ThaWasteland
Enormous Athlete
- Waardering
- 71.640
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 93kg
De een neem een glas wijn bij het eten ik een fles. 😚
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De een neem een glas wijn bij het eten ik een fles. 😚
De toxines zijn hitteresistent. Maar dan moet eerst de B. Cereus aanwezig zijn. Pas als ze aanwezig zijn kunnen de toxines ontstaan.Toxinen van B. Cereus zijn toch hitteresistent? Snel terugkoelen, luchtdicht en koud bewaren helpt dan zeker. Maar opnieuw verhitten zou dan toch het risico op een voedselvergiftiging niet verminderen?
Ik vraag dit voor een vriend die al jaren rijstmaaltijden (mealpreps) koud eet.![]()

Neem ik de inhoud van de fles welDe een neem een glas wijn bij het eten ik een fles. 😚

Ja daar begint het 🫢
Wijn is een goede maaltijdDe een neem een glas wijn bij het eten ik een fles. 😚
Pasta en rijst mag niet langer dan een uur buiten de koelkast, dan moet je het weggooien om deze reden.Toxinen van B. Cereus zijn toch hitteresistent? Snel terugkoelen, luchtdicht en koud bewaren helpt dan zeker. Maar opnieuw verhitten zou dan toch het risico op een voedselvergiftiging niet verminderen?
Ik vraag dit voor een vriend die al jaren rijstmaaltijden (mealpreps) koud eet.![]()
Dan heb ik het toch goed onthouden van die lessen microbiologie ergens in een grijs verleden.De toxines zijn hitteresistent. Maar dan moet eerst de B. Cereus aanwezig zijn. Pas als ze aanwezig zijn kunnen de toxines ontstaan.
Je voorkomt dat ze ontstaan door snel terugkoelen, luchtdicht en koud bewaren. Dus als ze er al waren en je eet t koud dan krijg je ze ook binnen.
Daar gaat die paar min opwarmen niet veel aan veranderen.
Overigens heb ik t ook jarenlang koud gegeten bij gebrek aan een magnetron.![]()

HACCP to the max!Wijn is een goede maaltijd
Pasta en rijst mag niet langer dan een uur buiten de koelkast, dan moet je het weggooien om deze reden.

Daarom rijst/pasta koken. Afgieten en overgooien in een koude pan. Pan in koud water zetten. Zsm over in bakjes en de koelkast in.Wijn is een goede maaltijd
Pasta en rijst mag niet langer dan een uur buiten de koelkast, dan moet je het weggooien om deze reden.
Pasta kan je ook in ijswater knallen desnoods. Dan goed uitlekken en dan (olijf)olie erdoorheen mengen zodat het niet gaat plakken.Daarom rijst/pasta koken. Afgieten en overgooien in een koude pan. Pan in koud water zetten. Zsm over in bakjes en de koelkast in.
Preps voor 15 bakken (5 dagen) was ik meestal met 45-50 min klaar en afgekoeld genoeg om de koelkast in te mikken.
Prima richtlijn als het buiten 25 graden is, of voor in de horeca. Maar beetje overdreven voor thuisWijn is een goede maaltijd
Ligt eraan. Voor een gezond iemand wel. Voor iemand met een zeer zwak immuunsysteem niet.Prima richtlijn als het buiten 25 graden is, of voor in de horeca. Maar beetje overdreven voor thuis
Ben zelf ook niet zo strict. Was eerder zo snel mogelijk klaar zijn. En t is makkelijk. 1x koken voor 5 dagen. Hoef je alleen nog ontbijt en avondeten klaar te maken.Pasta kan je ook in ijswater knallen desnoods. Dan goed uitlekken en dan (olijf)olie erdoorheen mengen zodat het niet gaat plakken.
Thuis ben ik er trouwens nooit echt zo strict mee, alleen als het eten voor de baby betreft of als ie mee eet.
Horeca is t verplicht... thuis... ach komt nier zo nauw.Prima richtlijn als het buiten 25 graden is, of voor in de horeca. Maar beetje overdreven voor thuis

Tja... wat is gezond... je kan een ongezond wrak zijn lichamelijk maar niets oppikken.Ligt eraan. Voor een gezond iemand wel. Voor iemand met een zeer zwak immuunsysteem niet.

Gatverredammeee (ik heb het over het houten lepeltje) 🤢🤢
Die moet je ook niet opeten 😉Gatverredammeee (ik heb het over het houten lepeltje) 🤢🤢
Ik vind het ook een vervelend iets, dat houten bestek. Geen idee waarom maar ik krijg echt een soort van 'rillingen' als ik met zo'n houten bestek eet, weet niet hoe ik het moet uitleggen

Is dat dan wegwerp of afwasbaar, en waarom niet gewoon "echt" bestek?Ik vind het ook een vervelend iets, dat houten bestek. Geen idee waarom maar ik krijg echt een soort van 'rillingen' als ik met zo'n houten bestek eet, weet niet hoe ik het moet uitleggen
Heb tegenwoordig altijd plastic bestek in de auto liggen om die reden![]()