XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Ja natuurlijk is dat normaal. Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen. Als je zijn foto's bekijkt met wat hij allemaal kookt en dat allemaal van zijn ouders krijgt dan mag je toch wel van geluk spreken met zulke ouders? Dat het tof van hun is dat ze dit voor hem doen.
Zeker waar! :)

In de Belgische cultuur is het geloof ik wel minder zo dan in NL. In België hebben naar school gaande / studerende kinderen veel minder vaak een bijbaan en veel vaker dikke financiële back up van hun ouders. Heb hier geen onderzoek naar gedaan, maar dat is een beetje mijn persoonlijke observatie.

Nederlanders zijn vaak gewoon fucked up gierig, zelfs tegen de mensen die het dichtst bij ze staan, waar Belgen veel meer vrijgevig zijn.

Heb een tijdje in België gewoond ook nog, dus ik heb recht van spreken :p Maar correct me als ik helemaal mis zit.

Heeft niet per se met gierigheid te maken van de Nederlanders, maar ook met hoeveel geld ouders krijgen van de overheid. De kinderbijslag ligt een België een stuk hoger dan in Nederland, bij een 2e kind in België krijg je 172 euro per maand t.o.v. 73 euro per maand in NL.

Heeft niet per se met gierigheid te maken van de Nederlanders, maar ook met hoeveel geld ouders krijgen van de overheid. De kinderbijslag ligt een België een stuk hoger dan in Nederland, bij een 2e kind in België krijg je 172 euro per maand t.o.v. 73 euro per maand in NL.

Klopt ja! In Duitsland ligt de kinderbijslag ook een stuk hoger dan in NL als ik het goed heb. Maar eten in de supermarkt is in Belgie doorgaans dan weer een stuk duurder dan in NL. Ik heb zelf toch sterk de neiging om te denken dat het wel met een soort ingebouwde gierigheid in de NLse cultuur te maken heeft. Nederlanders hebben geloof ik over heel de wereld de reputatie gierig te zijn:hahaha:

Wist niet dat die verschillen zo groot waren! Dan toch één vlak waarop BE "beter" scoort dan NL... :rolleyes:
Voor het overige is het maar triestig gesteld met ons Belgenlandje...

In NL is het blijkbaar eerder de regel dan de uitzondering om als jongere een bijbaan te hebben en bepaalde zaken zelf te (moeten) bekostigen.

Hangt er net vanaf waar je vandaan komt in NL.
Ik kom uit de provincie, 1e baantje vanaf m'n 12e en iedereen uit het dorp zo'n beetje ook.
Heb een half jaar in Amsterdam gestudeerd. Moest je bij 1e les allemaal voorstelrondje doen, wat je afgelopen zomer gedaan hebt. De 1 na de ander was 2 maanden op vakantie geweest. Ik had de hele zomer gewerkt zonder 1 dag vakantie.
Je moest ze eens zien kijken. Geloofde niet wat ze hoorden. "werken doe je toch niet in de zomervakantie?"
Naarmate je ze wat meer leerde kennen, bleken er gewoon gasten te zijn van 23/24 jaar oud die tussen de 1000 en 2000 per maand kregen van papa en mama zodat ze naast de studie niet hoefden te werken.
1 meid had zelfs een appartement van der ouders gehad +1000eu zakgeld, en die deed maar vrijwilligerswerk anders begon het te vervelen..

Ik wist niet wat ik meemaakte.

Hangt er net vanaf waar je vandaan komt in NL.
Ik kom uit de provincie, 1e baantje vanaf m'n 12e en iedereen uit het dorp zo'n beetje ook.
Heb een half jaar in Amsterdam gestudeerd. Moest je bij 1e les allemaal voorstelrondje doen, wat je afgelopen zomer gedaan hebt. De 1 na de ander was 2 maanden op vakantie geweest. Ik had de hele zomer gewerkt zonder 1 dag vakantie.
Je moest ze eens zien kijken. Geloofde niet wat ze hoorden. "werken doe je toch niet in de zomervakantie?"
Naarmate je ze wat meer leerde kennen, bleken er gewoon gasten te zijn van 23/24 jaar oud die tussen de 1000 en 2000 per maand kregen van papa en mama zodat ze naast de studie niet hoefden te werken.
1 meid had zelfs een appartement van der ouders gehad +1000eu zakgeld, en die deed maar vrijwilligerswerk anders begon het te vervelen..

