MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Ja maar als je in een tekort zit met 2500 kcals kan je genoeg maaltijden maken. Je kan daar 5* een normale avondmaaltijd mee bereiden hé. Dat was meer m'n punt
Ja snap ik, mijn punt was meer, een tekort is een tekort. Dus dat is hoe dan ook vervelend voor je lijf. @vntl probeert dit ook steeds duidelijk te maken. Voor de 1 is 1500 cal tergend, voor de ander 3000.

Ja snap ik, mijn punt was meer, een tekort is een tekort. Dus dat is hoe dan ook vervelend voor je lijf. @vntl probeert dit ook steeds duidelijk te maken. Voor de 1 is 1500 cal tergend, voor de ander 3000.
Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar probeer je aan te geven dat het goed is om af en toe een cheatmeal te hebben? Zo ja kan dit voor sommigen echt dramatisch zijn. Als ik begin aan een cheatmeal ben ik voordat ik het weer aan het bingen. Niet iedereen kan cheatmeals in mate eten. Vandaar zal het voor sommigen (misschien meesten) wel handig zijn om dit helemaal te vermijden

Nee. Een cal tekort = per definitie TEKORT komen. De term zegt het al. Tenzij je nog hoog genoeg in bodyfat zit, waardoor je idd ruimte kunt sparen. Dus wellicht zit Marty nog in die fase.

Maar je wil toch af en toe KFC? Of een avondje zuipen? Ik zie hier zo weinig mensen cheat meals posten. Vind ik zelf altijd juist een mooi onderdeel van droog trainen 👍
Enige wat ik soms zou doen qua cheat is zuipen maar voor de rest ook nooit echt heeeel veel gedaan.

Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar probeer je aan te geven dat het goed is om af en toe een cheatmeal te hebben? Zo ja kan dit voor sommigen echt dramatisch zijn. Als ik begin aan een cheatmeal ben ik voordat ik het weer aan het bingen. Niet iedereen kan cheatmeals in mate eten. Vandaar zal het voor sommigen (misschien meesten) wel handig zijn om dit helemaal te vermijden
Ik ben gewoon benieuwd, naar mensen en hun strategieën. Er is geen goed of fout. 1 keer per week even opladen vind ik zelf prettig, fysiek maar vooral mentaal. Ik heb wel eens maanden achter elkaar lopen diëten. Was heel effectief. Maar nu doe ik dat niet meer.

.
1659803040462.jpeg

pasta pannetje

Bijlagen

• 20220806_173736.jpg
    20220806_173736.jpg
    288,9 KB · Weergaven: 28
Vind de term cheatmeal sowieso apart
Er is geen goed of fout eten

Ik ben gewoon benieuwd, naar mensen en hun strategieën. Er is geen goed of fout. 1 keer per week even opladen vind ik zelf prettig, fysiek maar vooral mentaal. Ik heb wel eens maanden achter elkaar lopen diëten. Was heel effectief. Maar nu doe ik dat niet meer.
In een dieet kan je ook lekker eten inbouwen.

Maar je wil toch af en toe KFC? Of een avondje zuipen? Ik zie hier zo weinig mensen cheat meals posten. Vind ik zelf altijd juist een mooi onderdeel van droog trainen 👍
Het is er alleen geen onderdeel van. In principe werkt het je progressie tegen.

Mentaal kan het helpen, maar dat is persoonlijk. Voor de meeste mensen maakt het de rest van de week juist veel moeilijker qua smaak en verzadiging.

Maar ik weet ook niet precies wat je bedoelt met een cheatmeal. Een refeed kan nuttig zijn, maar hoeft denk ik niet wekelijks. Verder iifym, dus kun je eigenlijk wel alles eten... Ik eet bijv. ook regelmatig pizza tijdens mn cut. Maar ik ga geen 2000+ kcal aan smerig fast-food naar binnen schuiven, om vervolgens een week aan dieet ongedaan te maken.

Cheaten is voor de mensen die geen motivatie hebben om constant hetzelfde te doen. Jou lichaam heeft geen machine die na een cheatmeal denkt “komende dagen ff extra verbranden”, tevens geen koolhydraten na 20.00 aangezien dat automatisch vet word is ook al een mythe.
Motivatie kan het een boost zijn, maar voor de snelheid van jou proces werkt een cheatmeal alleen maar vertragend.

Het is er alleen geen onderdeel van. In principe werkt het je progressie tegen.

Mentaal kan het helpen, maar dat is persoonlijk. Voor de meeste mensen maakt het de rest van de week juist veel moeilijker qua smaak en verzadiging.

Maar ik weet ook niet precies wat je bedoelt met een cheatmeal. Een refeed kan nuttig zijn, maar hoeft denk ik niet wekelijks. Verder iifym, dus kun je eigenlijk wel alles eten... Ik eet bijv. ook regelmatig pizza tijdens mn cut. Maar ik ga geen 2000+ kcal aan smerig fast-food naar binnen schuiven, om vervolgens een week aan dieet ongedaan te maken.
Ik doe vaak 2500 cal met veel cardio, flink cal tekort van 1000 ofzo. Dan 1x per week 4000/4500 cal. Fysiek technisch niet het slimst, maar dit is wat IK vol kan houden. Je moet ook werken met je eigen sentimenten, wat kan jij jaar in jaar uit vol kan houden.

Ik doe vaak 2500 cal met veel cardio, flink cal tekort van 1000 ofzo. Dan 1x per week 4000/4500 cal. Fysiek technisch niet het slimst, maar dit is wat IK vol kan houden. Je moet ook werken met je eigen sentimenten, wat kan jij jaar in jaar uit vol kan houden.
Klinkt alsof die 6 dagen op 2500 niet vol te houden zijn en je daarom moet compenseren op de zevende dag.

Ik vraag me oprecht af of het niet comfortabeler en langer vol te houden is op een steady dieet waarin je ook lekkere dingen kan eten.

Wat red je niet?

Ik doe vanaf volgende week 1600kcal met heelveel cardio naast 24uur werk per week

Ik dacht dat die begrippen cheatmeal & cheatday al een jaar of tien verbannen waren maar op dbb leven ze nog blijkbaar

Na zo’n zgn chearmeal, schijt ik flink de volgende dag.

Terug
Naar boven