Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Ik kruid altijd.
Maar sausjes zitten altijd kcal in.. maar ga binnekort eens die zero sausjes bestellen. ;)

Ik volg altijd gewoon schema altijd. Nooit nie echt dat ik m'n voeding ofzu 'upgrade' als er staat 50 haver dan is 50 haver zo..
Die zero sauzen zijn vaak erg waterig en niet erg lekker voor langere tijden.

Saus van xxl die 30/40 kcal per 100ml bevat is wel erg goed en ook goed te doen voor weken/maanden achter mekaar.

Teriyaki / bbq saus van xxl is 🚀

Goede kleuren op de pic.

Spruiten, zoete aardappelsalade en stoofvlees?

Receptje wordt gewaardeerd!
Oké, komt ie:

1,5 kg stoofvlees (ik had magere runderlappen, maar nog beter riblappen, maar dit zijn best prima macros)
3 uien
1 flesje Bernardus abt 12
1 pot runderfond / bouillon
2 a 3 laurierblaadjes
1 el suiker
Scheut azijn
Paar kruidnagels
2 boterhammen
1 el mosterd
Boter

Vlees in batches op hoog vuur bakken in boter, daarna aan de kant zetten

Ui fruiten, daarna vlees terug in de pan en afblussen met bier. Daarna azijn, suiker en runderbouillon toevoegen tot alles net onder water staat

Kruiden toevoegen en ca. 3-3.5 uur op laag vuur laten staan.

Daarna boterhammen en mosterd er bij en nog 30-60 minuten in laten dikken. Peper en zout naar smaak.

Ik heb dit ook niet met recept gemaakt, dus moest weer even bedenken wat ik ongeveer heb gedaan. Hoeveelheden en tijden vooral op gevoel/smaak.

De aardappelpuree en spruiten spreken denk ik voor zich. Koken en stampen.

Laatst bewerkt:
Screenshot_20211117-081141.jpg

Ontbijt.
Ga wachten tot black Friday aankomende vrijdag. Misschien dat alphasupps een leuke actie doet dan. Dan kan ik de cream of rice eens bestellen wat @wovano aanbeveelt.

1,5 kg stoofvlees (ik had magere runderlappen, maar nog beter riblappen, maar dit zijn best prima macros)
3 uien
1 flesje Bernardus abt 12
1 pot runderfond / bouillon
2 a 3 laurierblaadjes
1 el suiker
Scheut azijn
Paar kruidnagels
2 boterhammen
1 el mosterd
Boter

Vlees in batches op hoog vuur bakken in boter, daarna aan de kant zetten

Ui fruiten, daarna vlees terug in de pan en afblussen met bier. Daarna azijn, suiker en runderbouillon toevoegen tot alles net onder water staat

Kruiden toevoegen en ca. 3-3.5 uur op laag vuur laten staan.

Daarna boterhammen en mosterd er bij en nog 30-60 minuten in laten dikken. Peper en zout naar smaak.

Ik heb dit ook niet met recept gemaakt, dus moest weer even bedenken wat ik ongeveer heb gedaan. Hoeveelheden en tijden vooral op gevoel/smaak.

De aardappelpuree en spruiten spreken denk ik voor zich. Koken en stampen.
Ohhhh stoofvlees, dat is echt wel een heel goed plan weer ja!! :heart:

Screenshot_20211117-081141.jpg

Ontbijt.
Ga wachten tot black Friday aankomende vrijdag. Misschien dat alphasupps een leuke actie doet dan. Dan kan ik de cream of rice eens bestellen wat @wovano aanbeveelt.
En dan nog een lekker omeletje of spiegeleitje met wat kruiden en/of ketchup van je eieren maken en misschien wordt het dan nog wel wat met je voeding:p

Zoete aardappelpuree, verder goed

Vrij simpel recept, ik zal het eens opschrijven
Zal autocorrect wel geweest zijn bij die aardappelpuree.

Recept dat ik gebruik lijkt er best op, maar ziet er nooit zo fotogeniek uit.

Dank voor recept, ga ik proberen (maar dan met McChouffe)!

Laatst bewerkt:
Zou hetzelfde moeten zijn, runderbiefstuk door de gehaktmolen :thumb:
Gebakken steak tartaar dus? Weet niet van waar je bent maar in onze regio komt dit raar over aangezien steak tartaar de naam is van het rauwe gerecht hierzo :p Net zoiets als 'warme gazpacho'.
Voor de rest heb ik geen verdere nutteloze opmerkingen meer :')

Ik eet elke dag twee stuks tartaar bij het avond eten. 4 minuten in olijf olie; laag vuur alleen buitenkansjes bruin. Daarna slurp je ze zo naar binnen. Evt beetje peper

Rauw op een wit bolletje met peper en zout is ook erg lekker :D

Gebakken steak tartaar dus? Weet niet van waar je bent maar in onze regio komt dit raar over aangezien steak tartaar de naam is van het rauwe gerecht hierzo :p Net zoiets als 'warme gazpacho'.
Het is idd gebakken :D

Marketing.

Noem het een tartaarburger en je kan er meer voor vragen, terwijl het gewoon gehakt is. Misschien is het van mooiere stukken vlees, maar dat lijkt me stug omdat je het kapotdraait. Misschien is het wat groffer dan gehakt, maar nogsteeds gedraait.

Steaktartaar is idd stuk biefstuk fijn gesneden tot tartaar. Snijden, niet draaien. Net als zalm tartaar eet je het rauw. Krijg nu wel zin in een klassieke steaktartaar.

Laatst bewerkt:
Marketing.

Noem het een tartaarburger en je kan er meer voor vragen, terwijl het gewoon gehakt is. Misschien is het van mooiere stukken vlees, maar dat lijkt me stug omdat je het kapotdraait. Misschien is het wat groffer dan gehakt, maar nogsteeds gedraait.

Steaktartaar is idd stuk biefstuk fijn gesneden tot tartaar. Snijden, niet draaien. Net als zalm tartaar eet je het rauw. Krijg nu wel zin in een klassieke steaktartaar.
Doe jij op dit moment ff voorzichtig met rauw vlees...

Terug
Naar boven