Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Draadjesvlees en aardappelpuree met gestoofde winterpeen erbij.
Dit heb ik maandag al gemaakt en heeft een dagje in de koelkast gestaan. Vlees is heerlijk, supermals en valt uit elkaar bij het uit de pan halen. Over de presentatie ben ik dit keer minder tevreden, de aardappelpuree kan ook beter, maar de smaak van alles is dikke prima.
Sukadelapjes hebben maar 5,5g vet per 100 gram, met gekookte aardappelen breng je het vetgehalte van jet gerecht nog verder omlaag. Er zit wel nog wat boter en olie in de saus.
Volgens recept "Oma's Draadjesvlees" van Eten met Nick.
Aanpassingen:
- geen knolselderij, maar bleekselderij, want dat had ik al. Als je wel knolselderij gebruikt kan je met wat je overhoudt bv een deel van de aardappel in de puree vervangen door knolselderij (minder kcal), ook kan knolselderij prima in de oven met andere knollen: aardappel, winterpeen, pastinaak en/of zoete aardappel;
- geen knoflook, ik ben er dol op, maar denk niet dat mijn oma's er ooit mee gekookt hebben, wel kruidnagel erbij, begint ook met een "k". Eigenlijk heb ik zelfs al vraagtekens bij het gebruik van bier, maar dat is waarschijnlijker dan wijn.
- vlees aangebraad in een rvs koekenpan, die gedeglaceerd met het bier, je zou daarin ook de groenten kunnen fruiten, dat helpt al bij het losmaken van de aanbaksels.
Vlees is heerlijk, supermals en valt uit elkaar bij het uit de pan halen. Over de presentatie ben ik minder tevreden, de aardappelpuree kan beter, maar de smaak van alles is dikke prima.
Aanpassingen:
- geen knolselderij, maar bleekselderij, want dat had ik al. Als je wel knolselderij gebruikt kan je met wat je overhoudt bv een deel van de aardappel in de puree vervangen door knolselderij (minder kcal), ook kan knolselderij prima in de oven met andere knollen: aardappel, winterpeen, pastinaak en/of zoete aardappel;
- geen knoflook, ik ben er dol op, maar denk niet dat mijn oma's er ooit mee gekookt hebben, wat dat betreft heb ik zelfs al vraagtekens bij het bier.
- vlees aangebraad in een rvs koekenpan, die gedeglaceerd met het bier.
Dit heb ik maandag al gemaakt en heeft het een dagje in de koelkast gestaan. Vlees is heerlijk, supermals en valt uit elkaar bij het uit de pan halen. Over de presentatie ben ik dit keer minder tevreden, de aardappelpuree kan ook beter, maar de smaak van alles is dikke prima.
Sukadelapjes hebben maar 5,5g vet per 100 gram, met gekookte aardappelen breng je het vetgehalte van jet gerecht nog verder omlaag. Er zit wel nog wat boter en olie in de saus.
Aanpassingen:
- geen knoflook, ik ben er dol op, maar denk niet dat mijn oma's er ooit mee gekookt hebben, wel kruidnagel erbij, begint ook met een "k". Eigenlijk heb ik zelfs al vraagtekens bij het gebruik van bier, maar dat is waarschijnlijker dan wijn.
- vlees aangebraad in een rvs koekenpan, die gedeglaceerd met het bier, je zou daarin ook de groenten kunnen fruiten, dat helpt al bij het losmaken van de aanbaksels.
Vlaamsche Stoverij met een goede dubbel, liefst van Trappisten is geweldig! Met ander stoofvlees (EDIT: dan Vlaamsche Stoverij of draadjesvlees) is bier ook heerlijk. Laat daar geen misverstand over bestaan
Vraagtekens of mijn oma's bij hun draadjesvlees bier zouden hebben gebruikt of wat meer bouillon en een scheutje azijn.