alleen dat hij wel geluk heeft dat zijn ouders dit willen doen. Als je dat als 15jarige moet financieren met je bijbaantje dan mag je er wel twee hebben denk ik.

Ik moest de deur maar uit want ik was te duur volgens mijn vader zijn vrouw. Waar mijn vader ja knikkend zat. In dat zelfde weekend weer terug naar ma gegaan.

Fantastisch om te zien dat mensen die geen "geld" hebben om een kind te verzorgen opeens een hele vijver aan leggen met koi karpers op vakantie gaan met het hele gezin naar Curaçao.

Maar ik ben te duur.

Ach dat moest ik even kwijt. Wees gelukkig met wat je nu hebt. Vroeger was alles anders maar niet altijd beter.

Pas met 26 uit huis gegaan.
Mijn moeder had met 24 al 2 kids en was getrouwd.

Je bent imo best een falende ouder als je je kind op zijn 15e geld gaat laten betalen om bij je in huis te mogen wonen / te mogen eten :hahaha: why the f**k maak je dan kinderen in the first place als je er niet voor wil zorgen.

Uitzonderingen zoals ernstige financiële problemen / schulden daargelaten... Dan valt er misschien nog wat voor te zeggen, maar als je ouders gewoon een normaal inkomen hebben... Kan daar echt met me hoofd niet bij

Je bent imo best een falende ouder als je je kind op zijn 15e geld gaat laten betalen om bij je in huis te mogen wonen / te mogen eten :hahaha: why the f**k maak je dan kinderen in the first place als je er niet voor wil zorgen.

Uitzonderingen zoals ernstige financiële problemen / schulden daargelaten... Dan valt er misschien nog wat voor te zeggen, maar als je ouders gewoon een normaal inkomen hebben... Kan daar echt met me hoofd niet bij
Dit dus!
Sommige situaties zijn echt schrijnend

Ik ga elke week eenmaal naar de Aldi om benodigdheden te halen: kwark, ham, brood, bananen, frambozen, pinda's, eieren, melk, havermout, etc. Die 30 euro per week vinden mijn ouders momenteel prima. Supplementen uiteraard wel helemaal voor m'n eigen.

Dit dus!
Sommige situaties zijn echt schrijnend

In de Belgische cultuur is het geloof ik wel minder zo dan in NL. In België hebben naar school gaande / studerende kinderen veel minder vaak een bijbaan en veel vaker dikke financiële back up van hun ouders. Heb hier geen onderzoek naar gedaan, maar dat is een beetje mijn persoonlijke observatie.

Nederlanders zijn vaak gewoon fucked up gierig, zelfs tegen de mensen die het dichtst bij ze staan, waar Belgen veel meer vrijgevig zijn.

Heb een tijdje in België gewoond ook nog, dus ik heb recht van spreken :p Maar correct me als ik helemaal mis zit.

Waarom niet? Hij is toch nog maar 15 dacht ik?

Ja natuurlijk is dat normaal. Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen. Als je zijn foto's bekijkt met wat hij allemaal kookt en dat allemaal van zijn ouders krijgt dan mag je toch wel van geluk spreken met zulke ouders? Dat het tof van hun is dat ze dit voor hem doen.

In de Belgische cultuur is het geloof ik wel minder zo dan in NL. In België hebben naar school gaande / studerende kinderen veel minder vaak een bijbaan en veel vaker dikke financiële back up van hun ouders. Heb hier geen onderzoek naar gedaan, maar dat is een beetje mijn persoonlijke observatie.

Nederlanders zijn vaak gewoon fucked up gierig, zelfs tegen de mensen die het dichtst bij ze staan, waar Belgen veel meer vrijgevig zijn.

Heb een tijdje in België gewoond ook nog, dus ik heb recht van spreken :p Maar correct me als ik helemaal mis zit.
Wel, ik wou het niet zo expliciet uitspreken ;) maar ik denk eigenlijk wel dat dit klopt. Naar mijn gevoel en afgaande op wat ik lees op dit forum van zowel Belgen als Nederlanders,
is er op dat vlak idd een groot verschil tss BE en NL. In NL is het blijkbaar eerder de regel dan de uitzondering om als jongere een bijbaan te hebben en bepaalde zaken zelf te (moeten) bekostigen. Ik heb dit nooit zo ervaren als jongere (in BE). Ik kende werkelijk niemand die een bijbaan had / wou noch iemand die voeding of kleren of wat dan ook zelf moest betalen... Maar goed, een bijbaan hebben als jongere: daar is niks mis mee. Integendeel, het leert je wellicht al op jonge leeftijd om te gaan met geld.

Terug
Naar boven