@marina1975: Ik probeerde in eerste instantie mijn vetpercentage nog verder omlaag te brengen. Ben nu 6 weken bezig met mijn nieuwe schema en ben van 61.5 naar 64kg gegaan. Het gaat dus erg langzaam, maar dat is ook de bedoeling en ben ook dik tevreden met dit resultaat.
@Kwarkkrwak: Ik eet om de paar uur wel wat, dus het was zeker niet mijn laatste maal van de dag. Ben dus niet omgekomen van de honger, hoor. Maar.... normaal gesproken neem ik ook zeker iets dat meer vult voor het avondmaal. Dit was eenmalig iets geïmproviseerds waar ik best tevreden over was.
@PureB:
Ham zijn dubbele plakkies, dus 8 plakjes á 15g per stuk. Op deze manier kom ik aan 1064kcal:
500g kwark: 300kcal - 52g eiwit - 22g koolhydraten - 1g vet
2 bananen: 180kcal - 3g eiwit - 40g koolhydraten - 3g vet
8 plakken ham (120g): 144kcal - 22g eiwit - 6g koolhydraten - 4g vet
50g tomato seed-mix: 262kcal - 6g eiwit - 17g koolhydraten - 19g vet
10ml olijfolie - 82kcal - 0g eiwit - 0g koolhydraten - 10g vet
200g wortelen - 64kcal - 2g eiwit - 14g koolhydraten - 0g vet
400g komkommer - 32kcal - 4g eiwit - 4g koolhydraten - 0g vet
Totaal: 1064kcal - 89g eiwit - 103g koolhydraten - 37g vet
@willemyates:
Hmm.. het zoutgehalte in die ham heb je zeker een punt. 8 plakkies ham = 1.2g natrium, lees ik net op de verpakking. En omdat ik behoorlijk wat eiwit en vet in mijn maaltijd had verwerkt, worden de koolhydraten uit de banaan toch ook wel weer langzamer in je bloed losgelaten? Maar uiteraard, uiteraard.... zilvervliesrijst/meergranenpasta was een veel betere keuze geweest voor mijn avondmaal. Dit was even een geïmproviseerde maaltijd waarbij ik toch aan mijn macro's kwam. Normaal gesproken eet ik gewoon rijst/pasta als koolhydraatbron en hamlappies/kipfilet als vlees bij de avondmaaltijd. Ik wilde niet kattig overkomen, ik waardeer je advies.
En over dat skinnyfat... Tsja, dat is een subjectief iets. Ben in 6 maanden tijd de nodige kilo's aangekomen. Was eerder volkomen vetloos en heb nu toch echt wel een vetlaag(je), waarvan ik niet gewend ben dat het er zit. Dus dat zal ongetwijfeld wel meevallen, maar het valt mij wel erg op als ik in de spiegel kijk. Overigens heeft een vetpercentage van 12% wel wat meer impact als je niet heel erg gespierd bent.. Maar ja, daar wordt dus aan gewerkt!