MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

20220710_154516.jpg

Lijkt wel het Viva forum zoveel sla. :roflol:
Ik was daar dus op jou aanraden eens gaan kijken.
Je hebt daar wel hele liefdevolle whatsapp afval clubjes waar je je in kunt schrijven om samen 10kg in 4-6 maanden kwijt te raken :heart:
Samen met Geertje, Bertha en Jacqueline lekker de zwangerschap kilootjes eraf padellen.

Laatst bewerkt:
En toch zie ik het iedere keer weer gebeuren...
Heb het ondertussen bij een man of 5 gedaan, zaten allemaal onder de 2000 kcal en met vetten op 20-40g, simpelweg de vetten verhoogt en ook vaak de kcal naar 2300-2500. Verloren tot dusver allemaal meer dan 1kg in de eerste week. Waarna het gewicht veelal bleef zakken zoals de verwachting was.
Zou dat dan niet eerder te maken hebben dat je het metabolisme weer een kleine boost geeft, door na lange tijd erg laag te hebben gezeten, wat extra calorieën te geven in plaats van zozeer de vetten?

Zou dat dan niet eerder te maken hebben dat je het metabolisme weer een kleine boost geeft, door na lange tijd erg laag te hebben gezeten, wat extra calorieën te geven in plaats van zozeer de vetten?
Geen flauw idee. Kan zoveel dingen zijn. Krijg sowieso vaak te horen van mensen dat ze opeens een paar dagen 3x moeten poepen, dus misschien dat de stoelgang beter gaat lopen? En dat een groot deel van het initiële gewichtsverlies gewoon darminhoud was.

Als mensen aan de gang gaan met hulp worden vaak ook consequenter, dus het kan ook psychisch zijn.

Geen idee waardoor het precies komt, meer dan een paar kleine ideeën heb ik er eerlijk gezegd ook niet over.

Heeft met beiden wel te maken. Maar er speelt zoveel in t lichaam.
Een lang tekort en een boost geven met meer kcal eten is heel algemeen. Kan je met gewoon meer eten doen. Maar denk je door aan zeg maar "keto" dan is er veelal ook een soort van invloed op insuline gevoeligheid als je de verhouding van macros wijzigt. Dus relatief meer vet eten en je kh gelijk houden zou al invloed hebben op insuline gevoeligheid. Dit effect (Als t er is, persoonsgebonden ook) kan invloed hebben waardoor je toch weer afvalt. Het kan ook simpelweg te maken hebben met vitamines. Daar heb je ook vetten voor nodig en je lichaam kan rare dingen doen bij tekorten.
Zo ook wat @PartyMarty al zegt ga je beter naar t toilet.
Kcal blijft op langere termijn de doorslag geven. Maar verhogen van vet kan wel een boost aan je lijf geven.

Dat is wat ik ook ervaren heb bij mensen die ik help/geholpen heb. Maar per persoon kon t geheel anders zijn.

Terug
Naar boven