AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Peiling Peiling Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    169
Ziet er lekker uit Arnaud
wel klein bakkie... is ongeveer mijn toetjes bakje... :D
wat is het?
ik zie pasta, tomaat, lente-ui dressing en ham(?). dat laatste kan ik mis hebben.. enne.. voor jou ... hesp ;) mocht ik het wel goed hebben. ;P

Ziet er lekker uit Arnaud
wel klein bakkie... is ongeveer mijn toetjes bakje... :D
wat is het?
ik zie pasta, tomaat, lente-ui dressing en ham(?). dat laatste kan ik mis hebben.. enne.. voor jou ... hesp ;) mocht ik het wel goed hebben. ;P
Heb een 6 jarig meisjes metabolisme :sad:
Heb wel een uur geleden spaghetti bolognaise gegeten en heb gisteren wat teveel gegeten, dus vandaag minder

:yes: komkommer zit er ook bij.
En het is idd (ontvette) hesp/ham :D

Heb een 6 jarig meisjes metabolisme :sad:
Heb wel een uur geleden spaghetti bolognaise gegeten en heb gisteren wat teveel gegeten, dus vandaag minder

:yes: komkommer zit er ook bij.
En het is idd (ontvette) hesp/ham :D
Het zal vast wel meevallen met je metabolisme hoor...zeker als je net nog spaghetti ophebt ;)

Yep.. de komkommer had ik ook al gespot. :D
enne.. hesp... ken da wel.. smos hesp heb ik vaak genoeg gegeten. Alhoewel de smos kipkerrie me ook goed beviel.:o

Het zal vast wel meevallen met je metabolisme hoor...zeker als je net nog spaghetti ophebt ;)

Yep.. de komkommer had ik ook al gespot. :D
enne.. hesp... ken da wel.. smos hesp heb ik vaak genoeg gegeten. Alhoewel de smos kipkerrie me ook goed beviel.:o
ne boeresmos :eek: (met spek)
Of smos kaas/hesp
En voor de echte die hards: smos martino :D

Ik neem meestal een club kip special:cool:

smos martino is lekker! :lick: heb hem vaak gegeten toen ik een weekje in Brugge zat.
De club kip speciaal heb ik nog nooit gehad.. moet ik toch maar weer eens die kant op... :rolleyes:

Let op, ik maak biefstuk in een dubbele grill klaar.
Beide kanten worden dus direct "dichtgeschroeid" en omdat de grilldeksel enigszins druk uitoefent op de biefstuk, zal tussen de naden de steak ook redelijk snel dichtschroeien.
Naar gelang de dikte van de biefstuk start ik met maar 2 minuten waarna ik optisch beoordeel a.d.h.v. deze naden, of de biefstuk eraf moet of nog even moet blijven liggen. Dit is een belangrijk moment omdat de biefstuk nog even doorgaard bij het eraf halen.

Ik heb er veel mee geëxperimenteerd want in het begin maakte is die sneden niet maar toen moest de steak er langer op liggen waardoor de buitenkant taai en aangebrand werd en de binnenkant rauw en koud.

Het zal ook allemaal te maken hebben met het feit dat een grill op een andere temperatuur en gelijkmatig verhit dan een koekepan op gas o.i.d.

Ik raad het eigenlijk iedereen aan om zo'n grill aan te schaffen want zo'n ding is super veelzijdig en is nog gezond ook want je hoeft bijvoorbeeld geen bakboter te gebruiken. Verder maak ik er groente op klaar of een kipgevulde panini.

Geloof je het nog steeds niet? kom maar proeven ;)

ps, ik heb deze: http://www.bol.com/nl/p/tefal-contactgrill-gc3050/9000000011224814/
zo vind ik het wel een plausibel verhaal eigenlijk ja, zal het ook eens proberen

150 gram magere biefstuk;
62 gram bulgur;
300 gram. rauwkost.

Voedingswaarde:
432.2 kcal;
41.2 ei;
56.9 koolh;
3.2 vet;
1 verz;
5.6 vezels.

DSC_0008_01.jpg

Iced vanilla machiato

Geweldig, net die van Starbucks, zou alleen nog caramel siroop moeten hebben.

