etienne00123
Cool Novice
- Waardering
- 76
- Lengte
- 1m70
- Massa
- 61kg
- Vetpercentage
- 13%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Beetje te pruimen met tofu? Of eet je altijd al vega(n)?Dacht laat ik eens Bami maken, dat eet ik nooit
600G Chinese roerbak(Lidl aanbieding)
2 tenen knoflook
1 halve rode ui(groot)
250g BIO Tofu(Lidl)
Kerrie, Chilipoeder
90g Eiermie https://www.ah.nl/producten/product/wi36766/soubry-chinese-eiermie
scheutje sojasaus en schepje sambal in me schaal
![]()
En toch zie ik het iedere keer weer gebeuren...Ik kan de logica niet zien om aan te komen in een deficit omdat ik te weinig vet inneem? Huidige macros zijn:
1700kcal / 140g eiwitten / 50g vet / de rest (complexe) koolhydraten

In Auschwitz vielen ze ook af hoor op amper vetten of überhaupt eten.En toch zie ik het iedere keer weer gebeuren...
Heb het ondertussen bij een man of 5 gedaan, zaten allemaal onder de 2000 kcal en met vetten op 20-40g, simpelweg de vetten verhoogt en ook vaak de kcal naar 2300-2500. Verloren tot dusver allemaal meer dan 1kg in de eerste week. Waarna het gewicht veelal bleef zakken zoals de verwachting was.

Haha is idd een kruimelgebakjeIk twijfel of ik naar een soort scrambled egg of een appelkruimeltaart zit te kijken.
Lijken mij beide een prima onderdeel van een zondags ontbijtje namelijk.![]()
Ik ben 1 van die cliënten die niet afviel op 2100 kcal, mijn vetten zaten toen op nog geen 40gr per dag. Na dit omhoog te brengen en zelfs kcal naar boven te brengen ben ik beginnen afvallen en voelde ik me naderhand ook beter. Als je het googled vind je ook overal wel terug dat je lichaam vetten nodig heeft. Dus enigste wat ik kan zeggen is dat ik ze nodig heb. (Als naturel) als je kuurt heb je het blijkbaar allemaal wat minder van doen 🤷🏼♂️In Auschwitz vielen ze ook af hoor op amper vetten of überhaupt eten.
Maar goed wie ben ik een deficit is een deficit en dan val je af ongeacht je 100gr vet eet of 20gr. Maar dit is dbb waar iedereen op de 1gr vet per kg moet zitten![]()
Ja maar die hadden slechte genetics.In Auschwitz vielen ze ook af hoor op amper vetten of überhaupt eten.
Maar goed wie ben ik een deficit is een deficit en dan val je af ongeacht je 100gr vet eet of 20gr. Maar dit is dbb waar iedereen op de 1gr vet per kg moet zitten![]()

Maar dit is dbb waar iedereen op de 1gr vet per kg moet zitten![]()
+1 ik eet 2x in de week vette vis meestal zalm. Op deze dagen krijg ik zo een 80-90g vet vinnen.De context wordt inderdaad vaak vergeten. Tussen teveel en te weinig vet zit een heel groot grijs gebied. Afhankelijk van de soort vetten en de doelstelling die iemand nastreeft (de context dus) is het allemaal niet zo zwart-wit als één gram vet per kg lichaamsgewicht.
Ik ga liever op een dieet met 40 gram vet uit zalm, noten en plantaardige olie, dan op een dieet met 90 gram vet uit roomboter en gevulde koeken. Context is key..
Oefff
Sure je hebt vetten nodig maar het is onmogelijk dat je niet afvalt als je te weinig vet eet en oppeens met vetten wel. Of jullie tarten de natuur :')Ik ben 1 van die cliënten die niet afviel op 2100 kcal, mijn vetten zaten toen op nog geen 40gr per dag. Na dit omhoog te brengen en zelfs kcal naar boven te brengen ben ik beginnen afvallen en voelde ik me naderhand ook beter. Als je het googled vind je ook overal wel terug dat je lichaam vetten nodig heeft. Dus enigste wat ik kan zeggen is dat ik ze nodig heb. (Als naturel) als je kuurt heb je het blijkbaar allemaal wat minder van doen 🤷🏼♂️
Ik weet jouw mening erover, ik dacht er zelf ook lange tijd zo over en toch lijkt het overal resultaten te geven. Vooral bij de mensen die van zo'n 20g naar 70g gaanIn Auschwitz vielen ze ook af hoor op amper vetten of überhaupt eten.
Lijkt erop dat de meeste mensen vooral een stuk beter kunnen poepen op wat vet, waardoor de weegschaal enorm zakt de eerste week. Maar hoe het allemaal precies in elkaar zit weet ik ook niet. Maar het werkt, dus waarom niet gewoon blijven doen.Ahh, goed om te wetenDe context wordt inderdaad vaak vergeten. Tussen teveel en te weinig vet zit een heel groot grijs gebied. Afhankelijk van de soort vetten en de doelstelling die iemand nastreeft (de context dus) is het allemaal niet zo zwart-wit als één gram vet per kg lichaamsgewicht.
Ik ga liever op een dieet met 40 gram vet uit zalm, noten en plantaardige olie, dan op een dieet met 90 gram vet uit roomboter en gevulde koeken. Context is key..
Ik was zelf ook van mening kcal = kcal. Minder kcal = meer afvallen. Maar toch, her en der wat meer vet toevoegen heeft me tot nu toe bij veel mensen goede resultaten geven. Laat de meeste mensen hun vetten uit kwark en noten halen overigens 
Laat de meeste mensen hun vetten uit kwark en noten halen overigens![]()

Vaak omdat kwark redelijk goed in mensen hun dieet gaatWaarom vetten uit kwark adviseren? Beetje vet uit zuivel is niks mis mee hoor, maar als iemand al laag in vet zit zou ik juist zoveel mogelijk goede vetten aanraden.. Daar valt melkvet niet onder.
Heb even wat voedingsschema's erbij gepakt. 15-20g uit melkproducten. 31g uit noten. 10-15g uit eieren.Als ik vandaag al m'n carbs drop en er vetten voor terug eet zak ik idd ook meteen in gewicht, minder volume in m'n maag aan eten plus ik verlies vocht.Ik weet jouw mening erover, ik dacht er zelf ook lange tijd zo over en toch lijkt het overal resultaten te geven. Vooral bij de mensen die van zo'n 20g naar 70g gaanLijkt erop dat de meeste mensen vooral een stuk beter kunnen poepen op wat vet, waardoor de weegschaal enorm zakt de eerste week. Maar hoe het allemaal precies in elkaar zit weet ik ook niet. Maar het werkt, dus waarom niet gewoon blijven doen.
Ahh, goed om te wetenIk was zelf ook van mening kcal = kcal. Minder kcal = meer afvallen. Maar toch, her en der wat meer vet toevoegen heeft me tot nu toe bij veel mensen goede resultaten geven. Laat de meeste mensen hun vetten uit kwark en noten halen overigens
![]()