Let op, ik maak biefstuk in een dubbele grill klaar.
Beide kanten worden dus direct "dichtgeschroeid" en omdat de grilldeksel enigszins druk uitoefent op de biefstuk, zal tussen de naden de steak ook redelijk snel dichtschroeien.
Naar gelang de dikte van de biefstuk start ik met maar 2 minuten waarna ik optisch beoordeel a.d.h.v. deze naden, of de biefstuk eraf moet of nog even moet blijven liggen. Dit is een belangrijk moment omdat de biefstuk nog even doorgaard bij het eraf halen.
Ik heb er veel mee geëxperimenteerd want in het begin maakte is die sneden niet maar toen moest de steak er langer op liggen waardoor de buitenkant taai en aangebrand werd en de binnenkant rauw en koud.
Het zal ook allemaal te maken hebben met het feit dat een grill op een andere temperatuur en gelijkmatig verhit dan een koekepan op gas o.i.d.
Ik raad het eigenlijk iedereen aan om zo'n grill aan te schaffen want zo'n ding is super veelzijdig en is nog gezond ook want je hoeft bijvoorbeeld geen bakboter te gebruiken. Verder maak ik er groente op klaar of een kipgevulde panini.
Geloof je het nog steeds niet? kom maar proeven
ps, ik heb deze:
http://www.bol.com/nl/p/tefal-contactgrill-gc3050/9000000011224814/