8 ijsklontjes
300 ml magere melk
anderhalve scoop vanille whey
kopje espresso

:heart:

uploadfromtaptalk1376835673474.jpg

Iced vanilla machiato

8 ijsklontjes
300 ml magere melk
kopje espresso

hebben ze bij Appie Hein ;) ook in kaneel....die is zo lekker!

edit: zie nu hieronder ook dat ze het van Walden Farms hebben.. nog gunstiger he! :D

Laatst bewerkt:
Iced vanilla machiato

8 ijsklontjes
300 ml magere melk
kopje espresso

wow, dit is best briljant, ga ik dalijk ook is maken! heb zelfs nog caramel syrup van walden farms hier, dus dat komt goed :D

Pasta
Kip
Groenten :€

image.jpg

maiskolf met rode/groen paprika, uien en kipfilet. :meal:
29erh1x.jpg

Nasi (120 g rijst, 150 g kalkoen, ui, knoflook, sojasaus) met zoetzure komkommer en sambal.

Portie 1/2 hehe

wow, dit is best briljant, ga ik dalijk ook is maken! heb zelfs nog caramel syrup van walden farms hier, dus dat komt goed :D

Die moet ik ook hebben! Snap alleen niet wat daar dan wel in zit als er 0 kcal inzit. Of is t ongeveer 0 kcal per drupje?

uploadfromtaptalk1376847848350.jpg

aspartaam waarsch ;)

150 gram volkoren Penne
150 gram half om half gehakt
125 gram champignons
Halve paprika
halve ui

Half pakje macaroni/spaghetti mix, maakt het net even af en weinig carbs / other sh!t

Iced vanilla machiato

8 ijsklontjes
300 ml magere melk
kopje espresso

Hey doe je dat gwn in de blender? of kun je het ook gwn met een lepel mixen en shaken [als je geen mixr hebt]

Laatst bewerkt:
Die moet ik ook hebben! Snap alleen niet wat daar dan wel in zit als er 0 kcal inzit. Of is t ongeveer 0 kcal per drupje?

naja is natuurlijk wel veel smaakstoffen enzo, maar ik vind die ophef over ongezondheid daarvan maar ophef, zolang je geen fles per dag naar binnen zal werken maar gewoon normale hoeveelheid eet is dit gewoon een goed product.

zal trouwens wel iets van 0,3 kcal ofzo zijn, maar in ieder geval enorm verwaarloosbaar.

ps; heb het nagemaakt, het was werkelijk godenspul (vergeten foto te maken)

Die reacties kan ik begrijpen en zou zelf ook zo denken maar ik kan jullie verzekeren dat dit stukje biefstuk heerlijk mals en sappig is! Op een dubbele grill werkt het insnijden perfect, doe het ook met kip. Waarschijnlijk komt dat doordat er direct vanaf 2 kanten verhit wordt. Als ik dit namelijk niet doe, dan moet de biefstuk langer op de grill liggen en dan wordt de buitenkant aangebrand, hard en taai terwijl de binnenkant in de kern vaak nog rauw en koud is.

Zonder jouw manier aan te vallen, maar je omschrijft een goede biefstuk alsof het iets vies is, nl mooi knapperig gebakken buitenkant en een rood /rose binnenkant. Heerlijk.

Zonder jouw manier aan te vallen, maar je omschrijft een goede biefstuk alsof het iets vies is, nl mooi knapperig gebakken buitenkant en een rood /rose binnenkant. Heerlijk.

Aangebrand, hard en taai vind je lekker?
Snap overigens wel wat je bedoelt, hou zelf ook van medium rare of zelfs nog iets roder.
Kameraad van mij heeft die zelfde Tefal grill ook, gaat in het weekend veel vlees op. Vlees smaakt in sommige gevallen ook duidelijker beter dan uit de pan. Moet denk ik wel een gevoel voor timing hebben, die kerel kan echt goed vlees bakken. En dan bedoel ik perfect. Ook jus. Draadjesvlees absurd mals. Super goed gekruide gehaktballen. Die grill staat nu in ieder geval ook op m'n lijstje.

draadjesvlees uit de grill? :/

Terug
Naar boven