AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Gebakken rijst, gesmoord varkensvlees en komkommer in zuur
20240117_191437.jpg

Voor de liefhebbers en kenners: Nasi Goreng, Babi Ketjap en Atjar Ketimoen.

U kunt ook zeggen, het is immers woensdag: Blauwe Hap.

Waar vind ik fatsoenlijke trassi en welke moet ik hebben?
Ik ben met omweg langs een heel grote supermarkt geweest (moest toch voor de ketjap), voor garnalenpasta waar wel 0,82% garnalenaroma in zit.

Cooking like there is no tomorrow, lijkt het thema van de week. Maandag het draadjesvlees voor dinsdag gemaakt, dinsdag rijst gekookt, zuur gemaakt en het varkensvlees. Ook gisteren Vlaamsche Hamlappen gemaakt.

Tips & Tricks:
  • Gisteren de rijst al gekookt, babi ketjap en atjar gemaakt;
  • De babi ketjap werd droog bij het opwarmen, deze de volgende keer iets natter houden, of zoals nu: scheutje water toevoegen;
  • Bijna had ik Ketjap Manis van Conimex gekocht, dat blijkt een doodzonde in de Indische keuken. Je gebruikt ABC Ketjap Manis of desnoods die witte vaatjes met een geel etiket en een groene A;
  • Als je dan bosui gebruikt dan fijner snijden en je hebt niet de helft nodig ter garnering.
  • Ik gebruikte hamlappen, want die passen meer in een DBB-lifestyle, maar schouderkarbonade of procureur is wsl lekkerder. Een maatje van mij gebruikt 2:1 hamlappen en speklappen.
Ik volgde ongeveer deze recepten:

Laatst bewerkt:
20240117_191437.jpg

Ik ben met omweg langs grote supermarkt geweest (moest toch voor de ketjap), voor garnalenpasta waar wel 0,82% garnalenaroma in zit.

Cooking like there is no tomorrow, lijkt het thema van de week. Maandag het draadjesvlees voor dinsdag gemaakt, dinsdag rijst gekookt, zuur gemaakt en het varkensvlees. Ook gisteren Vlaamsche Hamlappen gemaakt.

Tips & Tricks:
  • De babi ketjap werd droog bij het opwarmen, deze de volgende keer iets natter houden, of zoals nu: scheutje water toevoegen;
  • Bijna had ik Ketjap Manis van Conimex gekocht, dat blijkt een doodzonde in de Indische keuken. Je gebruikt ABC Ketjap Manis of desnoods die witte vaatjes met een geel etiket en een groene A;
  • Als je dan bosui gebruikt dan fijner snijden en je hebt niet de helft nodig ter garnering.
  • Ik gebruikte hamlappen, want die passen meer in een DBB-lifestyle, maar schouderkarbonade of procureur is wsl lekkerder. Een maatje van mij gebruikt 2:1 hamlappen en speklappen.
Geweldig lekker, maarre hamlappen in een DBB-lifestyle? Ik zou eerder kip of rund verwachten dan.

Bovendien is in Indonesië 87% van de bevolking moslim, dus zie je er maar weinig varkensvlees.

Geweldig lekker, maarre hamlappen in een DBB-lifestyle? Ik zou eerder kip of rund verwachten dan.
Hamlappen hebben best goede voedingswaarden, maar niet iedereen eet varkensvlees om uiteenlopende redenen.

Per 100g:
Kipfilet: 24,7g eiwit en 0,8 gram vet
Hamlappen: 21,8g eiwit, 2,8g vet
Sukadelappen (rund): 21,3g eiwit, 5,5g vet
Kippendijfilet: 19,3g eiwit en 7,9g vet
Riblappen (rund): 20,8g eiwit en 9,7g vet
Schouderkarbonade: 19,1g eiwit en 12,2g vet

Zelfs varkenslappen (meer eiwit, minder vet) komen nog iets beter uit deze vergelijking dan kippendijfilet.

Laatst bewerkt:
Hamlappen hebben best goede voedingswaarden, maar niet iedereen eet varkensvlees om allerlei redenen.

Hamlappen: 21,8g eiwit, 2,8g vet
Schouderkarbonade 19,1g en 12,2g vet
Macro's van Ham(lappen) zijn voor varkensvlees inderdaad goed!

20240117_191437.jpg

U kunt ook zeggen, het is immers woensdag: Blauwe Hap.

Ik ben met omweg langs grote supermarkt geweest (moest toch voor de ketjap), voor garnalenpasta waar wel 0,82% garnalenaroma in zit.

Tips & Tricks:
Held! 🤤🤤🤤

IMG_3591.jpeg
IMG_3593.jpeg

Respectievelijk picanha en kippendijen. Eerste niet aan gesleuteld, tweede lepel sambal oelek, scheutje ketjap, lepeltje pindakaas, beetje gember en teentje knoflook.

Bovendien is in Indonesië 87% van de bevolking moslim, dus zie je er maar weinig varkensvlees.
Het is eten uit "Toen Indië nog van ons was", bovendien invloed door Chinezen (die eten alles), Bali (Hindoeïsme) en het noorden van Sulawesi (Christelijk).

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
IMG_3591.jpeg
IMG_3593.jpeg

Respectievelijk picanha en kippendijen. Eerste niet aan gesleuteld, tweede lepel sambal oelek, scheutje ketjap, lepeltje pindakaas, beetje gember en teentje knoflook.
Dank!

Die van jou, waaronder bovenstaande, mogen er ook zijn, met je steak dieet.

Pilletje is trouwens magnesium

-500 g kwark
- 15 g whey
- 100g fruit
-kaneel
- 3 stukjes 85% chocolade puur

• Like
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven