MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Peiling Peiling Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    169
Hoeveel kom je dan nu aan per week/maand?
en als je zo makkelijk aan zou komen waarom ben je dan zo mager?

Re: Post je meals! (pics!)

Eindelijk avondeten!

Couscous met tomaten, gegrilde paprika, spinazie, rivierkreeftjes, rode peper, citroensap en kruiden.

Grrr, waarom draait Tapatalk mn foto's steeds...

uploadfromtaptalk1368561110266.jpg

Schommelt. Gemiddeld een halve kilo per week.
En mager ben ik niet. Eerder skinnyfat..
En ik kom makkelijk aan in de zin dat ik makkelijk buikvet aanzet. Dus als ik wil aankomen en het zou niet uitmaken op wat voor manier, tuurlijk, dan kan ik gewoon lekker flink boven mijn onderhoud gaan bunkeren. Maar als ik op een langzamere manier wil aankomen zodat ik in ieder geval minimaal buikvet erbij krijg, zal ik toch een beetje op moeten letten. En vooralsnog gaat het prima, maar... dan moet ik me wel aan mijn schema houden, natuurlijk.

2dufzn.jpg

postworkout

100gr (ongekookt) rijst
150gr biefstuk
scheut ketchup

30gr whey
250ml halfvolle melk

blik enegery (no sugar)

En ik kom makkelijk aan in de zin dat ik makkelijk buikvet aanzet. Dus als ik wil aankomen en het zou niet uitmaken op wat voor manier, tuurlijk, dan kan ik gewoon lekker flink boven mijn onderhoud gaan bunkeren. Maar als ik op een langzamere manier wil aankomen zodat ik in ieder geval minimaal buikvet erbij krijg, zal ik toch een beetje op moeten letten. En vooralsnog gaat het prima, maar... dan moet ik me wel aan mijn schema houden, natuurlijk.

Dan zou je nu dus op 66 kg zitten. gezien je al een maand of 2 bezig bent?
dat zou goed zijn ja!

postworkout

100gr (ongekookt) rijst
150gr biefstuk
scheut ketchup

30gr whey
250ml halfvolle melk

blik enegery (no sugar)

Waarom blik energy? Vind je dat echt zo lekker? Is echt een belediging tegenover de biefstuk om samen met die troep in een maag te komen :D

hah, achteraf een ijskoud blikje energy heerlijk man ;p die sugar free is ook bij lange na niet zo zoet

Ik weeg dan ook geen 109kg. Met nog wat wortels en komkommers erbij kom ik zo aan 1064kcal, 86g eiwit, 105g koolhydraten en 36g vet... Voor iemand van 64kg is dat een prima avondmaal.

het zit em niet in de macro's, die zijn zelfs wel ruim voor een avondmaaltijd voor iemand met jouw stats die geen IF of iets volgt. Maar meer de hoeveelheid voedsel, ik zou echt omkomen man! vooral voor die macro's, kun je echt wel wat mooiers in elkaar gooien!

86g eiwit, uit wat? Zie een bak kwark en 4 plakjes ham
Komt niet eens in de buurt van 1000+kcal volgens mij

Ik weeg dan ook geen 109kg. Met nog wat wortels en komkommers erbij kom ik zo aan 1064kcal, 86g eiwit, 105g koolhydraten en 36g vet... Voor iemand van 64kg is dat een prima avondmaal.

als ik de voedingswaarde zo lees zou ik ja zeggen.
je kan best eens een plakkie ham pakken, maar ham zit boordevol zouten en rotzooi.(dit is trouwens geen ham maar geperste rotzooi)
bananen zijn snelle koolhydraten, niet ideeal als je geen vet wil pakken (tenzij dit rondom je training is)

het is geen commentaar maar goed bedoeld advies

---------- Post toegevoegd 15 May 2013 om 08:42 ----------

Als ik het dubbele zou pakken, zou ik aan 2100kcal voor mijn avondeten komen. Dat is me toch wat veel van het goede, aangezien ik 'slechts' 3100kcal op een dag mag eten volgens mijn schema.
En aankomen is voor mij niet zo moeilijk. Ik word makkelijk genoeg dik.. maar ik wil aankomen zonder een te dikke vetlaag op te bouwen.

zoals al gezegd, betere voedingsmiddelen nemen, hoeft niet de wereld te kosten, en je resultaten zullen omhoog schieten.

---------- Post toegevoegd 15 May 2013 om 08:49 ----------

eh skinny fat ben je niet met 12%, heel veel mensen zullen tekenen voor 12% (ik wel)

suc6 man
je komt er uiteindelijk wel

@marina1975: Ik probeerde in eerste instantie mijn vetpercentage nog verder omlaag te brengen. Ben nu 6 weken bezig met mijn nieuwe schema en ben van 61.5 naar 64kg gegaan. Het gaat dus erg langzaam, maar dat is ook de bedoeling en ben ook dik tevreden met dit resultaat. :)

@Kwarkkrwak: Ik eet om de paar uur wel wat, dus het was zeker niet mijn laatste maal van de dag. Ben dus niet omgekomen van de honger, hoor. Maar.... normaal gesproken neem ik ook zeker iets dat meer vult voor het avondmaal. Dit was eenmalig iets geïmproviseerds waar ik best tevreden over was.

@PureB:
Ham zijn dubbele plakkies, dus 8 plakjes á 15g per stuk. Op deze manier kom ik aan 1064kcal:
500g kwark: 300kcal - 52g eiwit - 22g koolhydraten - 1g vet
2 bananen: 180kcal - 3g eiwit - 40g koolhydraten - 3g vet
8 plakken ham (120g): 144kcal - 22g eiwit - 6g koolhydraten - 4g vet
50g tomato seed-mix: 262kcal - 6g eiwit - 17g koolhydraten - 19g vet
10ml olijfolie - 82kcal - 0g eiwit - 0g koolhydraten - 10g vet
200g wortelen - 64kcal - 2g eiwit - 14g koolhydraten - 0g vet
400g komkommer - 32kcal - 4g eiwit - 4g koolhydraten - 0g vet
Totaal: 1064kcal - 89g eiwit - 103g koolhydraten - 37g vet

@willemyates:
Hmm.. het zoutgehalte in die ham heb je zeker een punt. 8 plakkies ham = 1.2g natrium, lees ik net op de verpakking. En omdat ik behoorlijk wat eiwit en vet in mijn maaltijd had verwerkt, worden de koolhydraten uit de banaan toch ook wel weer langzamer in je bloed losgelaten? Maar uiteraard, uiteraard.... zilvervliesrijst/meergranenpasta was een veel betere keuze geweest voor mijn avondmaal. Dit was even een geïmproviseerde maaltijd waarbij ik toch aan mijn macro's kwam. Normaal gesproken eet ik gewoon rijst/pasta als koolhydraatbron en hamlappies/kipfilet als vlees bij de avondmaaltijd. Ik wilde niet kattig overkomen, ik waardeer je advies.
En over dat skinnyfat... Tsja, dat is een subjectief iets. Ben in 6 maanden tijd de nodige kilo's aangekomen. Was eerder volkomen vetloos en heb nu toch echt wel een vetlaag(je), waarvan ik niet gewend ben dat het er zit. Dus dat zal ongetwijfeld wel meevallen, maar het valt mij wel erg op als ik in de spiegel kijk. Overigens heeft een vetpercentage van 12% wel wat meer impact als je niet heel erg gespierd bent.. Maar ja, daar wordt dus aan gewerkt! :)

@Kwarkkrwak: Ik eet om de paar uur wel wat, dus het was zeker niet mijn laatste maal van de dag. Ben dus niet omgekomen van de honger, hoor. Maar.... normaal gesproken neem ik ook zeker iets dat meer vult voor het avondmaal. Dit was eenmalig iets geïmproviseerds waar ik best tevreden over was.

Ziet er ook wel goeie uit hoor, daar noet van

Avond eten voor op het werk:

11ainww.jpg

125g volkoren pasta
1 blik tonijn
1 appel
halve rode paprika
+ wat komkommer

Appel en tonijn? Is dat lekker?

250gram biefstuk
roerbakgroente
sla
komkommer

a3h9ue.jpg

Goeie meals jij man, ditch dat k*t bordje nou eens :roflol:

Thx boys :).

Nee, geen groenten in die meal. Zijn alleen maar onnodige extra carbs.

Terug
Naar boven