Ik wist niet wat ik meemaakte.
Ben heel benieuwd wat voor studie dat was. Kan me moeilijk voorstellen dat iedereen het goed heeft daar.

Ja wat is Hollandse gierigheid?
Als wij thuis gingen avondeten en ik lustte het niet had ik gewoon pech. Dan eet je het niet en de week erop aten we het weer. Maar dan was er niets extra's voor mij omdat ik dat niet lustte. Gewoon eten wat de pot schaft:).

IMG_20190508_122707.jpg

Low carb...De bedoeling was misch masch...:o..eieren..Tom...paprika...fettakaas
dat was echt weer lang geleden...hij was toch heeeeeeeeerlijk

Laatst bewerkt:
Ja wat is Hollandse gierigheid?
Als wij thuis gingen avondeten en ik lustte het niet had ik gewoon pech. Dan eet je het niet en de week erop aten we het weer. Maar dan was er niets extra's voor mij omdat ik dat niet lustte. Gewoon eten wat de pot schaft:).

dan had je nog geluk. Hoefde vroeger niet eens te proberen om iets niet op te eten..

Nog thuiswonenden in de buurt van Breda of Utrecht die voor mij willen koken? Ik betaal jullie eten.;)

Served lunch @ cursus. Pasta spinazie-ricotta, salade, vissoep. Trainen we er vanavond wel weer af!
IMG_20190508_121818.jpg

Wel, ik wou het niet zo expliciet uitspreken ;) maar ik denk eigenlijk wel dat dit klopt. Naar mijn gevoel en afgaande op wat ik lees op dit forum van zowel Belgen als Nederlanders,
is er op dat vlak idd een groot verschil tss BE en NL. In NL is het blijkbaar eerder de regel dan de uitzondering om als jongere een bijbaan te hebben en bepaalde zaken zelf te (moeten) bekostigen. Ik heb dit nooit zo ervaren als jongere (in BE). Ik kende werkelijk niemand die een bijbaan had / wou noch iemand die voeding of kleren of wat dan ook zelf moest betalen... Maar goed, een bijbaan hebben als jongere: daar is niks mis mee. Integendeel, het leert je wellicht al op jonge leeftijd om te gaan met geld.
Ben het hiermee niet eens. De meeste van mijn vrienden die een bijbaan hebben, hebben deze omdat ze super slecht omgaan met het geld van pa en ma en daar niet genoeg aan hebben. Gevolg: ze gaan werken en gaan ook met dat geld slecht om, werken een week minder ivm tentamen, hebben dan niet meer ‘genoeg geld’, waardoor ze geld moeten lenen van vrienden, waardoor ze meer moeten werken, lagere cijfers halen etc.

Pita broodje met kip ui paprika en ananas kaas ijsbergsla en knoflooksaus voor manlief. Voor mij zonder pita broodje en met een yoghurt sausje

image.jpg

Oja ik zeg ook niet dat het slecht is. Alleen dat hij wel geluk heeft dat zijn ouders dit willen doen. Als je dat als 15jarige moet financieren met je bijbaantje dan mag je er wel twee hebben denk ik.
Nee heb een keer uitgerekend en kwam toen tussen de 6-15 euro per dag uit. 15 is in speciale gevallen waarop mijn moeder wilt dat ik iets extra lekkers klaarmaak. Per uur zou ik zo een 3 euro verdienen. Dus aan het weekend alleen zou ik genoeg hebben.

Terug
Naar boven