XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Aaaaa, zelfs als ik net gegeten heb krijg ik honger van dit topic :p
Ik zal ook maar eens mijn favoriete post-workout maaltje posten. Het is absoluut geen culinair hoogstandje, Die post ik een andere keer nog wel eens.

rijstkipeipaprikaui.jpg

Waarom favoriet? Omdat het lekker makkelijk en snel te maken is.

1. kip/biefstuk/hamburger in stukjes snijden en even laten marineren (ik gebruik voor kip en biefstuk meestal wat olie, ketjap en sojasaus

2. beetje rijst opzetten. Als je een grote eter bent kan je hiermee zelf je maaltijd wat uitbreiden, ik hou het meestal op zo'n 50 gram p.p.

3. paprika, courgette, ui, champions, whatever je lekker vindt of in huis hebt. (zakje wokgroente voor de luie mensen...)

4. paar eieren bakken/scrambelen in een wok(pan) met olie en even op een bord gooien.

5. je vlees even bakken (niet te lang!, vooral bij biefstuk oppassen dat het niet taai wordt) Ook even op het bord gooien (bij het ei).

6. groente bakken/wokken en als dat klaar is de rijst er bij, en op het eind het ei en vlees er bij. (vlees niet te lang meer meebakken anders wordt het alsnog taai, gewoon weer warm maken).

Klaar.

- makkelijk uit te breiden voor meer personen of te maken in grote hoeveelheid (zonder vlees en ei) en in je koelkast/vriezer te bewaren voor later gebruik. (ei op deze manier lang bewaren is geen aanrader, begint er nasty uit te zien. Vlees, zal in je vriezer wel kunnen, maar ik ben geen voorstander van twee keer opwarmen.)

Aaaaa, zelfs als ik net gegeten heb krijg ik honger van dit topic :p
Ik zal ook maar eens mijn favoriete post-workout maaltje posten. Het is absoluut geen culinair hoogstandje, Die post ik een andere keer nog wel eens.

rijstkipeipaprikaui.jpg

Waarom favoriet? Omdat het lekker makkelijk en snel te maken is.

1. kip/biefstuk/hamburger in stukjes snijden en even laten marineren (ik gebruik voor kip en biefstuk meestal wat olie, ketjap en sojasaus

2. beetje rijst opzetten. Als je een grote eter bent kan je hiermee zelf je maaltijd wat uitbreiden, ik hou het meestal op zo'n 50 gram p.p.

3. paprika, courgette, ui, champions, whatever je lekker vindt of in huis hebt. (zakje wokgroente voor de luie mensen...)

4. paar eieren bakken/scrambelen in een wok(pan) met olie en even op een bord gooien.

5. je vlees even bakken (niet te lang!, vooral bij biefstuk oppassen dat het niet taai wordt) Ook even op het bord gooien (bij het ei).

6. groente bakken/wokken en als dat klaar is de rijst er bij, en op het eind het ei en vlees er bij. (vlees niet te lang meer meebakken anders wordt het alsnog taai, gewoon weer warm maken).

Klaar.

- makkelijk uit te breiden voor meer personen of te maken in grote hoeveelheid (zonder vlees en ei) en in je koelkast/vriezer te bewaren voor later gebruik. (ei op deze manier lang bewaren is geen aanrader, begint er nasty uit te zien. Vlees, zal in je vriezer wel kunnen, maar ik ben geen voorstander van twee keer opwarmen.)

Virusscanner:
rijstkipeipaprikaui.jpg Geblokkeerd: [Link niet meer beschikbaar] (analyse met behulp van de database met kwaadaardige URL's) 3-11-2013 18:37:03 [Link niet meer beschikbaar]

:fuu:

Pasta met spinazie en wat geraspte kaas en walnoten. Staat nu onder de grill.

uploadfromtaptalk1383500525335.jpg

tussedoortje van daarnet, 550g aardappelen, 15ml olijfolie, 120g vet rundervlees, ketchup

Foto0219.jpg

3 stukken tilapia
en Kisir (turks recept)

LhQAEXL.jpg

Eiermuffin, gerookte zalm en espresso. Prima ontbijtje.

uploadfromtaptalk1383544520155.jpg

Zaterdagavond gegeten bij Gauchos (Breda). Zeker een aanrader! We waren met 4 man, 3 hadden er onbeperkt spareribs en 1 had een biefstuk van 300 gram (op het oog leek het echt wel meer) en was allemaal goed te betalen en erg lekker. Ik had er vier van deze op :)
svm04l.jpg

Bij Gauchos heb je ook 1kg steak! Kijk nu al uit naar mn verjaardag, dan krijg ik die :cool:

aankomende vrijdag ook onbeperkt spareribs eten

shits will be taken the day after

vqige8.jpg

Paar happen macaroni met pesto, paar happen zilvervliesrijst, kipfilet met extra hete (voor mij normaal nu hehe) Surinaamse pepertjesmix en een pannenkoek (6 granen). Eten en dan richting sportschooltje...

Ben niet van de hoogstandjes, gewoon basis spul en vreten maar.

Laatst bewerkt:
Zaterdagavond gegeten bij Gauchos (Breda). Zeker een aanrader! We waren met 4 man, 3 hadden er onbeperkt spareribs en 1 had een biefstuk van 300 gram (op het oog leek het echt wel meer) en was allemaal goed te betalen en erg lekker. Ik had er vier van deze op :)
svm04l.jpg

Lookin' good!

Als ik er zo 2 binnenspeel is het gas-alarm de dag erop.

Thnx wist ik nog niet! MAar waar haal je witte amandelen? Zie bij de C1000 alleen bruine bij de Turk ook..
Is wel irri als je zelf heletijd het vel eraf moet halen. [gaan ze vanzelf weg als je ze kookt?]

Je kan ze op de markt halen of op internet bestellen. Geloof niet dat een supermarkt ze apart verkoopt, misschien bij een toko of turk wel. Ze zitten ook altijd in die gemengde noten van lidl/aldi. Kan zomaar dat de lidl ze apart verkoopt trouwens, kan morgen wel eens voor je kijken;)

Heb zelf nog nooit geblancheerd, maar hier staat hoe 't moet. Best pokkewerk als je dat elke keer moet doen:o

Havermout pancakes + Hazelnoot pindakaas & een cliché kipfilet kaas combinatie. Niet te vergeten sla voor de sier.

n5hlpl.jpg

Die sla er bij kom je wel vol van te zitten :roflol:

2u4h3iu.jpg

En er zit iemand naast me die ook graag wat zou hebben :o :o

kpb49.jpg

Laatst bewerkt:
Havermout pancakes + Hazelnoot pindakaas & een cliché kipfilet kaas combinatie. Niet te vergeten sla voor de sier.

n5hlpl.jpg
Wacht!! Zie topic: [Link niet meer beschikbaar]
Hoe heb jij die pannekoeken gemaakt? Zien er tof uit [ook niet aangebrand?]! En wat zit erbovenop??
Echt mooie pannekoeken :)

Terug
Naar boven